Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

programma SCRAM versus Wintrack

Gestart door Fritske67 zaterdag 04 april 2015, 18:01:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
programma SCRAM versus Wintrack
is er iemand vertrouwd met het programma SCRAM?
hiermede kan je in 3D je baan mooi in een voorontwerp bekijken en niveau's maken, maar als je een zelfde baan die is gemaakt in wintrack wil maken in SCRAM, dan klopt er het een en ander niet meer, ik heb geprobeerd mijn baan over te tekenen in SCRAM, maar dan komen de bochten niet overeen, je krijgt geen volledige aansluitingen meer, alsof de maatvoering van de spoorstukken niet hetzelfde zijn tov in wintrack.

wie kan me helpen?
Re: programma SCRAM versus Wintrack
Hoi Frits,

Ik heb geen enkele ervaring met scarm, omdat ik met Wintrack werk.
Die verschillen worden veroorzaakt door de ontwerper van het baanplan. Waarschijnlijk heeft die veel met automatisch verbinden gewerkt.
Als je dat veel doet kan de baan op verschillende plaatsen gaan wringen.
Ik gebruik die optie niet, waardoor mijn tekeningen kloppen met het geen, als je de rails uitlegt.
Maar ook hier gaat het soms nog wel eens mis. Hele kleine afwijkingen komen er altijd wel in. Maar bijvoorbeeld in C-rail, moet je dan soms een 24077 wisselen met 24071 of net anders om.

Scarm heeft dat probleem ook dat de rails uitleggen niet overeen komt met de tekening. Daar heb ik al heel veel mensen over horen klagen.
Als je je baanplan met wintrack maakt kan je nog mooiere 3D tekeningen maken, omdat je alle stations, perrons, treinen, auto's huizen figuren kan verwerken in de 3D tekening.

Succes met het ontwerp.

Maar als je de tekening al in Wintrack hebt waarom zou je hem dan om willen zetten naar scarm?
Ik zou dan de demo van Wintrack downloaden! Die is ook gratis je kan alleen niet printen en opslaan. Maar als je een screenprint maakt kan je het baanplan ook gewoon goed zichtbaar maken.

Met vriendelijke groet,
Peter