Om een juist beeld van de afmeting te krijgen heb ik Mr. XXL laten portretteren bij de entreedeuren en bij de deur 'met de hoge drempel'
Hierbij is gelijk, zo goed als mogelijk, de pleisterlaag met zilverzand duidelijk in beeld gebracht, waar ik eigenlijk best tevreden mee ben.
Om de pleisterlaag met talkpoeder te doen, is een optie die ik zeker nog eens ga uitproberen! Dank voor het idee Ben
In deze vreemde periode, van zoveel mogelijk thuis blijven en winkels met geen essentiële goederen gesloten zijn,
is het een combinatie van welke materialen ik toe kan passen en waarvan ik ook voldoende op voorraad heb.
Even naar de hobby-winkel is er niet bij en ik ben niet zo'n
internet-shopper, maar kan mij nog prima vermaken!
Al is de snijmat ondertussen hevig aan vervanging toe ...
Om nog even terug te komen op de afmetingen van de deuren
De afmetingen van de kozijnen aan de straatzijde zijn 20mm x 30mm, omgerekend dus 1,74m x 2,61m.
Op de aanzichttekeningen is op iedere deur één deurklink te zien, maar ik vind twee deuren van 85cm wat beter.
De afmetingen van de kozijnen aan de perronzijde zijn 16mm x 31mm, omgerekend dus 1,39m x 2,70m.
Dat zou best een enkel deurkozijn met bovenlicht kunnen zijn, zij het ietwat aan de brede kant.
Vandaag heb ik de binnenwanden geschilderd en tussenmuren aangebracht, zodat er een indeling is conform de bouwtekening.
Indeling van de gevel aan de spoorzijde van links naar rechts:
Wartesaal - Aufsicht - Schalterhalle - Fahrdienst Leiter - Restaurant.
De kozijnen van de voor- en achteringang zijn van beglazing met spijltjes voorzien en kunnen na droging op hun plek gebracht worden.
Ook zijn de overkapping en de steunen geschilderd en is de overkapping inmiddels ook al van beglazing voorzien.
Tot slot zijn het perron, de vloer van de entreehal en de trap geschilderd en was dat nog niet droog bij het nemen van de foto's:
Groeten,
Erik.