Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wico's "Donnerwetter Wald" ... verjaardagsloc

Gestart door Wico vrijdag 27 maart 2015, 22:38:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (19/04/2016 ... Tunneltje)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (19/04/2016 ... Tunneltje)
Citaat van: peterke33 op woensdag 20 april 2016, 13:52:21
Hoi Wicho

Dat ziet er ook leuk uit je tunnel, die kleuren van Woodland moet ik ook eens kopen.  :)

Mooi afgewerkt met groen, blijkbaar vandaag groene vingers in de lucht.  :thumbup: :thumbup:

Heb ook mijn bergje vandaag afgewerkt.  :D
Peter

Peter,

Bedankt voor de complimenten. Jouw berg ziet er ook goed uit. Mooi om te zien hoe ieder met zijn eigen fantasie en materialen zijn (berg)landschap creëert.

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (20/04/2016 ... Tunneltje)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (20/04/2016 ... Tunneltje)

Hoi Wico,

Carl zei, dat je goeie groene vingers hebt !
Voor het geheel ( rots+groen ) moest ik je vier duimen geven ;  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Die laatste was van mij  :P

Grtz Tony
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (20/04/2016 ... Tunneltje)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (20/04/2016 ... Tunneltje)
Ik ben zo trots als een pauw met vier duimen van Carl (en die ene van jou natuurlijk :)). Dat zo een vakman als Carl mijn werk kan waarderen doet me erg goed!

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Gisteren mijn drie laatste bestelde militaire voertuigen ontvangen: de M109 pantserhouwitser (Roco Minitanks). Vandaag in elkaar geknutseld en in camouflage kleuren gestoken. Zie de foto's voor het resultaat.

"De M109-houwitser is een pantserhouwitser die is ontwikkeld in de Verenigde Staten in de jaren 1950 voor het Amerikaanse leger. Het is middelzwaar (155mm) artilleriegeschut dat vuursteun geeft aan de eigen troepen. In 1974 nam het Zwitserse leger 140 M109 in dienst onder de benaming ?Panzerhaubitze 66?. Tot 1988 werden in totaal nog eens 437 voertuigen aangeschaft in meerdere series." (bron: Wikipedia).

Vandaag werd ook het lang verwachte pakket met pantser transport wagons uit Zwitserland bezorgd. Na het aftikken van de inklaringskosten vol verwachting de doos opengemaakt. Blijkt dat deels de verkeerde wagons zijn ingepakt (Liliput 235588 in plaats van 235888). Gloeiende, gloeiende, gloeiende :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:.....

Nog even wachten dus op het complete transport in beeld en geluid (edit: alvast wel één foto toegevoegd van Liliput 235888 + Märklin 4MFOR Leopard)
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
-Wico:
Jammer dat je een deel niet hebt, maar hetgeen er is ziet er verdaaid goed uit, weer een mooie aanvulling van je verzameling,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Wico,

als je je houwitsers op je trein wil zetten dan moet je alles wat boven op de koepel (kazemat) staat en uitsteekt weg nemen.
dek mitrailleurs en antennes moesten steeds in de Tank of in dit geval in de SP gestouwd worden? Diefstal en gevaar om eventueel in contact met de bovenleidingen te komen. Laden gebeurde indien mogelijk op sporen zonder bovenleiding gevaar voor elektrocutie voor bemanning als je boven op je Tank moest luiken sluiten en afsluiten. Rangeren met een diesellok en dan eventueel via een geëlektrificeerd spoor achter een e Lok voor de verplaatsing op lange afstand.

Als je een laad of Los scene wil inplannen moet er behalve de bergingspantser voor technische steun ook een Ambulance voertuig voorzien worden voor medische steun. Laden en lossen van Tanks is niet ongevaarlijk, vallen zware kettingen en soms erger :? :? :( :(

Grts

Johan
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
@ Jørg,

Bedankt voor de complimenten, en ik met nu alleen wat meer geduld hebben ;).

@ Johan,

Bedankt voor je toelichting! Ik denk dat ik dan toch een beetje moet gaan smokkelen bij mijn transport (het oog wil ook wat :)). Mooie foto trouwens, ik hoop niet dat jij de veroorzaker was van deze onorthodoxe losmanoeuvre ;)). Voor een laad/los scene heb ik nu geen plek, maar wie weet in de toekomst.

