Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin M-rail Modelbaan

Gestart door Nieuwenhuis dinsdag 24 maart 2015, 20:19:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
-Erik:
Dat heb je weer prachtig geknutseld, chapeau,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Mooi geworden :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan

Dat is mooi uitgelegd, Erik !

En het resultaat mag er zijn  :thumbup:
Maarre, hoe kom je aan het spiegelbeeld van zo'n plaatje ?

Grtz Tony
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Citaat van: Tony op vrijdag 29 januari 2016, 11:01:35
Maarre, hoe kom je aan het spiegelbeeld van zo'n plaatje ?

Tony, da's heel simpel: in het programma Paint is met de optie Draaien
ook spiegelen mogelijk, zowel over de horizontale as als over de verticale :wink:
(In dit geval heb ik horizontaal spiegelen toegepast op de afbeelding)

Groeten,

Erik.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan

Wow, Erik !

Ik begreep het meteen en het lukte ook nog  :P !!!!

Kijk maar,
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Erik, het ziet er erg goed uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het heeft inderdaad enkele kleine "beschadigingen", maar het geeft het aanzicht meer authenticiteit.
Het wegvegen doe ik met de vinger, dat geeft de meeste controle.
En je kan eventueel met wat muurverf die je hebt gebruikt nog wat van de "scherpe" lijnen weghalen aan de zijkanten van het plaatje.
Al met al is het gewoon een beetje proberen en aanrommelen.
Maar nogmaals, deze heb je goed aangerommeld. B)  :D

Dirk-Jan
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Martijn en Jørg bedankt en Michel grazie!

Mooi Tony dat het zomaar in eenmaal lukte!
En dat voor een digibeet ... :wink:

Dirk-Jan bedankt voor het compliment in deze,
maar ik prefereer toch de term 'proefondervindelijk' boven 'aanrommelen' :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Heel gaaf. Bij de eerste uitleg kon ik het nog niet helemaal snappen, maar met de tweede ronde en dit resultaat is het mij helemaal duidelijk. Weer een goed een idee om na te apen :)
Monte Vecchio : Het restaurant deel 20
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Monte Vecchio : Het restaurant deel 20
Helemaal goed Henk, ik ben blij dat mijn uitleg in tweede instantie wel duidelijk was :thumbup:

Zo, deel 20 inmiddels van de bouw van het restaurant Belle Vista, het eind is in zicht!
Vandaag weer een vijftal stoelen geproduceerd, maar ik zal verslag doen van de andere
werkzaamheden: de afbakening van het terras begint vormen aan te nemen, er is een
steunmuur gemaakt die tegen de zijkant omhoog komt te staan, massaproductie van
bloembakken heeft er plaatsgevonden en verder is de vuile schone was buiten gehangen.



De bolders zijn op een stenen rand gezet en een elektradraad is er doorheen gehaald. De steunmuur op de achtergrond.



Een flink aantal bloembakken in wording: stukjes vloerzijl zijn op een vuurpijl-stok gezet met
behulp van dubbelzijdig plakband, voorzien van witte verf en daarna zijn er planten gezet.
Een papje van een mengsel van restjes folliage vermengd met houtlijm, die nog moet drogen.
Na het aanbrengen van de bloemen zullen deze bakken de afbakening van het terras gaan opfleuren!

Dan heb ik nog de was buiten gehangen, of te wel: wat je nog meer kunt doen met een nietje:



Tussen de pootjes van het nietje zijn 5 koperdraadjes gesoldeerd en het geheel is groen gespoten.



Het wasgoed is gemaakt van tissuepapier: een tafellaken, wat handdoeken en een spijkerbroek.



Vandaar dus dat daar de ramen openstonden ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Wow, wat mooi geworden!

