Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Meentbahn: De brug

Gestart door Pelikaan dinsdag 17 maart 2015, 21:07:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Meentbahn: De brug
Lid sinds: 2013

offline
Meentbahn: De brug
Goedenavond,

Begin van dit jaar ben ik verhuisd naar een huis met een grote zolder. Dat betekende dat ik van een baantje van 122 x 244 cm. naar een baan kon gaan van 520 x 170 cm. De baan heb ik genoemd naar de wijk waar ik in woon: Meentbahn.

Voordat we met de baan konden beginnen moest eerst de infrastructuur van de zolder worden aangepast zoals het leggen van vloerbedekking (stroken PVC) en het plaatsen van 5 extra stopcontacten.

De baan is ontworpen door Pjedro. 2 schaduwstations op de onderste niveaus. Daarboven een station, bruggen en een rivier. Pjedro helpt mij ook met het bouwen van de baan.

De eerste foto's en het baanontwerp treffen jullie hier onder aan.

Met vriendelijke groet,
Wim

Binnenkort volgen ook van Pjedro de eerste foto's.


Re: Meentbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Meentbaan

Hallo Wim,

De eerste volger meldt zich  :P
Niets zo mooi als een nieuwe lege ruimte die een toekomstige modelbaan gaat herbergen.

Succes met de bouw !

Grtz Tony
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2014

offline
Re: Meentbaan
Hallo Wim, indrukwekkende ruimte en een groot schaduwstation. Ik ben benieuwd wat daar bovenop komt.

Succes met de bouw!

Groeten,
Roel
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Meentbaan
Hoi Wim,

Dat is een mooie grote hobby ruimte.
en
met de baan kan het niet misgaan als het ontwerp van Pjedro komt.
Ik wens jouw (en Pjedro) veel succes met de bouw.

Ps Ben wel benieuwd naar de rest van het baanplan
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Meentbaan
Wim,


Veel succes en heel belangrijk....heel veel plezier met deze nieuwe uitdaging en (droom neem ik aan )
Re: Meentbaan
Jorg
gast

Re: Meentbaan
Wim

Indrukwekkend schaduwstation, daar kan je al wat treinstellen op kwijt.
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Meentbaan
Hoi Wim

Gefeliciteerd met je nieuwe huis en daarmee je mooie treinenkamer.
Pjedro ontwerp is altijd goed, is er al een schets van de bovenbaan?
Ik neem aan dat de tafel vrijstaand komt, ivm bereikbaarheid.
Succes met bouwen

Mvg
Koos

Re: Meentbaan
Lid sinds: 2007

offline
Re: Meentbaan
Ook ik meld me als volger.
Lijkt me super zo.n nieuwe zolder te mogen gebruiken.
Succes met de bouw
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2006

offline
Re: Meentbaan
Deze ga ik van de mee(n)t af proberen te volgen.

Is er ook al een ontwerp van het zichtbare gedeelte bekend?
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Meentbaan
Goedemiddag,

Even nog wat uitleg over de baan.
Boven het al bekende schaduwstation, komt er een nog zo'n schaduwstation met een tussenruimte van 30 cm.

Graag wilde ik een groot station, met een mooi parade baanvak, lange treinen laten rijden op schaalsnelheid vind ik prachtig.
Ik heb niet zoveel met rangeren.
En daar de baan gesitueerd is in Duitsland, wordt het geheel niet helemaal vlak.

Goed het zichtbare gedeelte op veler verzoek. Het plaatje zegt waarschijnlijk meer dan woorden.
Groen is het station, oranje is het spoor van het station richting het schaduwstation. En het blauwe spoor is het parade baanvak (4,5 m).

Het plaatje is aan klikbaar.

