Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren

Gestart door flyerman dinsdag 21 april 2015, 10:37:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Voor de ombouw van mijn Roco NS 2418 wil ik een digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren. Ik heb een ESU programmer, maar die pakt hem niet.

Verder alleen nog een oude 6021.

Ik wil wat functie mapping doen en een lang adres er in zetten. Hoe dit nu te doen. In Juni wil ik een ECOS 2 kopen, daar zal het wel mee kunnen, maar ik wil het nu graag afmaken.
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Je kunt met de LokProgrammer denk ik wel CV's schrijven. Een eventuele foutmelding kun je negeren.

Voor een lang adres zet je eerst waarde 37 in CV29.

Dan kun je in CV17 en 18 samen het lange adres zetten. Doe dit als volgt: stel gewenst adres is 9000. Dit getal deelt je door 256. Daar komt 35 en een restwaarde uit. Dat getal 35 telt je op bij 192 en dat wordt de waarde van CV17 (227).

In CV18 komt de restwaarde. In dit geval is dat 9000 - (35 x 256) = 9000 - 8960 = 40.

Voor functiemappen zie handleiding.

Gr, Ben.
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Uitlezen gaat in ieder geval niet met de ESU locprogrammer. Zal eens proberen om te schrijven.
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Uitlezen en schrijven gaat wel met de ESU programmer. Per CV. Ik had 'read decoder' gebruikt en dat werkt niet.

Wat ik wil is dat als ik F3 indruk (rangeerstand) Dat het front en sluitsein uitgaat en de rangeerverlichting aan.

Het werkt nu ook maar moet zelf de seinverlichting uitzetten.
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Dan moet je er even bij vertellen wat waar op aangesloten zit en wat rangeer verlichting is / moet zijn. :)

Gr, Ben.
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Zoals het nu zit. Front sein voor en achter op de lichtuitgangen van de Nano decoder, de gele en de witte draad. Ik heb de aux uitgang gemapt naar F3 en op de aux uitgang zit de rangeerverlichting.

Als ik F3 aanzet gaat de rangeerverlichting branden, ik moet zelf de seinverlichting uitzetten. (met de lichtfunctie)

Ik zou dat graag zo willen doen dat als rangeerverlichting met F3 aangezet wordt, de seinverlichting automatisch uitgaat.
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Citaat van: flyerman op dinsdag 21 april 2015, 15:45:37
Uitlezen gaat in ieder geval niet met de ESU locprogrammer. Zal eens proberen om te schrijven.
Nee als die geen ESU firmware tegenkomt bij het lezen dan staakt ie de strijd meteen.
Maar cv voor cv afzonderlijk schrijven lukt vaak wel.

grt Piet.
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Dat kan de decoder helaas niet.

Gr, Ben.
Re: digikeijs Nano DR80015 functiedecoder programmeren
Dat vermoeden had ik al. Dan maar handmatig.

CV's schrijven en lezen per CV gaat met de programmer voor deze decoder.