Groeten,
Roel
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
In een woord: Prachtig!  :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan

Perfetto et bellisimo  :thumbup:

Wasrekje is de kers op de taart, Erik !
Als ik jouw werk zie, beginnen mijn handen te jeuken ( na het genieten )  ;)

Grazie et greetie, Antonio
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Dat is gewoon prachtig gemaakt, aan elk detail word gedacht.
die buis tegen de gevel ook, de was kom er maar op  ;)  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
En iedereen vind het kennelijk maar heel normaal dat er hier iemand in staat is om 5 koperdraadjes op een nietje te solderen 8o Hoe krijg je t voor elkaar :O Maakt het wel weer helemaal af :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Hij is een vakman, dat weten wij.  :)

MvG,

Timaximus
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan

Hans,  :-) :-) :-)

Ik durfde er al niks over te schrijven  8o
IDD superknap  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2011

pluk de dag

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Ik kijk ook met bewondering naar dit ongelooflijke mooie priegelwerk, petje af.




Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Mijn complimenten voor het verwerken van dit moois op zo een kleine ruimte. :) :)
Met bewondering weer zitten genieten van dit moois maar vooral van de laatste foto wat prachtig zeg. :thumbup: :thumbup:
Märklin M-rail Modelbaan: een onverwachte groet uit het verleden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Märklin M-rail Modelbaan: een onverwachte groet uit het verleden
Heren, zo is het wel genoeg hoor! Ik begin er haast van te blozen :oops: :oops: :oops:
Loop hier met zoveel veren in m'n kont, dat de buurt denkt dat ik een pauw ben ... :lol:

Citaat van: Hanzi op zondag 31 januari 2016, 21:17:51
En iedereen vind het kennelijk maar heel normaal dat er hier iemand in staat is om 5 koperdraadjes op een nietje te solderen 8o Hoe krijg je t voor elkaar :O Maakt het wel weer helemaal af :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hans, dat valt op zich best wel mee: nagenoeg iedere idioot kan een soldeerbout tegen een nietje drukken,
de crux zit 'em in het voorbereidende werk. Alles wordt dusdanig met crepe-tape op een blokje hout gefixeerd
dat het geheel met behulp van soldeerpasta kan worden vertind. Met een scherp hobbymes en een diamantvijltje
worden de koperdraadjes afgesneden en netjes gemaakt. Geplakt op een afvalstrip architectenkarton kan het dan
worden gespoten nadat het goed ontvet is met een wattenstaafje. Na droging is de was er aan gelijmd, dat was
ook gepriegel, maar met pincet en tandartshaakje is de 'operatie' gelukt.

Vandaag is er geen update van de modelbouw, maar morgen zal ik hopelijk foto's van het restaurant ingepast
op z'n plek en met volledig terras kunnen tonen, dus daarvoor nog even een dag geduld!
Wel een update van een ander kaliber: vandaag heb ik een e-mail van een achterneef mogen ontvangen.
Hij stuurde mij, een voor mij zeer bijzondere foto met daarop mijn dierbare oom met zijn neven en de modeltrein
waarmee mijn modelspoorvirus is aangestoken. Deze trein met toebehoren heb ik ooit van hem gekregen, daarmee
is het begonnen en ik heb deze trein dan ook nog steeds!



Vandaar de gekozen titel: een onverwachte groet uit het verleden ...

Groeten,

Erik.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
-Erik:
Tijd om opnieuw te blozen, met al dat prachtige knutselwerk van je, complimenten hoor,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan

Hoi Erik,

De gordijnen, de kleren, de sprei op het bed, het halfvolle boekenplankje en de vloerbedekking op de foto zijn heel herkenbaar.
Trafo en rails op de grond en de hele wereld kwam voorbij  ;)

Dat moet een heel speciale herinnering zijn, zeker wanneer je daar nog iets tastbaars van over hebt.
Het toen gezaaide zaadje is in vruchtbare bodem terecht gekomen  :thumbup:

Grtz Tony ( een van die idioten, die de soldeerbout niet eens vastpakt  :-) )
Re: Märklin M-rail Modelbaan: een onverwachte groet uit het verleden
Dag Erik,
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 06 februari 2016, 21:47:31
Loop hier met zoveel veren in m'n kont, dat de buurt denkt dat ik een pauw ben ... :lol:
Zal wel lastig lopen!
Lukt het nog wel om te werken?

groeten,

Henk
Monte Vecchio : Het restaurant deel 21
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Monte Vecchio : Het restaurant deel 21
Jørg, toch bedankt voor de complimenten hoor! :thumbup:

Tony, je hebt het precies juist verwoord en komt met een prachtige conclusie: :thumbup:
Citaat van: Tony op zaterdag 06 februari 2016, 22:43:10
Het toen gezaaide zaadje is in vruchtbare bodem terecht gekomen

En Henk: het is gelukt hoor, kijk maar naar de volgende fotoreportage van deel 21 van het restaurant Belle Vista:



Alvorens het terras met klanten geplaatst kon worden, moesten er nog wat Preisers van een kleurtje worden voorzien ...