Met vriendelijke groet,
Wim
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Meentbaan

Dat moet een mooi aanzicht worden zo, Wim  :thumbup:

Lichte buiging op de paradebaan, brug erover met doorkijkje en een groot station op de achtergrond.
Dat wordt genieten van je rijdende treinen zo  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Meentbaan
Jorg
gast

Re: Meentbaan
Wim

Mooi grote baan, station is ook de moeite kwa grootte. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Meentbaan
Ook ik ga deze topic volgen. :thumbup:
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Meentbaan
Schitterend ontwerp, compliment aan Peter(pjedro) :thumbup:
Dat wordt genieten met je lange treinen.
Het bouwen zal veel voldoening geven om naar dit eindresultaat te komen.

Mvg
Koos
Re: Meentbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Meentbaan
Hallo Wim,

Mooi ontwerp maar dat zijn we ook gewend van Peter  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier bij het bouwen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Meentbaan
Piwie
gast

Re: Meentbaan
Hallo Wim,

Mooie ruimte, baanplan ziet er ook goed uit.
Blijf dit volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Meentbaan
Pjedro
gast

Re: Meentbaan
Allen,

Even een kleine update plaatsen.
Doordat we heel druk met de baan bezig waren hadden we nog geen draadje gemaakt over deze baan.
Nu we wat verder zijn willen we nog een paar foto's plaatsen.
De bedrading op de derde foto ligt, maar Wim wilde de diverse draden gewoon op de tafel houden.
Gezien het feit we hier later eigenlijk nog maar weinig van gaan zien, omdat er 30 cm boven deze plaat een 2e schaduwstation komt.

Inmiddels staan er verschillende treinen opgesteld in het schaduwstation en wordt er volop handmatig en automatisch via het programma koploper getest.
Alleen die vervelende MFX loc's zijn een beetje irritant. Elke keer dat je ze op de baan zet, melden ze zichzelf aan op de Ecos. Waardoor de loc in koploper niet meer aangesproken wordt.
Dit moeten we nog even oplossen.

Op de eerste foto zie je de constructie van het houtwerk. Wat je hier ziet is het rechter gedeelte van de constructie (precies de helft).
De tweede foto geeft de linkerkant weer. Waarop al een deel van het schaduwstation ligt. Boven op de constructie staat de toekomstige kerstbaan.
De derde foto laat zien dat het kurk van het schaduwstation geplakt is en dat de sporen uitgelegd zijn. Ook is er al een deel van de bedrading aanwezig.
De laatste foto ligt het gehele schaduwstation en de diverse draden zijn al aangesloten. De eerste trein rijdt hier zijn rondje, nog wel handmatig, want niet alle bezetmelders zijn aangesloten.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Meentbaan
Plaatjes zeggen veel meer dan een platte tekening.
Ik kan alleen maar zeggen jullie zijn goed bezig, het ziet er top uit :thumbup:
Alles goed uit testen en dan een filmpje maken daarna naar het 2e schaduwstation.
Succes met bouwen en Koploper.

Mvg
Koos
Re: Meentbaan
Jorg
gast

Re: Meentbaan
Peter

Knappe update. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Indrukwekkend schaduwstation.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Meentbaan
Peter,

Wauw wat een start, en een indrukwekkende schaduwstation, ik blijf je volgen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan
Pjedro
gast

Re: Meentbaan
Goedemiddag allemaal,

Even voor de duidelijkheid. Deze baan is van Pelikaan cq Wim en niet van mij (pjedro).
Ik woon vlak bij Wim in de buurt en werk samen met Wim aan deze baan.  :)
Vandaar dat ik ook af en toe updates mag plaatsen. Soms vergeet Wim foto's te maken en soms vergeet ik het.  :D

Ik heb de baan wel ontworpen, maar alles op inspraak en aanwijzing van Wim.  Het is, wordt en blijft zijn baan.

Samen aan de baan werken is prettig, soms kom je handen en ogen te kort en dan is het makkelijk om met z'n tweeën te zijn.  :)

Met vriendelijke groet,
Peter


Re: Meentbaan
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Meentbaan
Beste Wim,

Sorry gooide de namen even door elkaar. 8o
Maar ondanks dat vind ik het super als je dat samen doet.

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Meentbaan

Ziet er goed uit, Wim en Peter  :thumbup:

Succes en plezier met verder bouwen !

Grtz Tony
Re: Meentbaan
Pjedro
gast

Re: Meentbaan
Hallo allemaal,

Na een kleine vergissing van ons omtrent het schaduwstation, dank je Koos voor de verhelderende woorden,
hebben we het schaduwstation afgebroken en zijn we hem overnieuw aan het opbouwen.
Wat was het probleem? We hadden de terugmeld secties te kort gemaakt, waardoor er een aan/uit situatie ontstond,
doordat de 4 assige wagens te lang waren om continu de melders te bezetten. Dat is nu opgelost.
Het schaduwstation is hierdoor wel iets veranderd, iets andere wisselstraat en wat langere opstelsporen.
Tevens hebben we de bedrading aangepast (gootjes en boekbinders), zodat het allemaal wat netter eruit ziet.


De boekbinders moeten nog geplaatst worden. Dat scheelt meteen in het zicht op de baan.
Het is nu veel rustiger terwijl we nog niet eens helemaal klaar zijn.

De kopsporen aan de linkerkant zijn nu aan de beurt.


Misschien kunnen we vanmiddag alweer rijden en testen.
Al met al zijn we toch alweer 2 dagen aan het verbouwen.

Dank je Tony, dat gaat helemaal goed komen.
En Erwin, geen probleem hoor, ik haal ook wel eens namen door elkaar. Volgens mij is dat menselijk.
Alle andere reageerders, nog bedankt voor de complimenten en leuk dat jullie ons volgen!
We blijven jullie op de hoogte van de vorderingen houden.

Met vriendelijke groet,
Wim en Peter


Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Meentbaan
Mooi dat dit probleem is opgelost, nu kon je er nog relatief makkelijk bij om aan te passen.
Het ziet er goed uit ben benieuwd naar het vervolg.
Succes

Mvg
Koos
Re: Meentbaan
Jorg
gast

Re: Meentbaan
Mooi schaduwstation. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Meentbaan
Dat schiet al lekker op, Wim en Peter.
Mooi draadje om te volgen.
Succes.  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Meentbaan
Hallo Wim,

Probleem snel opgelost, en je kon er nog makkelijk bij.
Ik blijf je volgen, ben benieuwd naar de volgende update. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan: Filmpje van het schaduwstation
Hallo allemaal,

We zijn weer een paar dagen verder.
Nadat dinsdag het grootste deel van het schaduwstation was aangepast hebben we diverse testjes gedaan.
Met de resultaten van die testjes hebben we nog een aantal fouten eruit gehaald.
We zitten nu nog te wachten op een aantal draden Rood, Bruin en Geel, voor de ringleiding.
Verwachting is dat die morgen (zaterdag) binnen komen.
Dan kunnen we de stroom voorziening helemaal aansluiten op dit laagste deel van de baan.

Konden we eindelijk het schaduwstation testen knalde de stroom eruit vanmorgen. Dat was een streep door de rekening, maar gelukkig was er tegen 11 uur weer power.
Toen hebben we het schaduwstation vol gezet, om te testen of het omloopspoor ook werkte, dus niet!
Dan maar de beschrijving van Koos erbij gepakt ook hier op het 3rail forum, kijken wat we fout gedaan hadden.
En ja hoor gewoon een deel overgeslagen, omtrent het om rij spoor. Gelukkig was deze fout ook vrij makkelijk te veranderen.
Nu kunnen we zeggen dat het er goed uit ziet. 1 loc geeft nog wat problemen, misschien ontdekken jullie wat er fout ging.
Het gebeurt niet altijd maar als het gebeurt, gebeurt het altijd door dezelfde loc.
En aan het einde ging er ook iets niet goed, maar dat was een kwestie van vuile wielen.

Erger je niet, aan de soms, ietwat schokkerige beelden, maar hee, dit is de eerste film, die we gemaakt hebben en het zal zeker niet het laatste filmpje zijn.
We gaan er iets voor maken dat het in een standaardje komt te staan. Veel plezier bij de film.



http://youtu.be/Rad_vMhtHCY

Ik weet nog niet hoe ik ervoor kan zorgen, dat je zo'n mooi venstertje krijgt, zoals dat bij anderen wel te zien is.