Groeten,
Wico 
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Je tunneltje is erg mooi geworden, de afwerking is  B) B) B)
En je hebt je tanks mooi gecamoufleerd, je hebt bij alle drie de tanks hetzelfde patroon weten aan te houden. :thumbup:

Citaat van: wicho op donderdag 21 april 2016, 17:16:17
Voor een laad/los scene heb ik nu geen plek
Ja, dat heb je wel. :o) Je kan gewoon een tank ondersteboven op de rails leggen, net zoals Johan de zijne heeft geparkeerd. :D >:-D

Dirk-Jan
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Dirk-Jan,

Bedankt weer voor de complimenten (en je morele steun voor mijn tunneltje :thumbup:). Lossen op die manier is geen probleem (gebeurt bij mij weleens spontaan als een wagon ontspoort :P). Alleen het doorgaande treinverkeer wordt dan geblokkeerd en das jammer. Lossen gaat wel lekker vlot zo, dus misschien moet ik een apart baanvak maken waar de tanks op deze manier kunnen worden geparkeerd :D :D.

Rondjes rijden met de nieuwe Liliput wagons gaat trouwens nog niet zo lekker: ze ontsporen soms op mijn wissels (misschien vanwege gelijkstroom wielen). Morgen maar eens kijken hoe we dit kunnen oplossen.

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Mooie aanwinsten weer Wico het gaat een imposante trein worden als je alles binnen hebt. :)
Jammer dat je de verkeerde spullen geleverd heb gekregen maar dat gaat wel goed komen denk. :thumbup:
De tunnel ziet er ook mooi en degelijk uit. :) :)
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)

Generaal Pfanzerpreiser van de Zwitserse HO Cavalerie is in zijn nopjes, Wico !

Met deze aanschaf kunnen er weer heel wat extra gaten in de Emmentaler geschoten worden  :thumbup:
Hopelijk krijg je de problemen met ontsporen opgelost, anders alle wissels op rechtdoor zetten.

Grtz Tony
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Herr Pfanzerpreiser zal nog even geduld moeten hebben. Ik heb andere wielen besteld voor de wagons. Deel twee van de bestelling van die panzer wagons wordt pas in de tweede week van mei verwacht :(.

Nou ja, heb ik weer iets om naar uit te kijken ;).

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Mooie treinsamenstellingen en heel mooie combinatie van die twee sbb cargolocs!
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Met plezier naar je foto's van je mooie materiaal gekeken. :) :)
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Maarten / Michel,

Bedankt weer voor de complimenten. Zolang jullie plezier beleven aan mijn foto's blijf ik posten!

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
 @citaat  :thumbup:
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)

Smulsmul  :P

En alles herrlich sauber op zijn Zwitsers, Wico !

Grtz Tony
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
@ Hans,

Jij laat ons ook genieten van al je mooie materiaal en speciale uitgaven!

@ Tony,

Ja, in mijn fantasiewereld heb ik de boel graag en beetje op orde :). Soms schiet ik wat door; zie de strakke (losliggende) ballast langs de rails ;).

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/04/2016 ... Militair Transport X)
Wico,

Prachtige foto's vind je leger tanks heel mooi.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Video Militair Transport)
Vandaag is het dan zover, mijn Zwitsers militair transport is compleet :thumbup:. Van de week de laatste Liliput Panzer wagons binnengekregen. Daarnaast nog een laatste uitbreiding met een Roco wagon voorzien van VW Transporters en een Roco wagon met ambulances.

Al met al is het een aardig geheel geworden al zeg ik het zelf :D. Zoals eerder gemeld voldoet het transport niet (helemaal) aan de werkelijkheid, maar voor mij is het goed zo! Geniet van de filmpjes op deze stralende (moeder :favorite:)dag.





Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Video Militair Transport)
Hoi Wico,


Prachtige sleep van je militair transport, en je baan is echt een snoepje om naar te kijken.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Video Militair Transport)

Het lijkt wel, alsof er een verdubbeling van materieel heeft plaatsgevonden, Wico  8o

Das een vet lange sleep zo !
Die Rode Kruis wagens stemmen wel tot nadenken  :P

Is gelukkig maar speelgoed !

