Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rosoft wissel-/sein decoders

Gestart door Tjoekedoris vrijdag 27 maart 2015, 20:26:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rosoft wissel-/sein decoders
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Rosoft wissel-/sein decoders
Beste spoorders,

Ik sta op het punt om, naast de bezetmelder decoders met diodetruc, ook wissel-/seindecoders van Rosoft aan te schaffen.
Nu zag ik dat de decoders WDD  in de uitvoering, in een 1A als ook in een 2 A per aansluiting verkrijgbaar is. Wat is te adviseren en
wat is het verschil hierin? Ik ben een leek op elektronicagebied en vroeg me af of een 2A model de wissel beter doet omschakelen , naast
het feit dat deze natuurlijk meer verbruikt. Wat is de belangrijkste reden voor de keuze van deze modellen verschillen?
Ik rij K-rail met de slanke wissels voorzien van puntstuk.
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Hallo Martin,

Jij gebruikt toch de combinatie 6021 / 6051 ?.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=55421.msg966187#msg966187

Zo ja, dan heb je er niets aan.

Beter is om een Digikeijs 4018 te nemen. Per uitgang is dit voordeliger.
Verder heeft deze veel meer mogelijkheden.

CiteerDe DIGISWITCH decoder is een programmeerbare multiprotocol schakeldecoder.Standaard ingesteld om 8 wissels te bedienen en voorzien van diversen presetswaardoor het mogelijk is bijvoorbeeld 16 permanente aan/uit schakelaars, 8 tweelicht seinen of 4 drielichtseinen te schakelen. Natuurlijk is een combinatie van presets ook mogelijk. 8 wisselaansturing voor motor aandrijvingen 16 lichtuitgangen met of zonder TL effect 8 Ahobs4 AKI's 4 Nederlandse seinen presets voor Nederlandse, Belgische en Duitse seinbeelden. Multiprotocol DCC/Motorola Programeerbaar via POM Maximale belasting van 2,5 Ampère Alle uitgangen aan 1 zijde van de module.


Mvg,
Peter
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Hallo Peter,

Ja, daar heb je gelijk in. Heel attent van je. Ik was het vorige draadje een beetje vergeten en ben te enthousiast doorgegaan met Rosoft.  Heb zojuist naar Digikeijs gekeken.
Ook zeer goede decoders en inderdaad per uitgang voordeliger. Het zal wellicht de 4018 worden. Nogmaals bedankt.
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Beste Martin,

Van Rosoft zou je bij een centrale die alleen maar Motorola "spreekt", zoals een 6021 centrale, de "Wissel Decoder Motorola" moeten hebben, de door jou genoemde WDD decoders luisteren alleen maar naar DCC en die taal "spreekt" de 6021 niet.

Er is overigens niets aan te merken op het advies van Peter.

Groet, Anne W
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Hallo allen,

ik heb begrepen dat Rosoft de motorola decoders niet meer levert

ik hen bij het begin van mijn (bij Itom gedane bestelling) te horen gekregen dat er geen wissel decoders meer waren
of dat nu nog zo is weet ik niet

Gr Ed
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Rosoft wissel-/sein decoders
Dan moet Wim zijn website eens corrigeren.

Groet, Anne W