Met vriendelijke groet,
Wim en Peter

edit: filmje rechtstreeks in het topic geplaatst.
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Meentbaan
Gefeliciteerd met deze mijlpaal, er kan worden rondgereden met het schaduwstation.
Het filmpje accepteren we als "bewijsmateriaal"
Top gedaan mannen :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan
Jorg
gast

Re: Meentbaan
Wim & Peter

Ziet er allemaal zeer goed uit.
Een vraagje, heb opgemerkt dat wanneer de treinen het schaduwstation binnenrijden en tot vooraan rijden soms een klein stukje terug achteruit rijden, hoe komt dit?
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Meentbaan
Wim en Peter,

top ziet het eruit
dit is een heel mooi begin

om je film direct in je topic te krijgen moet je naar je film gaan en hem bekijken dan de tekst in je brower kopieren
zie dit 


dan haal je de "s" bij https weg en je film komt mooi in je topic te staan


veel succes met alles verder en ja ik ook ben benieuwd wat het is met je treinen die stoppen en dan een stukje achteruit rijden


gr Ed
Re: Meentbaan
Pjedro
gast

Re: Meentbaan
Hoi Jorg,Cees en Ed,

Dank je Cees, wij zijn er erg blij mee, maar het is nog niet volmaakt, maar het begin ziet er toch weer veel belovend uit.  :thumbup:

Dat achteruit rijden, komt omdat het station een dynamisch station is.
Het schaduwstation heeft 9 sporen naast elkaar en elk spoor bestaat uit 2 blokken.
Als de treinen in het blok voor het schaduwstation rijden rekent "Koploper" uit op basis van de lengte van de trein wat de beste positie is voor de betreffende trein.
De schaduwsporen zijn 264 lang en daarop kunnen 2 treinen geplaatste worden. Bv 2 van 125 cm, want er moet ook nog een kleine marge tussen de treinen blijven. (bij ons 15 cm)
Maar ook bv een trein van 220 cm en daarachter een losse loc of een railbusje. Om maar wat te noemen.
Dus als er een aantal treinen net voor de uitrijmelder staan bekijkt "koploper" op welk spoor (achter welke trein) de aankomende trein het beste geplaatst kan worden.

Er zijn maar 2 bezetmelders nodig om een dynamisch schaduwstation te creëren. Een inrij melder en een uitrijmelder.
Wel heeft elk spoor een inrij en een uitrij melder, maar die zijn dus allemaal gekoppeld.
De eerste trein op het spoor, rijdt door tot op de uitrijmelder en moet dan een stukje terug rijden om de melder weer vrij te maken.
De tweede trein op datzelfde spoor stopt zodra de laatste wagon de inrij melder voorbij is.
Tussen de melders zijn de treinen niet gedetecteerd.

Ik hoop dat het je een beetje duidelijk is Jorg, Ed.

Ed, dank je voor de manier van het rechtstreeks plaatsen van de film.  :thumbup:

Met vriendelijke groet,
Peter

Re: Meentbaan
Jorg
gast

Re: Meentbaan
Peter
Dank voor de verhelderende uitleg. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Meentbaan
Hoi Wim en Peter !

Hoewel ik niks met geautomatiseerd rijden heb, heb ik toch gefascineerd zitten kijken  :P
De vraag die ook bij mij rees, hebben jullie al beantwoord  :thumbup:

Het was vandaag realistisch modelspoor; tegelijk met de NS een stroomstoring  :D

Grtz Tony
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Meentbaan
Wim en Peter

Mooi, het eerste filmpje van het begin van je baan. :thumbup:

Waarom heb je bij de uitrij wissels het bedienings mechanisme niet verwijdert?
Als je dat wel doet kan je ook bij een probleem de trein weer achteruit laten rijden naar zijn vertrekspoor.

