Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

IB basic probleem met hoofdspoor programering <> DR4024

Gestart door Goose zondag 29 maart 2015, 13:45:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
IB basic probleem met hoofdspoor programering <> DR4024
Ik ben pas net met deze hobby bezig, en ben bezig met een proefbaan op te zetten. Ik loop daarbij tegen het volgende probleem aan : Ik krijg mijn digikeijs servo decoder niet aan de praat op de manier die in de gebruiks aanwijzing beschreven staat, en wil daarom zoals daar ook in beschreven staat terug naar fabrieks instelling (ik heb op dit forum hier al meer over gelezen). Je moet dan in hoofdspoor programmering lok adres 9999 invoeren en dan knopje op moduul drukken enz. Zo gauw ik overga op hoofdspoor programmering, lijkt de spanning van de baan af te gaan, groene led op moduul gaat ook uit. Op die manier valt er natuurlijk weinig te programmeren! Zie ik iets over het hoofd? Ik heb zowel de power als signaal aansluiting op de baan aangesloten zitten, volgens het boekje zou dat ook kunnen.
Re: IB basic probleem met hoofdspoor programering <> DR4024
Tjonge, wat is er nu zo moeilijk aan een wissel/servodecoder van wisseladressen te voorzien.

Stap 1: zet het algemene format voor de wissels in de IB-Basic op DCC.

Stap 2: Kies op je display je wissel keyboard.

Stap 3: druk op de wisseldecoder het programmeer knopje.

Stap 4: druk op het keyboard b.v. wisseladres 1 en zet een willekeurige wisselstand b.v. rechtdoor.

Stap 5: Druk op het knopje als dat nodig is als de module zelf niet uit programmeer mode gaat, en klaar is kees, de eerste aansluiting reageert nu op adres 1 de tweede op adres 2 enz.

Zo staat het in elke gebruiksaanwijzing en zo is het de meest eenvoudige manier.
Daarvoor is resetten of uitlezen of wat dan ook nergens voor nodig, gewoon doen wat er staat.

Groetjes


Re: IB basic probleem met hoofdspoor programering <> DR4024
Citaat van: Sprinter op maandag 30 maart 2015, 22:04:38
Tjonge, wat is er nu zo moeilijk aan een wissel/servodecoder van wisseladressen te voorzien.

Wat is er nu zo moeilijk aan respectvol reageren? Inhoudelijk dik in orde, maar wat een toonzetting..

Groet,

Guus