Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Back-up Ecos-2

Gestart door GTIBert maandag 06 april 2015, 20:38:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Back-up Ecos-2
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Back-up Ecos-2
Hallo Ecos-2 gebruikers.

Ff een vraag.
Heeft de Ecos-2 de mogelijkheid om een back-up te maken zodat ik niet steeds alle wissels en dergelijke moet ingeven.?
Re: Back-up Ecos-2
BR98-10
gast

Re: Back-up Ecos-2
deze vraag snap ik even niet
wissels etc ingeven, groene vinkje aanklikken en de gegevens zijn opgeslagen
een keer invoeren volstaat dus

cees
Re: Back-up Ecos-2
Edwin
gast

Re: Back-up Ecos-2
De eerste vereiste om niet iedere keer alles te hoeven in te voeren is om de ECOS af te sluiten door de stop knop ingedrukt te houden tot hij afsluit en dan wachten tot je de melding krijgt dat de stroom af mag. Wanneer je gewoon de stroom er af haalt, dan slaat hij niet op in het geheugen.

Een backup kun je maken door met je webbrowser naar het IP adres van de ECOS te gaan. Daar heb je dan de optie "konfiguration sichern".

Zie ook pagina 41/42 van de handleiding. Hoofdstukken 24.2 / 24.2.2 / 24.2.3

Re: Back-up Ecos-2
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Back-up Ecos-2
Hallo Edwin en Cees.

Bedankt voor de reactie.
Ik heb gisteren via de web-browser een back-up gemaakt.
Heb nog niet geprobeerd deze weer terug te lezen.

Verder ben ik er nog niet achter gekomen wat de knop met de tekst ICE3 voor functie heeft.
Re: Back-up Ecos-2
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Back-up Ecos-2
Hoi Bert,
Die ice 3 knop kun je alleen gebruiken als je een speciale bezetmelder van esu in je baan hebt.
Dat is de ecosdetector.
4 van de 16 terugmelders van de ecosdetector kunnen aan je ecos precies vertellen welke lok er op dat spoor staat, als die lok tenminste railcom beheerst.
Normaal kun je wel zien dat er een lok op een bepaald stuk rails staat, maar in dit geval weet je dan ook exact welke.
Jan