Dat nam nog best wel de nodige tijd in beslag, waardoor deze foto's niet meer bij daglicht genomen konden worden.
Ik verontschuldig mij bij deze dan ook voor de ietwat mindere kwaliteit: het bijlichten was behelpen met een lamp.



Vandaar dat deze foto een vreemde lichtval heeft, maar ik wou het jullie niet onthouden vanwege de invalshoek:



Alle details zijn nu geplaatst: de aangeklede tafels, de stoelen met en zonder klanten de plantenbakken op het terras
en bij de entree en de bloembakken rondom het volledige terras. De inrit voor de garage en de kier tussen trap en stoep
naar boven zijn met DAS-klei glad gemaakt. Ook zijn alle erfgrenzen met verf behandeld en is de verlichting aangesloten.

Een volgende klus is de aansluitingen van de verlichting onder de baan van voeding voorzien, waarna er dan eindelijk eens
nacht- en avondfoto's gemaakt kunnen worden van het geheel tot nu toe. Qua scenery wacht het stationspleintje nog op enige
aankleding en kan er een begin worden gemaakt 'aan de andere kant van het spoor' met o.a. een goederenloods.

Groeten,

Erik.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Hoi Erik

Daar krijg je gewoon een vakantie gevoel van wauw wat een mooi geheel is het geworden  @citaat  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
 :) Erik, het is een plaatje geworden. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Echt bijzonder hoe je alles tot een zo mooi en authentiek geheel weet te maken van "afval"
Naar welke foto ik ook kijk, alles klopt. De naam op de gevel is ook toppie, veel beter dan een papiertje wat op de muur is geplakt.
Maar ja, ik stop nou effe met al die veren, der kan niks meer bij denk ik. :D :P
Nog een paar Fiatjes en ander Italiaans spul op de weg en het geheel is compleet. B)

Dirk-Jan

Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Bedankt Alex en Dirk-Jan! :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 07 februari 2016, 19:36:04
Nog een paar Fiatjes en ander Italiaans spul op de weg en het geheel is compleet. B)

Ter informatie hierop: ik heb mij bij de start van de bouw voorgenomen om voertuigen, voetgangers
en verkeersborden :warning: :error: pas te plaatsen als de complete scenery van Monte Vecchio gereed is. :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan

Bij de eerste foto ging ik al plat, Erik..........die is om in te lijsten  :thumbup:

Meer ga ik er niet over schrijven vandaag  :D

Grtz Tony

Ps. die veren zijn altijd handig, wanneer er ergens een lege rol hangt...........
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Geen veren, maar duimpjes :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2011

pluk de dag

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Het enige wat ik wil zeggen is: Ik wou dat ik dit ook kon. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Niks meer aan mijn voorgangers toe te voegen.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Ziet er goed uit die burcht.
Lijkt mij ook wel leuk om niet meer als basis modellen te kopen maar ze zelf te maken. Maar tot die tijd heb ik nog genoeg te doen met de automatisering van de baan.

succes :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Je proeft het sfeertje van het terras gewoon door het beeldscherm heen. :thumbup:
Net als Tony vindt ik ook de eerste foto schitterend mooi.
Veren kan ik je helaas niet aanreiken maar  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: wel. :)
Re: Märklin M-rail Modelbaan
-Erik:
Het plaatje is bijna compleet , een 1ste plaats in de hall of fame,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Dag Erik,

Dit is hem hoor!
Ik ben blij en trots dat een paar tips en opmerkingen van mij er in verwerkt zijn en tot dit resultaat hebben geleid. :P

Op naar de goederenloods  :important:

Henk
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Hallo Erik,

Mooi resultaat van al al je knutselwerk  :)
Ik heb er geen geduld voor om zo iets te maken  :?
Ben benieuwd hoe het er met verlichting uit gaat zien.

Gr Einte
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Erik,

Dat is prachtig gewoon, hoe maak je het toch allemaal. dit doet jou volgens mij niemand na, ik toch al zeker niet alles past mooi bij elkaar elk detail nu wat lekker Pk's van auto's op de straten een Ferrari  :P.



Groeten

Peter
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Heren, wederom dank voor alle pluimen, duimpjes en vooral de fijne reacties! :thumbup: :thumbup:

Citaat van: wiggert prosper op zondag 07 februari 2016, 23:58:15
Het enige wat ik wil zeggen is: Ik wou dat ik dit ook kon.

Wiggert, zo dacht ik enkele jaren geleden er precies zo over!
Geïnspireerd hier op het forum ben ik zomaar eens begonnen aan mijn eerste bouwproject!
Daarvoor had ik geen enkele ervaring hierin en heb enkel plastic bouwpakketjes in elkaar gezet.
De bouw van de burcht was veel eenvoudiger dan het restaurant, zo blijft het een leerproces.
Door zelf dingen te doen en uit te proberen en telkens grenzen te verleggen ben ik hier gekomen.
Natuurlijk vergt het enige handigheid en inzicht, waarbij internet voor mij toch een grote hulp is.
*                   Een site als deze en filmpjes als deze zijn voor mij een grote inspiratie,
                    wat leidt tot ideeën die ik zelf dan weer toepas in mijn bouwmethoden!
Een goede voorraad van 'bouwmaterialen' en voldoende gereedschap is onontbeerlijk, net als
het nodige doorzettingsvermogen, maar vaak kan een mens meer dan hij voor mogelijk houdt :roll:

Citaat van: adrie1961 op maandag 08 februari 2016, 00:48:34
Ziet er goed uit die burcht.
Lijkt mij ook wel leuk om niet meer als basis modellen te kopen maar ze zelf te maken. Maar tot die tijd heb ik nog genoeg te doen met de automatisering van de baan.

Dank je Adrie :thumbup: Dat is voor mij dan ook het grootste voordeel: iets unieks maken wat past
in en bij de omgeving, zodat ik niet de omgeving hoef aan te passen aan een bouwdoos :wink:

Citaat van: Trainhenk op maandag 08 februari 2016, 10:31:56
Ik ben blij en trots dat een paar tips en opmerkingen van mij er in verwerkt zijn en tot dit resultaat hebben geleid.

Henk, ik ben blij en trots dat er mensen zijn die zich willen en kunnen verdiepen in mijn
modelbouw-werkzaamheden en dan ook nog mij zeer bruikbare tips en opmerkingen geven :thumbup:

Citaat van: Einte op maandag 08 februari 2016, 13:00:25
Ben benieuwd hoe het er met verlichting uit gaat zien.

Ik eigenlijk ook Einte, en ik had gepland daar vandaag mee bezig te gaan, ware het niet dat
er andere verplichtingen waren en ik eigenlijk niet ben toegekomen aan het bedradingswerk ...
Het enige wat ik vandaag heb gedaan is eens flink opruimen onder de modelbaan opdat er
voor het aanbrengen van de benodigde bedrading voldoende ruimte is om overal bij te komen.

Groeten,

Erik.

* Edit: voorbeelden toegevoegd.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Beste Erik,

Wat een mooie baan ben jij aan het bouwen zeg!
Ik heb een vraag aan je. Heb jij last van ontsporingen en zo nee, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Tot nu toe heb ik altijd met M-rails gereden, maar toch wel vaak last van ontsporingen gehad. Voor mijn nieuw te bouwen baan wilde ik daarom overstappen op C-rails, maar gezien de hoge kosten zal het toch weer M-rails worden.
Heb je nog geode tips van mij om ontsporingen te voorkomen?
Alvast bedankt.

Groet,

Jilger.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2011

pluk de dag

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Bedankt Eric voor je advies maar het grote probleem is het geduld.
Daarom houd ik het voorlopig bij bewondering van jouw werk. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Ik heb ook een M-rail baan. Nooit last van ontsporingen.
Voordat je de baan in elkaar schuift, elk railstuk zorgvuldig onderzoeken en eventuele onvolkomenheden
herstellen.
Zorg ervoor dat de raillassen schoon zijn en goed passen. Zo ook de puko contactlippen.
Vooral de wissels verdienen extra aandacht.
Controleer de railafstand.
Na verbinden van twee railstukken; bekijk de overgang van het ene railstuk naar het andere.
Er mag géén hoogteverschil tussen de railstaven te zien (en te voelen) zijn.
Ook de uitlijning in de lengterichting dient feilloos te zijn.
Zorgvuldig werken tijdens de aanleg voorkomt ellende en staat borg voor rijplezier.

Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Märklin M-rail Modelbaan
Jilger, Wim heeft het in het kort al samengevat: M-rails leggen verdient de nodige aandacht en zorgvuldigheid.
Vooraf de rails sorteren op kwaliteit en de tips van Wim toepassen moet toch een goed resultaat opleveren.
Het is ook de reden dat ik met MDF een open-skelet-bouw heb toegepast, want dat levert vloeiende hellingen op!
Daarna veel testrijden, per niveau, en neem daarvoor de 'lastigste' loc en dito wagons om te controleren :idea:
Nu moet ik toegeven dat ik al heel lang niet gereden heb, de baan moet nodig gereinigd worden. Iets wat ik
ga oppakken, net als de verdere besturing, als de scenery en bouw van Monte Vecchio volledig klaar is.

Wiggert, geduld komt met de jaren zegt men, en die heb je al wel :wink: dus blijf lekker meekijken! :thumbup:

Wim, bedankt voor het kort uiteenzetten over het leggen van de M-rails, ik ervaar dat gelijk zo.

Dan heb ik eindelijk tijd gevonden om de bedrading van de voeding van de verlichting aan te sluiten.
Samen met mijn pleegzoon heb ik van de aangesloten verlichting, enkele mooie platen kunnen maken.



Allereerst een overzichtsfoto van het complete dorp tot nu toe. Enkel het stationspleintje krijgt nog wat aankleding.
Naar mijn mening dient de verlichting nog ietwat gedimd te worden: ik vind de verlichting toch nog iets te fel. :idea:



Met een andere camera-instelling en vanuit een ander camerastandpunt is deze opname, waarbij het meer nacht lijkt.



Een close-up richting restaurant levert deze plaat op. Het verkeer, de verkeersborden en bevolking missen duidelijk nog!



Weer een ander camera-standpunt en instelling met warm licht geeft een warme zwoele zomeravond in Monte Vecchio.

Groeten,

Erik.
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Erik,

Prachtig gewoon  8o een echt plaatje  ;)  :thumbup: :thumbup: mooie nacht foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
smul  :P smul :P smul
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Wat een heerlijke plaatjes. Wat een sfeer. Naast modelbouw ook fotografiekunsten!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Hoi Erik

Wat een mooie update weer en die laatste foto krijg je gewoon een vakantie idee bij  :thumbup:   @citaat


Gr Alex 0850
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 21 februari 2016, 19:37:31
Naar mijn mening dient de verlichting nog ietwat gedimd te worden: ik vind de verlichting toch nog iets te fel.
Hoi Erik, ik neem aan dat je dit ook weet, maar ik noem het hier toch effe op:
de verlichting aansluiten op de rode (i.p.v. de gele) en de bruine bus van de trafo, dan kan je de verlichting regelen met de snelheidsregelaar.
En de trafo natuurlijk alleen gebruiken voor verlichting.

:) Verder vind ik de foto's erg mooi, alles is goed te zien en ademen veel sfeer uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het blijft een dingetje om goede avond/nacht opnamen te maken, maar bij jou zijn ze toch prima gelukt. B)

Dirk-Jan
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
FANTASTICO :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Erik,

Het is weer heel erg mooi geworden.
Echte sfeer opnamen.

Groeten,
Roel
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Märklin M-rail Modelbaan
Erik,

Mooie plaatjes!
Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als je aan de aankleding van de straat gaat beginnen, maar jou kennende komt dat wel goed.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Märklin M-rail Modelbaan
-Erik:
Foto's met een zeer hoog smul gehalte, de tweede foto vind ik fr mooiste, daar komt alles mooi tot eijn recht,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: