Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin 3039 E10 DB Loc

Gestart door flyerman zondag 15 maart 2015, 13:29:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 3039 E10 DB Loc
Ik heb een paar oude loc's waarvan 1 een DB E10 loc is, Marklin nummer 3039. Ik mis een paar een onderdelen die ik besteld heb en wil deze loc ombouwen naar digitaal. Ik ben er een aardige tijd, 10 jaar, uitgeweest, welke decoder met permanente magneet zou hier voldoen, indien geen Marklin decoder dan wel graag een multiprotocol.

Bedankt
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Geschikt voor je 3039.
Magneet voor kleine schijfcollector: ESU nr. 51961
ESU Lokpilot V4.0 (multiprotocol) decoder.
ESU site ===> klik
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Geschikt voor de Märklin 3039, met nu nog het klein type schijfcollectormotor:

60943 Ombouwset hoogvermogenmotor
60942 Märklin locdecoder mLD

De mLD is een Multi-protocol decoder voor o.a. mFX maar je kan ook terugvallen op DCC of MM2 met deze decoder.

Ook kan je kijken of je nieuwe lamphouders er in kan zetten voor nieuwe steeklampjes voor het juiste gebruikte voltage. Ook vallen de dissels te vervangen zodat er een NEM-schacht gecreëerd wordt. Hierin kan dan naar keuze elke koppeling gebruikt worden.
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Bedankt

Ben van de week even de buurt van een winkel, ga dan even kijken.

Toen ik vroeger de hoogvermogen setjes inbouwde zater er altijd twee ontstoringspoeltjes bij, zagen er uit als een weerstand.

Stel dat ik de ESU decoder gebruik met het hoogvermogen setje van Marklin, moet ik deze ontstoringspoeltjes er ook in zetten?
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Esu raadt 't aan.
Is volgens veel forumleden niet echt nodig.

Ikzelf zet ze er wél in. Baat 't niet. 't schaad ook niet.
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Ok bedankt, zitten die bij het setje?
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Als je de ombouw set van ESU koopt, zitten de ontstoorspoeltjes erbij. Zie ===> klik
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marklin 2039 E10 DB Loc
Bij alle ombouwsets van Märklin zitten twee ontstoorspoeltjes. Deze zal je dus ook aantreffen in de 60943. Zelf monteer ik ze ook altijd. Altijd fijn zodat je later niet onnodig voor vreemde momenten komt te staan. Lekker dat hoogfrequent uit het signaal filteren. Dat houd een school signaal over voor de decoder & bediening.