@Jorg
Als aanvulling op Peter zijn uitleg;
Wanneer je het achteruit rijden op de uitrij melder niet wilt moet je elk spoor zijn eigen bezetmelder geven
de inrijmelder kan nog steeds gecombineerd worden tot 1 melder.

Mvg
Koos
Re: Meentbaan
Jorg
gast

Re: Meentbaan
Koos

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Meentbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Meentbaan
Hoi Wim en Peter,

Geweldig om het allemaal te zien rijden, jullie hebben de vaart er lekker inzitten  :thumbup:.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Meentbaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Meentbaan
Ziet er allemaal goed uit. :thumbup:

Leuk om te zien dat terug rijden van de treinen in het schaduwstation, wist helemaal niet dat dat zo kon met koploper.
Zo zie je maar we leren allemaal wat van elkaar. ;)

Ga jullie vorderingen met plezier volgen.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Meentbaan
Spoorman
gast

Re: Meentbaan
Citaat van: Pjedro op zaterdag 28 maart 2015, 00:01:03

Er zijn maar 2 bezetmelders nodig om een dynamisch schaduwstation te creëren. Een inrij melder en een uitrijmelder.
Wel heeft elk spoor een inrij en een uitrij melder, maar die zijn dus allemaal gekoppeld.
De eerste trein op het spoor, rijdt door tot op de uitrijmelder en moet dan een stukje terug rijden om de melder weer vrij te maken.


Ziet er goed uit. :)

Je kunt voor en achter nog wat rijlengten verdienen als je met lichtsluisjes werkt, zo dicht mogelijk tegen de wisselstraat. Sluisje vrij: lok stopt. Het is directer dus nauwkeuriger en betrouwbaarder. Bij vertrek geef je het vertrek blok weer vrij als de sluis vrij is.



Gr, Ben.
Re: Meentbahn
Lid sinds: 2013

offline
Re: Meentbahn
Hoi Spoorman,

Bedankt voor het meedenken! Wij hebben inderdaad aan lichtsluisjes gedacht. Toch hebben we gekozen voor de "eenvoud" van bezetmelders.

Rijlengte hebben we nu ook meer dan genoeg.
Re: Meentbahn
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Meentbahn
Hallo Wim,
heb je de rails, alvorens te gaan rijden, wel eerst schoongemaakt met wasbenzine ?
Af fabriek zit er een vette laag op de rails...

Ziet er voor de rest imposant uit  :thumbup:
Re: Meentbahn
Lid sinds: 2013

offline
Re: Meentbahn
Bedankt voor de tip Wim. We gaan de rails nog eens flink poetsen :-)
Re: Meentbahn
Pjedro
gast

Re: Meentbahn
Hallo Spoorbaan vrienden,

We zijn weer een paar dagen verder en hebben uiteraard weer een aantal dingen toegevoegd en verbeterd.

Koos we hebben het wisselaandrijf mechanisme nog niet verwijderd, omdat we nog keurig in de testfase zitten.
En we moeten af en toe nog een beetje de wissels goed kunnen omzetten.

We hadden een probleem in het dynamische schaduwstation, dat er soms een trein al achteruit ging rijden, terwijl die trein nog niet in de buurt van de stopmelder was.
Dat was echt heel irritant.
Na een paar dingen te hebben geprobeerd wat geen resultaat opleverde zijn we eerst maar gaan lunchen, om het daarna weer aan te pakken met frisse moed.
Toen nog maar een keer gekeken wanneer en hoe het probleem zich voor deed.
Toen kwamen we er achter dat het vorige blok (uitrij blok) werd vrij gegeven op het moment dat de trein in het vervolg blok(27) kwam.
Daardoor werd de uitrij melder bezet gehouden, door de achter liggende wagons van de trein (A).
Maar omdat het blok al vrij gegeven was ging in het schaduwstation gewoon de volgende trein (B) rijden.
Dus de trein (B) uit het inrijblok moest naar het uitrij blok, maar omdat die uitrijmelder bezet werd gehouden door trein (A), dacht koploper dat de trein (B) al gearriveerd was op de uitrijmelder en
dus achteruit moest gaan rijden met alle gevolgen van dien.

De oplossing is dat het voorgaande blok pas vrijgegeven moet worden, nadat trein (A) de binnenkomst melder van blok(27) heeft gepasseerd, dus op het vrijkomen van die melder.
Nu we dat hebben aangepast rijdt het helemaal perfect in het schaduwstation.

We zullen vanmiddag nog wel even filmpje maken van het schaduwstation, zoals het er nu bij ligt.
Onder tussen zijn we bezig met het begin van de spiraal. Daar van later ook nog wel wat foto's.

Met vriendelijke groet,
Wim en Peter


Re: Meentbahn
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Meentbahn
Hoi

Heb je ook het omcirkelde aangevinkt?


mvg
Koos
Re: Meentbahn
Pjedro
gast

Re: Meentbahn
Op de valreep nog net alles voor elkaar gekregen.

Koos, ja alle vinkjes staan bij ons ook aan. Maar het werkt nu prachtig.
Heel af en toe nog een trein die iets te ver wil doorrijden, maar dat is verder geen probleem.

Zoals beloofd het filmpje.


En de link:


Zoals ik al zei, zijn we ondertussen bezig met het begin van de spiraal.
En omdat foto's duizend keer meer iets zeggen dan woorden, hier dan een paar foto's.


Hier is een van de poten in aanbouw.


Het gehele skelet van de uitbouw voor de spiraal.


En als laatste de bodem van de spiraal ligt op zijn plek.

We hebben wel een beetje pech. Vanavond wilde de ÖBB 1016 ineens niet meer rijden. Waarom we hebben nog geen idee.
Gisteren reed hij nog gewoon. Loc is niet van de baan geweest, zit een Fx decoder in. Zijn lampjes branden wel, maar verder zegt hij ik sta hier goed en blijf nog wel even staan hier.

Ook de Class 66 Captrain gaf de geeft, althans, hij doet alles goed, totdat hij op een bepaald plekje komt en daar gewoon stil blijft staan.
Dat stukje ligt er al vanaf het begin en hij reed altijd keurig, ook op deze plek waar hij nu steeds stopt. Alle andere treinen rijden daar wel gewoon door, maar de Class 66 heeft er geen zin in.
Die zegt bekijk het maar.

Met vriendelijke groet,
Wim en Peter.
Re: Meentbahn
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Meentbahn
Heren

Mooi filmpje van de bewegingen in het dynamisch schaduwstation, de regie hiervan deed me denken aan de Hitchcock films, Alfred kwam ook altijd even in beeld in het begin van de film.

Jammer dat je problemen hebt met de loc's, ik hoop dat het simpel en gauw opgelost is.
Bouw van het spiraal ziet er goed uit :thumbup:

Mvg
Koos
Re: Meentbahn: (wegens vakantie gesloten)
Beste trouwe volgers,

Voorlopig ligt de bouw van de Bahn stil. Wim gaat woensdag 15 april naar Portugal om een zeiljacht terug naar Nederland te varen.
Dat zal in 2 etappes gebeuren. De eerst etappe t/m Pinksteren en de 2e etappe in juli en augustus. In juni wordt er nog wat verder gebouwd dus.

Wim neemt wel de laptop met Koploper mee om in verloren uurtjes de Bahn verder in Koploper te zetten. Na de Koploper fanclub dag mag dat geen enkel probleem meer zijn. :-)

Voor wie de avonturen van Wim op het zilte nat wil volgen: sy-pelikaan.blogspot.com

Adios,
Wim
Re: Meentbahn: (wegens vakantie gesloten)
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Meentbahn: (wegens vakantie gesloten)
Wim

Goede vaart en dat je de wind in de zeilen mag hebben

Veel plezier

Mvg
koos
Re: Meentbahn: (wegens vakantie gesloten)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Meentbahn: (wegens vakantie gesloten)
Geniet van de mooie zeiltocht Wim. :thumbup: