We doen ons best natuurlijk en dat doen we allemaal.
We bouwen naar ons kunnen, maar we moeten nog veel leren, er gaat regelmatig wat mis.
@ Jorg, Cees, Harald, Tony, Michel en Piwie,
Bedankt voor de complimenten.
Goed gereedschap is inderdaad het halve werk, maar je moet er wel mee om kunnen gaan.
En een 2e set handen is ook altijd welkom natuurlijk. 2 zien weten en zien meer dan een!
@ Peter,
Bedankt voor de complimenten. Ik kan me voorstellen dat je handen jeuken.
Maar jij hebt natuurlijk ook een erg leuk vooruitzicht voor als je straks naar de zolder kan verhuizen.
Dat is een mooie ruimte die je daar hebt.
Uiteraard zijn we weer wat verder gekomen, de bezetmelders zijn aangesloten en getest, op een na waren ze allemaal goed.
Die ene gaf een kortsluiting zodra er een trein op de betreffende bezetmelder kwam.
Uiteindelijk gevonden welke rail het was, maar nog niet kunnen ontdekken waarom hij kortsluiting maakt.
We hebben het railtje maar vervangen en apart gelegd voor nader onderzoek. Komen hier nog op terug.
Op het onderste schaduwstation waren de kopsporen nog niet aangesloten, wel de bezetmelders, maar nog niet de wissels.
Daar is Wim nu mee bezig om daar servo's in te bouwen, op de manier van Koos (oude methode nog met verenstaal).
Na het testen van de bezetmelders in de kopsporen waren er 2 bezetmelders die continue een bezetmelding gaven.
Bij de eerste hadden we de rails omgedraaid, dus ipv de bezetmelding op de binnen spoorstaaf, zat hij nu op de buitenste spoorstaaf, dat gaf problemen natuurlijk omdat die daar niet geïsoleerd was. De andere was helemaal een rotzakje. Die bleef maar een bezetmelding geven hoe we de rails ook aansloten.
Alles leek goed te zijn, maar toen kwam Wim erachter dat de bezet meld draad op de midden rail was aangesloten. Lastig als je met Massa detectie werkt.
Hieronder volgen nog een paar foto's van de spiraal.
Met vriendelijke groet,
Peter