Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin wat is neutrale hefrichting

Gestart door Ruubje donderdag 02 april 2015, 18:57:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin wat is neutrale hefrichting
Beste,

Ik ben op zoek naar een verjaardags cadeau voor mijn vader. Ik weet dat hij gek is op modeltreinen, vandaar dat ik er eentje voor hem ga kopen waar hij al zijn hele leven verliefd op is. Dus ik ben op het internet gaan zoeken en heb iets gevonden, alleen bij de omschrijving staat dit (frans).

MARKLIN HO bon état, digital, manque rappel au neutre d'un attelage Fonctionnement des deux motrices OK, sonores, port et emballage en sus 15 euros

Vertaald door vertaler
1) Marklin HO goede staat, digitaal, het ontbreken van een neutrale hefinrichting bediening zowel rijden OK, geluid, port en verpakking extra ? 15
2) MÄRKLIN HO goede conditie, digitale, gebrek aan herinnering aan de bemiddelaar van de werking van een koppeling van de twee power auto's OK, geluid, poort en verpakking extra 15 euro

Ik zie dat er ergens een gebrek aan is, maar is het nou aan de hefrichting of meer aan een bemiddelaar? Ik zelf heb net zoveel verstand van frans als van treinen. Misschien dat iemand mij hier iets meer over zal kunnen uitleggen.

Alvast bedankt

Groetjes Ruben
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Misschien kan je de link plaatsen.

Zou er Telex-koppeling bedoeld kunnen worden?

De 15 euro doelt op de verzendkosten.

Gr. Marcel
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Beste Ruben.
Misschien wel handig om erbij te zetten over welke loc dit gaat.
Misschien een E-loc met pantografen? (Krokodil?)
Het lijkt mij dat er gewaarschuwd wordt voor een probleem met iets wat omhoog gaat (kink in de kabel? 8o)

Wel erg leuk om een passend cadeau voor de verjaardag van je vader te kopen en dan net natuurlijk in Frankrijk!? :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Sorry, had daar niet heel erg bij stil gestaan, hier is hij alsnog:

http://www.ebay.com/itm/MARKLIN-2-COFFRET-37605-43115-/131468360384?pt=LH_DefaultDomain_71&hash=item1e9c1ffac0

Het is meer een serie dan een loc :)

Maar tja, fransen die op ebay niet engels praten, altijd hetzelfde liedje.
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Ruben, dit moet je als volgt vertalen:
MARKLIN HO bon état, digital, manque rappel au neutre d'un attelage Fonctionnement des deux motrices OK, sonores, port et emballage en sus 15 euros

Marklin HO in goede staat, digitaal, er is iets mis met één van de koppelingen. Beide motoreenheden Ok, geluid, port en verpakking extra 15 euro.

Mvg.
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Heel erg bedankt!

Is een koppeling maken (of eits in die richting) mogelijk voor een groentje zoals ik?


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Hoi Ruben,

ik denk dat het niet echt een klusje is voor een onervaren iemand.
De koppeling zijn eigenlijk twee stroomvoerende koppelingen boven elkaar.
Dus er zitten iets van 10 draden op gesoldeerd.

Deze zou je dan allemaal moeten overzetten op de nieuwe koppeling.
Als ik de explodedview bekijk, zou een koppeling 25 euro kosten.
http://www.maerklin.de/service/produktservice/listengenerator.php?brand=1&artikelnummer=37605

Maar het is wel een erg mooi treinstel, en de prijs is tot nu toe ook erg gunstig.
Dit zal alleen nog wel een stuk omhoog gaan, denk ik.

Groeten Sander
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Als je weet welke onderdeel, koppeling er stuk is kan je het onderdeel bestellen bij Märklin. Een als je een beetje handig bent kan je dat zeker zelf herstellen. Mvg.
Onderdelenlijst: Klik


Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Hallo Ruben.
Weet even niet waar je huis staat .. ?
Waarom zoek je 't in Frankrijk.
Staan er namelijk ook op MP.
Groet
Dolf
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Heel erg bedankt allemaal, als het me zelf niet lukt met de koppeling zoek ik wel iemand die het tegen betaling wilt doen.

Euhm ik had het ook op MP gevonden, maar tot nu toe is ebay een stukje goedkoper. Ik ben nog een arme student, dus elke cent is iets waard :)
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Het repareren van een koppeling is lastig. Het gaat dan om een stekkertje met vier pootjes en een stekkertje waar die in moet worden geklikt. Lastig om te bepalen wat er exact mee is, maar als je bijvoorbeeld de stekkertjes moet vervangen, moet je die bestellen bij een Märklin dealer. Hebben ze waarschijnlijk niet op voorraad, dus ja, hoe lang gaat het duren?
En dan moeten ze nog ingebouwd.
Anderzijds als er maar 1 koppeling stuk is, kan de trein verder prima rijden, hetzij met 1 wagon minder. Als het de koppeling is van een wagon dan.
Dan kan je vader op het gemak uitzoeken hoe en wat en waar de koppeling te laten repareren.
Maar ja, de info is ontoereikend.
Hoeveel tijd heb je nog tot je vaders verjaardag?
Eventueel wat dichter bij huis zoeken op een beurs of zo.

Dirk-Jan

EDIT;
Ik was druk aan het typen en verzenden en inmiddels nog enkele reacties erbij.
Die prijs op Ebay loopt echt nog wel omhoog, waarschijnlijk in het laatste kwartiertje.

Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Als ik naar het plaatje kijkt mist hij aan de 1 van de koppen de koppeling , deze is niet stroom voerend, en zit volgens mij met 1 schroef aan de onderkant vast.
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Even ter indicatie:

DE 2 sets (7-delige trein) hebben op E-bay Duitsland, een kleine maand geleden gezamelijk EUR 560,55 opgebracht.
en op 1/3 ? 505,=.  Op 27/1 ? 735,=. (Pfff)


Märklin 37605 u. 43115 Dieseltriebzug VT11.5 mit 3 Zwischenwagen für VT 11.5 TEE    EUR 587,67


De Märklin H0 43115 Ergänzungswagenset, 3-teilig für 37605 TEE-Triebwagen ging op 1/4 voor EUR 196,00 weg.
31/1 ? 232,=.  15/2  ? 278,=.


Kijk zelf maar even: http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=M%C3%A4rklin+37605+%2B+43115&LH_Complete=1&rt=nc

Succes met je koop.

Gr. Marcel
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
De nieuwprijs in 2002 was ? 656,- voor de vierdelige set 37605 bij een Märklin dealer.
Eigenlijk gekkenwerk dat ik dat ding toen kocht  8o :-)

Dirk-Jan
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Kan wel wezen , maar mooi tja dat is tie zekers..... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Hoy, denk dat die koppeling heel wat meer zal kosten dan 25 euro, ik vermoed dat het om het nr 19 gaat van de exploded view, dit betreft een dubbele koppeling , onderaan en in het midden van de wagon, ik zie ook dat ze stroomgeleidend is, dus 2 x 5 verbindingen. Toch best even nazien en misschien een detail foto vragen van die gebroken koppeling. mvg,
Alain
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
hey goed nieuws waarschijnlijk, onderstaande foto zopas van de verkoper ontvangen, het zou de voorste koppeling betreffen, dus zeker geen grote kost om deze te vervangen
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Van de linker kop, zitten de remslangen verkeerd, deze horen in de daarvoor bestemde gaatjes gestoken te worden (zie rode pijlen op de foto).
Dus als je het treinstel ontvangt, kun je dit corrigeren.
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
inderdaad Ad, dit is de foto die ik van de verkoper zopas ontvangen heb, die andere 2 leidingen ontbreken
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
De scharfenberg koppelingen zijn onder nummer E306522 te bestellen: - Scharfenbergkupplung 10 Stück  6,00 ? Unverbindliche Preisempfehlung(VPE: 10)
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin wat is neutrale hefrichting
En... :o) Heb je de bieding gewonnen?  :o) :o) :o)