Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mini diorama "volkstuintjes"

Gestart door Ragoem maandag 16 maart 2015, 12:10:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Mini Diorama "watermolen"
Re: Mini Diorama "watermolen"
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mini Diorama "watermolen"
 :) Nou, ik heb effe zitten googelen op vezelvlas en vlasschoven, en hetgene wat jij gemaakt hebt, ziet er prima uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Je ziet het in diverse hoogtes en met en zonder de bloemetjes. Die met de bloemetjes ziet er het mooiste uit, en er zitten best veel bloemetjes aan. Dus als je nog bijmaakt, wees niet te zuinig met de bloemetjes zowel bovenop als aan de rand aan de bovenkant.
Het diorama ziet er al gelikt uit, het begint te leven. B)

Dirk-Jan
Re: Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Mini Diorama "watermolen"
Dank jullie wel heren.

En Erik zoals Patrick al zei WS is woodland scenics de kleur die ik gebruik is T4643 (goud).

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mini Diorama "watermolen"
 @citaat

Ok, bedankt voor de aanvullende informatie! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Mini Diorama "watermolen"
Omdat langs een beek vaak riet staat, gisteren begonnen met het aan planten van riet.
Ook is er ondertussen een klein boompje gemaakt voor in de voorgrond.
Tevens maar even gekeken hoe het staat met de kap erop.
Boerin en de vlasschoven staan er even niet op, wel de kar met paarden.



Omdat ik rechts vooraan in de beek wat riet tekort kwam vandaag maar een paar bosjes er bij gemaakt, kunnen ze vanavond geplant worden.


Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Mini Diorama "watermolen"
Ragoem,

Heel knap gemaakt, lijkt me ook wel iets om eens te maken. het kriebelt wel, als ik jou werken zie eens nadenken wat ik kan doen.



Groeten

Peter
Re: Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Mini Diorama "watermolen"
Ragoem, de beste stuurlui staan aan wal, dat weet je ;) en aangezien ik zelf nog niets gepresteerd heb op diorama gebied voel ik mij een klein beetje bezwaard om het te vragen, maar ik doe het toch, want het is met de beste bedoelingen.

Maar is het riet niet nog een beetje te "chemisch" groen? Of gaat dit nog een behandeling krijgen?

En wat ik mij eigenlijk ook nog afvroeg, waar laat je je diorama's. Ik beeld mij zo in dat er op je treinenkamer een hele stapel van deze Ikea bakken staan :D
Re: Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Mini Diorama "watermolen"
 @citaat

Weet wat je bedoeld, maar krijg hier thuis de reacties dat ze juist goed zijn.
Moet wel zeggen dat ik zelf ook een beetje twijfel.
Maar er gaan nog ongespoten (beige) vezels tussen gezet worden.
Mocht dat niet genoeg zijn, krijgen ze nog een nabehandeling.

En wat de plek van de dio's betreft, heb er natuurlijk nog maar een af (bergkapel) en ben er met 2 bezig (woonhuis en watermolen).
Maar ze staan gewoon in de woonkamer :D, ze dienen als schemerlampen.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mini Diorama "watermolen"
Dag Ragoem.

Leuk, die schemerlampjes van Ikea: :mrgreen: Under the dome cube :idea:
De voltooiing van het diorama nadert met rasse schreden ...  :thumbup:


Groeten,

Erik.
Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Winterdiorama in een stolp
Het is een poosje rustig geweest in dit draadje, de reden is dat ik aan het bouwen was aan mijn diorama voor de 3Railforumdagdioramawedstrijd en aangezien je niks mocht melden op het forum was er dus radiostilte hier. De afbouw van de watermolen is dus ook verplaatst tot na de wedstrijddiorama. Jammer genoeg bleek ik de enige deelnemer te zijn aan de wedstrijd, dus was het voor mijn gevoel niet echt een wedstrijd. Maar het was zeker een leuke en leerzame ervaring om aan de wedstrijd mee te doen. Wel bleef het voor mij ?raar? om niks te mogen laten zien tijdens het bouwen op het forum. Maar ben het wel eens met deze regel. Hieronder mijn verslag van de bouw van de ?Winterdiorama in een stolp?

29 september,  lang na de aankondiging van de wedstrijd  toch maar besloten om mee te doen. Maar had nog geen idee hoe en wat, alleen dat ik iets origineels wilde doen. Wat al wel snel vast stond was dat ik iets met een winterlandschap wilde, iets wat ik al bijna een jaar geleden al wilde doen. Nu had ik de kans. Had de afgelopen maanden al gekeken naar diverse sneeuw en ijs producten. Na hier in de lokale modelbouwwinkel een startsetje te hebben gehaald, besloten dat dat niks was voor mij. Na het bekijken van filmpjes op Youtube van dioramabouwers kwam ik bij KryCell terecht. Dit zag er voor mij zo goed uit dat ik besloten heb om een setje te bestellen en dit uit te proberen. Maar ondertussen tikte de tijd weg naar de gastendag en moet er nog bedacht worden hoe en wat voor een diorama het moest worden. Na veel verschillende ideeën de ene nog gekker als de andere, kwam mijn vrouw met het idee om iets onder een stolp te gaan maken. Nu alleen nog een stolp?

Stolpen waren zo gevonden maar de meeste waren maximaal 20cm doorsnede en dat was wel erg klein,  na wat zoekwerk hier in een ?frutsel?-winkel een stolp gevonden van bijna 28cm doorsnede. Hier kon ik wel iets mee, alleen zat daar geen bord bij. Dus eerste de garage in om een bord te gaan maken van een rest stuk keukenblad. Hulp gereedschap gemaakt op een mooie cirkel te kunnen frezen. En toe aan de slag.



Om straks alle aansluitingen te kunnen weg werken moet de onderkant leeg gehaald worden.



Naast het bord ligt de schets met het ontwerp voor de diorama. Deze word met carbonpapier overgebracht op de bovenkant van het bord zodat de waterpartijen ook uitgefreesd kunnen worden en de waterspiegel gelijk ligt met de bovenkant van het bord. Nu het Frees en schuurwerk af is kan het bord afgelakt gaan worden, dus een 3-tal lagen bootlak op de rand.



Nu kan het landschap worden gemaakt, de bedoeling was om dat met gips te doen, dus wat groeven in de vlakke stukken gefreesd, maar schijnbaar toch iets fout gedaan want na het drogen viel het gips gewoon van het bord af. :-(  Vanwege tijd gebrek niet gaan uitzoeken wat nu het probleem was en de keus gemaakt om het landschap te gaan maken van XPS schuim. Uit het dunste platen (2cm) die ik heb liggen de stukken landschap gezaagd.



Nadat ik de stukken op hun plek had gelijmd de met een schuurmachine en vijlen het landschap vorm gegeven, hier mee zorgen dat er op het wegdek en de spoordijk na geen rechte vlakken zijn. Nadat het landschap de gewenste vorm had alles heel donker bruin geschilderd. Een PS buisje afgezaagd en geschilderd voor de buis die de twee waterpartijen met elkaar verbind onder de weg door. Rails om zijn plek gelijmd, afgezaagd en voorzien van ballast en weatering. Toen was het asfalt aan de beurt voor het voet/fiets-pad. Met dikke tape de randen afgeplakt en daarna opgevuld met een mengsel van 3 delen perfax-2 delen as-1 deel houtskool. Dit nat gemaakt en glad gestreken. De ontstane scheuren bij het drogen met het zelfde recept gerepareerd. (is niet mijn idee, lang geleden eens gevonden het internet)



Ondertussen was de bestelling van Krycell sneeuw binnen gekomen. Dit heb ik uitgeprobeerd op een autootje die in het eerste instantie op de dio zou komen. Later werd hier van afgezien.

Het resultaat van de sneeuw test:



Nu het asfalt klaar is de zandpaadjes aangelegd die naar de bankje moeten leiden. En de bouwpakket lantaarn van Viessmann aangepast zodat hij wat rechter naar beneden schijnt en wat meer past bij een fietspad. Uiteraard even gekeken of alles klopt.



Nu aan de slag met het maken van het riet, deze is gemaakt van een goedkope blokwitter. Het landschap moet worden gemaakt en twee lantaarns voor mij de bankjes moeten ook nog gemaakt worden. Deze laatste gebeurt volgens een methode die ik bij Nproject.org tegen kwam. Alleen heb ik de bol mat gemaakt door ze in nagellak remover te leggen tot ze een beetje mat werden. In onderstaande foto is een dikke styreenstrip te zien die bedoeld was als tijdelijke barrière voor het maken van de ijsmassa. Hier toch maar van afgezien en op zoek gegaan naar een andere oplossing om de rand voor de stolp leeg te houden, omdat ik bang was dat de strip niet netjes los zou komen van de ijsmassa.



Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om een dunne strip als rand vast te lijmen en daarna in laagjes de ijs massa aan te brengen, laagjes met ?wolkjes? afgewisseld met lagen met ?luchtbellen? en heldere lagen tot dat de rand van de oever bereikt was. op onderstaande foto ben ik een ?luchtbellen? laag aan het maken. Inmiddels is ook op het spoor, fietspad en straatmeubilair een sneeuwwash aangebracht.



Alles op zijn plek vast gelijmd. Ook de vuurton heeft zijn plekje gekregen op de diorama. De diorama is nu klaar om besneeuwd te worden.



Nu komt het, het aanbrengen van de sneeuw. Moet toegeven dat ik het best eng vond om te beginnen met het aanbrengen van de sneeuw, want gaat het fout weet ik niet of ik het nog op tijd kan herstellen. Maar gelukkig bleek mijn angst ongegrond en ging het allemaal prima. Hechtmiddel aanbrengen (in mijn geval spuitvernis en haarlak) en daarna strooien met sneeuwpoeder. Alle losse poeder eraf kloppen en weer overnieuw beginnen. Net zo lang tot dat de gewenste dikte van sneeuw word bereikt.



Tijdens de bouw natuurlijk opzoek geweest naar poppetjes met een winter thema en dan in het bijzonder schaatsers. Uiteindelijk uitgekomen op een viertal setje en daar stuk voor stuk een plekje voor gezocht op de diorama.



Nu alles zijn plek heeft het afplakband verwijderd en een laatste bootlaklaag aangebracht om de beschadigingen tijdens het bouwen weg te werken met dit als eindresultaat:



En hier op zijn uiteindelijke plek bij ons in de woonkamer:



Zou het leuk vinden om foto?s die gemaakt zijn van de diorama, in het bijzonder detail opname, te zien. Bijvoorbeeld in dit draadje of met een linkje naar de foto.


Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Winterdiorama in een stolp
Héél erg goed gelukt :important:
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Hi Ragoem,

Leuk dat je mij kwam "bedanken" dat ik je met mijn "reuk" diorama (weliswaar onbewust) had geholpen aan het idee van je kaas stolp.
Ook leuk om je te leren kennen en gezellig met je te praten over diverse facetten van het bouwen.
Je stolp blijft een prachtig ding en verdiend de prijs en ook de plek in je woonkamer.
Als we weer eens naar de zwarte markt gaan in je woonplaats laten we het weten om een bakkie koffie te komen halen.

groet
Harald
Re: Winterdiorama in een stolp
Mooi gemaakt Ragoem ! Complimenten :thumbup:
Re: Winterdiorama in een stolp
Hoi Ragoem,

Leuk om nu ook de totstandkoming van je diorama te zien.
Onderstaand de foto die ik er gisteren van heb gemaakt:


Groeten,
Ton.
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Dank jullie allemaal.

@Harald, zo zie je maar hoe we hier op het forum mekaar inspireren op de meest mogelijke manieren.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Winterdiorama in een stolp

Hoi Ragoem,

Dit is een pareltje geworden  :thumbup:

Snap meteen dat er geen mededingers waren  :D
Fijn , dat we gisteren toch even een babbeltje hebben kunnen maken !

Grtz Tony
Re: Winterdiorama in een stolp
Hoi Ragoem,


Heb even je diorama kunnen bewonderen, man dat was echt prachtig gemaakt.
Jij bent inderdaad een verdienste winnaar, zelfs al was er concurrentie die konden hier nooit tegen op.


Groeten

Peter
Re: Winterdiorama in een stolp
-Ragoem:
Mooi verslag van de bouwwijze van het winters landschap.
Je bent terecht de winnaar zelfs al was je de enigste deelnemer, complimenten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Winterdiorama in een stolp
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Hoi Ragoem,

Heerlijk zitten genieten gisteren van je enthousiaste vertellen over het maken van dit diorama. Het is echt een juweeltje geworden!

Hieronder de foto's, die ik ervan gemaakt heb (wil je de grote foto's hebben, stuur dan even een PB'tje).


























Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Leuke reportage van het maken van je schitterende diorama Ragoem. :thumbup: :thumbup:
Je bent de terechte winnaar. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Ik vind dit bijzonder knap gedaan Ragoem!

Zo klein, zo mooi, zoveel details en toch ook weer niet. Alles in de juiste proporties. Weldone  :thumbup:

Ik had paar hele mooie foto's maar door een onhandige handeling .........
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Hey Ragoem,

Dit is echt topkwaliteit! Heb met verbazing zitten lezen en kijken (was niet op de gastendag, vandaar) naar de foto's en het verslag...
Ik waande me even in een heerlijke winterdag, knap hoe je zo'n dagelijkse (nu ja, die zijn r de laatste jaren niet zo veel meer) scene hebt nagemaakt  :thumbup: :thumbup:
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Hoi Ragoem, ook met meerdere deelnemers was je in de prijzen gevallen.
Dus terecht gefeliciteerd met je "overwinning". :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Fantastisch goed gelukt.
Re: Winterdiorama in een stolp
Heeeel erg mooi, Ragoem :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Absolute topkwaliteit en zeker ook origineel bedacht. Complimenten hoor.

groeten Martin
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Dag Ragoem.

Wat een pareltje is dat geworden zeg :thumbup: Prachtig!
Je hebt echter (nog) niet uitgelegd hoe het elektra
hebt aangelegd en weggewerkt (batterijvoeding?)

Groeten,

Erik.
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Nogmaals iedereen dank voor jullie complimenten.

@Frank: dank voor het plaatsen van je foto's.

@Henk: Ken dat, gebeurt wel eens.

@Erik: Voor de gastendag is hij tijdelijk gevoed door 4 keer 3v batterijen uit elektrische waxinelichtjes die vast zitten met wasknijpers. Maar de bedoeling is om in de loop van deze week dit te vervangen door een USB voeding.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Winterdiorama in een stolp
Je hebt een prachtige dio gebouwd, mijn complimenten :thumbup: Je moet maar op het idee komen om het op deze manier te doen. Ik heb gisteren al genoten van je bouwverhalen, vandaag heb ik heb ik met plezier je bouwverslag bekeken en gelezen.

Nogmaals gefeliciteerd met de 1e prijs van deze dio-wedstrijd (de uitslag was ook niet zo moeilijk ;))
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Winterdiorama in een stolp

Ragoem, nog meer complimenten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Frank, bedankt voor de fraaie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Winterdiorama in een stolp
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Dag Ragoem.
Afgelopen zondag heb ik al mogen genieten van dit prachtig gemaakte diorama! :thumbup:
Erg leuk om ook de bouw en geschiedenis hierover te kunnen lezen.

Van harte gefeliciteerd met deze welverdiende, eervolle en prestigieuze 3railforum prijs! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2008

I Train fan

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Schitterend doe er nog maar 1.
Hier kunnen weinigen tegenop.

Grt Frans
Re: Winterdiorama in een stolp
Winterdiorama stolp is adembenemend prachtig gemaakt.
Net als je andere diorama werk een pareltje om in huis te zetten.
Ik blijf je volgen
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Ragoem,

Complimenten voor jouw schitterende winterdiorama  :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Ook met competitie zou deze creatie een winnaar zijn geworden.
Succes met een volgend project.
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Dank jullie wel allemaal voor de complimenten.  :)

@Erik: Twee foto's van het binnen werk van het bord, zoals hij op de gastendag was (batterijvoeding) en hoe hij nu is (USB voeding)

Batterijvoeding:


Oude telefoon/USB voeding:


Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Winterdiorama in een stolp
-Ragoem:
Mooi opgelost,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Winterdiorama in een stolp
Heey wat een leuk idee zo met die stolp!!

Miss alleen de hulpdiensten :P

Voor dit soort projectjes zijn die voedingen ideaal! En de mini USB is goed aan te komen.

:thumbup:
Re: Winterdiorama in een stolp
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Winterdiorama in een stolp
Dag Ragoem.

Citaat van: Ragoem op woensdag 11 november 2015, 16:37:52
@Erik: Twee foto's van het binnen werk van het bord, zoals hij op de gastendag was (batterijvoeding) en hoe hij nu is (USB voeding)

Dank voor het maken en tonen van deze foto's :thumbup:
Ik vind deze van de onderzijde minstens net
zo interessant dan die van de bovenzijde :wink:

Groeten,

Erik.
Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Na het trein ongeval gisteren hier op de baan (Klik) had ik vandaag niet erg veel zin om met de treinen bezig te zijn.
Dus vandaag maar weer eens een stapje gemaakt voor de Watermolen diorama.
Afgelopen maand dankzij Patrick (PaT) filmpjes gekeken op Youtube van Ulrike Strauch en besloten om maar eens haar struikbouw methode uit te proberen voor de watermolen.

Met dit als resultaat:


Hier het stappenplan:

Stap 1: Skelet maken van 0.35mm bloembinddraad
Stap 2: 12 mm grasvezels
Stap 3: 4.5mm grasvezels
Stap 4: 2mm grasvezels
Stap 5: Strooi/vlokken/loof materiaal

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Héél goed gelukt :important: :thumbup:
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Prachtig gemaakt Ragoem. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En het bloembinddraad smeer je in met houtlijm of iets anders ?
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
@Wim: Dank je.

@Michel: Dank je, het lijmen is gedaan door water verdunde Acryl bindmiddel in een oude spuitfles (zonnebrandcrème) te doen en daar iedere keer de struik mee in te spuiten. (Acryl bindmiddel komt uit de kunstenaars winkel)
Al zou je de voor de eerste vezels ook houtlijm kunnen smeren op het bloembinddraad.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"

Prima gelukt, Ragoem  :thumbup:

Benieuwd hoe het bij je diorama uit gaat zien  :P

Grtz Tony
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Dank je wel voor je antwoord Ragoem. :thumbup: :thumbup:
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Bleksikaters wat mooi!!! Struiken zoals struiken moeten zijn.

Volgend jaar workshop struiken maken op de Gastendag?  :idea: :idea:
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Zeer mooi  :thumbup:

Groet Tom
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
 :) Nou, ik sluit me aan bij de rest, heel erg goed gelukt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
@Tony: Struiken zijn nu nog nat, maar als ze droog zijn ga ik een plekje zoeken. ;)
@Michel: Graag gedaan.
@Henk: Als daar volgende gastendag behoefte aan is wil ik dat best doen. :)
@Tom & Dirk-Jan: Dank jullie wel

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Ragoem,

Wel leuk om te maken zulke kleine struikjes, kan ik ook eens proberen. mooi gemaakt,  :) :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Hoi Ragoem,

Dat ziet er goed uit. :thumbup:

Gr.
René
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Hoi Ragoem,

Struikjes zijn goed gelukt.
Een workshop voor de overige modulebaanleden lijkt mij een prima plan ;)

Groeten,
Ton.
Re: Struiken maken voor Mini Diorama "watermolen"
Hoezo workshop? Gewoon de video van Frau Ulrike kijken en minder op haar decolleté letten. Ik denk dat Ragoem dat ook gedaan heeft. En dan gewoon beginnen. :thumbup:

Ziet er goed uit Ragoem. :thumbup:

Met groet,
Ben.