Grtz Tony
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Video Militair Transport)
-Wico:
Prachtige lange sleep militair materiaal,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Hoi Wicho,

mooie "parade" laat je hier zien.  :D

Ik zal de foto's van mijn 4MFOR trein is opzoeken. Ik heb destijds heel wat modellen uit deze serie verzameld (jammer dat M hiermee gestopt is... :( ) en had de trein ooit is als testtrein voor mijn railspiraal op de baan.

Veel (rij)plezier met deze mooie trein!
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
GE WEL DIG mooi deze sleep! :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor de filmpjes.
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
@ Peter,

Bedankt voor complimenten voor baan en transport. Jouw baan gaat er ook steeds mooier uitzien :thumbup:.

@ Tony,

Klopt helemaal. De totale sleep is 20 wagons, waarvan 9 panzer wagons die ik nu heb toegevoegd. Gelukkig zijn de Zwitsers een vredelievend volkje, en blijven ze meestal neutraal in oorlogsconflicten B).
Ik ben ook niet zo van het militaire, maar dit vond ik wel mooi op mijn baan :D.

@ Jorg,

Bedankt :thumbup:.

@ Hans,

Ik zie weer een nieuw topic aankomen met jouw 4MFOR materieel :P. Ik verheug me er nu al op!

@ Cees,

BE DANKT ;). Ik plaats de filmpjes met groot genoegen!

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Net met plezier naar de filmpjes gekeken. :thumbup: :thumbup:
Is een aardige sleep met militair transport geworden de VW busjes zijn erg mooi en staan er goed bij. :) :)
Komt er nog een wagon waar de manschappen van de voertuigen inzitten erbij ?
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Ik had ook een filmpje geplaats in het aanwinsten topic. Daar "ontspoorde" het topic enigszins vanwege een discussie over de rijrichting van de tanks. Wel interessant vond ik, en reden om de nodige YouTube filmpjes te bekijken.

De Leopards hebben namelijk tijdens het transport de loop naar achter op de tank staan (compacter te vervoeren). In mijn sleep staat de loop ook naar de achterkant van de tank gericht, maar omdat ik de tank achterstevoren op de wagens heb geplaatst, wijst de loop alsnog naar voren (kunt u het nog volgen ?). Dit is dus niet correct, want de tanks worden vooruit op de trein gereden, met de loop dus naar achter gericht (kunt u het nog volgen??).

Soms wordt de loc echter achter aan de sleep gekoppeld, waardoor alle wagons (en materiaal) achteruit rijden en de loop van de Leopard alsnog naar voren wijst (kunt u het nog volgen ???). Leuke hobby hebben we toch :) :) :).

Verladen en transport met de loop naar achter:


Transport met de loop naar voren (materieel rijdt achteruit): 


Groeten,
Wico     
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Citaat van: h0_miessie op maandag 09 mei 2016, 17:24:54
Komt er nog een wagon waar de manschappen van de voertuigen inzitten erbij ?

Op filmpjes van Duits militair transport zie ik inderdaad meestal wel een of meerdere personenwagons. Op de filmpjes van een Zwitsers militair transport die ik kan vinden, zie ik nooit een personenwagon. Kan zijn dat ze anders worden vervoerd, maar dat weet ik niet.

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Oke dank je wel voor je antwoord. :thumbup:

Nu ook weer een mooi eerste filmpje helaas kan ik de 2 film alleen bekijken op YouTube ipv op een andere website staat er.
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Michel,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het tweede filmpje vervangen door een ander.

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Rob,
dat was bij ons bij de Belgische Cavalerie eenheden hetzelfde.
Op mijn foto in reactie 231 hier nog eens gepost(later) zie je links achter de personenwagons ( zes bedden per Compartiment) voor de bemanningen die inderdaad altijd bij hun tank moesten blijven.

Ik heb de tekst uit de nieuwe aanwinsten weggehaald en zal hem hier zetten de vraag kan ik niet verplaatsen ;)

Wico en Co,

onze leopards werden met de boeg naar voren op de trein gereden en meestal achterwaarts van de trein gegidst. Nogal een karwei als je dertig wagons achteruit op een smalle wagon moet gidsen. (de tanks staken een kleine 10 cm uit links en rechts van de wagons)
De loop van het kanon ligt op de trein in de baangrendel op vijf uur!! dit geeft ook meer speling bij het laden van twee tanks op één wagon.  De toren moet ook manueel vergrendeld worden van binnenuit. Toren op vijf uur was noodzakelijk om de chauffeur te laten uitstappen via de toren, zijn compartiment moet van binnenuit dubbel vergrendeld worden tijdens het transport. De baangrendel kan dus in twee posities bevestigd worden aan het achterdek op  zes uur en vijf uur dit moet manueel gebeuren  dus zonder hydraulisch systeem actief.
Artilleriestukken M109 , Gepard etc staan met de loop naar voren op de trein.
Grts

Johan

Ziezo verplaatst naar het passende topic
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Johan,

Bedankt voor je reactie en het verplaatsen. Op basis van jouw ervaring (en de filmpjes op YouTube) heb ik geconstateerd dat de Leopards bij mij inderdaad verkeerd staan (loop in de rijrichting). Dat ga ik dus nog even veranderen; wil wel zoveel mogelijk kloppen met de werkelijkheid :)

Personenwagon bij Zwitsers militair transport ga ik verder uitzoeken.

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Wico,

de eenheden die de grens naar België moesten oversteken bij terugkeer uit Duitsland hadden een bijkomend probleem.
Zoals je in de filmpjes kan zien steken de connectoren (metalen blokken die de schakels van de kettingen verbinden) uit naast de wagons.
Deze oversteek ligt niet symmetrisch op de wagon de kettingen steken meer uit aan de buitenkant van de trein, de kant waar de treinen elkaar niet kruisen.
Als de trein de grens oversteekt naar Be dan wisselen de treinen in van kant op het spoornet en moesten de tanks reeds zodanig geladen worden om zowel in Duitsland als in België veilig te kunnen kruisen.
Details die wel van belang waren voor de eenheden die uit België op oefening kwamen naar Duitsland, maar daarvoor hadden we de verlademeister van de DB met zijn vouwmeter die fanatiek controleerde of de tanks goed stonden op de wagon.

Grts

Johan
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Ja Rob,

een op de bank en dan twee britsen die tegen de wand hingen en open geplooid konden worden, dit langs de twee kanten van het Compartiment. We waren altijd lang onderweg en de trein stond regelmatig stil niet prioritair transport, moesten tussen de normale treinregelingen in naar Bergen of richting Ijzeren gordijn,

We hadden niet altijd dit type wagon en dan was het behelpen in functie van soort bank uitrekbaar of niet etc.
Altijd lekkere oude wagons die een typische geur hadden van oude stof sigarettenrook en wie weet wat nog. Slaapzak hadden we altijd bij want verwarming ging niet altijd :( ,

Grts

Johan
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (08/05/2016 ... Videos SBB Militair Transport)
Citaat van: viking op maandag 09 mei 2016, 21:56:20
Details die wel van belang waren voor de eenheden die uit België op oefening kwamen naar Duitsland, maar daarvoor hadden we de verlademeister van de DB met zijn vouwmeter die fanatiek controleerde of de tanks goed stonden op de wagon.

Ik zag op een van de filmpjes inderdaad de verlademeister bezig met zijn secure controlewerk. Het leek mij als leek tamelijk overdreven dat telkens controleren en dat parkeren op de centimeter, maar met jouw toelichting snap ik nu beter wat het belang daarvan is.

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
Een paar weken geleden was ik zo brutaal om mezelf uit te nodigen voor een dagje Antwerpen om de baan "Nergensland" van Jørg te bekijken. Ik zag op het forum dat Michel (h0_miessie) bij hem op visite ging en vroeg of ik ook mee kon. Beide heren reageerden gelijk heel positief en daar was ik uiteraard erg blij mee :D

Gisteren was het dan zover en stond Michel om 9 uur bij mij op de stoep. Omdat we nog een lange dag voor de boeg hadden, gelijk maar naar zolder om mijn baan te bekijken. Michel had zijn prachtige G2000 SBB Cargo loc (Märklin 37202) meegenomen, dus die stond al rap op de baan en kon zijn rondjes draaien met een fraaie sleep van Cargo wagons. De loc had het zichtbaar en hoorbaar naar zijn zin, maar moest al gauw weer in de doos. Het is dat ik me beperk tot periode V, anders wist ik het wel :P.

Daarna vlot naar Antwerpen gereden. Michel is een gezellige prater en binnen no time stonden we bij Jørg voor de deur. De ontvangst was allervriendelijkst en Jørg is een prima gastheer. Daarna de trap op naar de treinkamer. Wat een prachtige baan heeft hij daar gebouwd. De meesten zullen zijn topic wel kennen en foto's hebben gezien, maar in het echt is het indrukwekkend hoeveel werk hij in die baan heeft gestoken. Op sommige plekken telde ik wel vier, vijf, zes sporen boven elkaar. Twee fraaie railion locs draaiden hun rondjes terwijl Michel en ik de nodige de foto's maakten. Jørg heeft nog veel werk om zijn droom te realiseren, maar als deze baan eens af is wordt het een plaatje!

Na de luch gingen we met de tram (van Bombardier) naar het centrum van Antwerpen. Ik was daar nog nooit geweest, maar het is een erg mooie en gezellige stad. Jørg ontpopte zich ook nog eens tot een uitstekende stadsgids, dus ik heb het nodige opgestoken. Natuurlijk moesten we ook naar de treinenwinkel; een mooie grote zaak met veel assortiment. Lekker uitgebreid alles bekeken, veel vastgehouden en weinig gekocht ('n echte ollander) >:-D. De buit bestond uit twee fraaie containers voor mijn nieuwe Kombi Modell wagon.

Wat is Antwerpen zonder een Belgisch biertje, dus daarna nog een terrasje gepakt met zicht op het prachtige stadhuis en de indrukwekkende kathedraal. Na twee lekkere blonde Leffes en de nodige gesprekken over treinen en van alles en nog wat, werd het tijd om weer naar huis te gaan. Op de terugweg nog even pralines gekocht voor onze vrouw/vriendin :favorite:. Michel heeft me weer vlot en veilig thuisgebracht (waarvoor dank) en om acht uur kon ik aan de pizza.

Kortom een prachtige dag met twee gezellige en enthousiaste mede forumleden, die zeker voor herhaling vatbaar is.
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
Wicho,

Ook prachtige aanwinsten  :thumbup:, en ja die winkel dat is voor mij ook een snoepwinkel.  :D
Dat is nog de enige winkel in Antwerpen waar ik nog aan mooie spullen kan geraken.  :) het is voor mij 25minut rijden das heel gevaarlijk.  :P



Groeten

Peter
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
-Wico:
Mooi verslag van een dagje Antwerpen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En die loc van Michel staat heel mooi op je baan, en de containers zien er beter uit nu ze niet meer in de verpakking zitten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
Wicho,

Vandaag je topic maar eens doorgenomen, je hebt een prachtige baan gebouwd en heel veel mooi mateiaal rondrijden.
Je militaire combinatie vind ik prachtig worden.
Ook maar meteen me geabonneerd op jou youtupe kanaal.

Blijf dit met veel interresse volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)

Mooi verslag, Wico  :thumbup:

Station van Antwerpen niet bekeken ?

Nou heb ik meteen die loc van Michel in een echt landschap gezien  :D

Grtz Tony
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
@ Peter,

Vanaf Jørg is het ook prima aan te rijden met de tram; in een kwartier waren we er. Ze hebben ook veel spullen om je scenery te bouwen dus ik snap dat het voor jou een snoepwinkel is. Ik zou zeggen regelmatig wat kopen en je baan mooier en mooier maken. Mooi doel voor een tweede trip naar Antwerpen ;).

@ Jørg,

Het was ook een prachtige dag en heb 120% genoten. De loc van Michiel paste inderdaad prima op mijn baan; hij moest helaas weer de doos in :O.

@ Piwie,

Dankjewel voor de complimenten. Ik heb zelf ook veel plezier van mijn baan en materiaal :P. En ook het aantal YouTube volgers verdubbeld :thumbup:.

@ Tony,

We zijn wel langs het station gereden met zijn prachtige façade. Dag was tekort om alles te zien (of we hebben te lang op het terras gezeten met een lekker biertje :P). Michel en ik moeten dus eigenlijk nog een keer terug >:-D.
Ja het is eigenlijk zonde dat die loc op zo'n kale baan moet rijden; bij mij staat hij veel mooier >:-D >:-D.

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
 :) Leuk verslag van een geslaagde dag.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Toch jammer dat mensen hun lok meenemen, op je baan zetten en dan na een paar rondjes weer inpakken.  >:-D
Kan je dat ding niet een tijdje leasen, gebeurd in het echt toch ook?

Dirk-Jan
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
Citaat van: wicho op zondag 05 juni 2016, 09:48:04
Het is dat ik me beperk tot periode V, anders wist ik het wel :P.

Misschien wordt het tijd voor een overgangs tijdperk V,5 of zoiets ? >:-D >:-D
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
@ Dirk-Jan,

Bedankt voor je complimenten. Als Michel voor een zacht prijsje wil leasen ben ik voor (private lease is erg in tegenwoordig) ;).


@ Michel,

Misschien moet ik gewoon SBB Cargo locs gaan sparen. Probleem opgelost (zoek alleen nog sponsors :)).

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (04/06/2016 ... Op visite in Nergensland)
Misschien iets om een loc uitwisseling programma op te zetten. ;)
Ik doe graag mee vooral zo kan kijken of een loc mooi bij mijn baan past en wat de rij eigenschappen zijn en om alle licht en geluid functies kan checken. :) :) 

Verder heb je een goed idee om SBB Cargo locs te gaan sparen. :thumbup:
Succes met het vinden van sponsors helaas ik ben ook nog zoekende. :D :D
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/07/2016 ... Rollende Landstrasse)
Omdat mijn lieve vrouw :favorite: deze maand veel overuren in de zorg heeft gedraaid, mocht ik als compensatie voor de eenzame avonduren bieden op ebay.de op een set van vijf "Rollende Landstrasse" wagons. En hoera hoera, ik had het winnende bod geplaatst :thumbup:. Zodoende is deze fraaie Märklin set 47418 voor 2/3 van de catalogusprijs in mijn bezit gekomen. Overbodig om te zeggen dat ik er heel blij mee ben :D :D.

Deze set is een mooie uitbreiding op de zeven "Rollende Landstrasse" wagons die al hun rondjes rijden op mijn baan. Ik heb er ook maar gelijk een personenwagon + preiser chauffeurs bij gekocht. Die verwacht ik volgende week binnen te krijgen.

Voor nu alleen de foto's, volgende week plaats ik wel een filmpje van de complete sleep :P.

Groeten,
Wico 
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/07/2016 ... Rollende Landstrasse)
Wico,
Dat is nog eens een leuk compensatie kado die je van je vrouw heeft gekregen. :thumbup:
Daar heb je natuurlijk wel avonden alleen voor gezeten op de bank voor de tv. ;) ;)
De aanwinst(en) ziet er mooi uit. :)
En ik kijk nu al uit naar het filmpje van de trein met 12 Rollende landstrasse wagons en personen wagon zal een mooi gezicht zijn over je prachtige baan. :) :)
Heel veel rijplezier plezier toegewenst. :thumbup: :thumbup:
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/07/2016 ... Rollende Landstrasse)
-Wico:
Prachtige aanwinst, veel plezier er mee,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En laar je vrouwtje maar veel overuren en nachten kloppen, >:-D
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/07/2016 ... Rollende Landstrasse)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/07/2016 ... Rollende Landstrasse)

Bijzondere relatie hebben jullie, Wico  :-)

Heeft een heel mooie set opgeleverd  :thumbup:

Let wel op; volgende cadeaus kunnen ook stofzuigers en strijkbouten zijn.
Om 's avonds tijdens eenzame uurtjes nuttig te gebruiken...........

Grtz Tony