Hallo Allemaal,
Hier bij mijn eerst bijdrage aan dit forum.
Ga er van uit dat dit in het goede draadje staat, zo niet hoor ik het wel.
Zo al ik al verteld heb in mijn voor stelrondje, is sind een paar maanden de besmetting van het treinvirus weer opgelaaid. Maar aangezien ik niet gelijk aan een grote baan wil beginnen om diverse redenen maar wel weer iets gaan doen wat bouwen betreft. Besloten om iets te doen met een diorama. Na wat rond kijken op het internet kwam ik het idee tegen (weet niet meer waar) om een SYNAS van de zweedse bouwmarkt te gebruiken als diorama. Er werd dus een tussen stop gemaakt opweg naar familie om die op te halen. Samen met Sverre ( mijn zoontje van 7) ben ik daarna een Faller bergkapelletje gaan maken. Synchroon wel te verstaan. (hij is ondertussen zijn eigen diorama aan het maken voor zijn kapelletje

) Van het maken van dit bouwpaketje zijn geen foto's maar van de bouw van mijn diorama wel. En die wilde ik jullie niet onthouden.
Als eerste een MDF plaatje gezocht en die voorzien van een rand waar de kap in kan en daarna geschuurd. Bij de bouwmarkt hardschuim isolatie plaat gehaald en daar stukken van gesneden en op elkaar geplakt tot de ruwe vorm van de berg voor het kapelletje.Met vijlen en schuurpapier er iets meer de uiteindelijke vorm aan gegeven. Op de foto liggen ook al de geknipte lucifers klaar voor de trap naar boven.

Hieronder is het schuim bekleed met gips.

Na veel kras werk zijn alle treden op hun plek gelijmd, twijfel er over of ik de treden niet beter gelijk in de gips had kunnen drukken. Wie weet de volgende keer proberen.

Met acryl hobby verf het geheel een zwarte ondergrond gegeven om als basis voor de aankleding te dienen.

De zwarte ondergrond voorzien van een groene en bruine laag en daarna met Noch Rock Compound rotsen aan gebracht. Nog nooit met dit goedje gewerkt maar denk dat dit goedkoper moet kunnen met gips, kleurstof en er iets door heen mengen weet alleen nog niet wat.

Na het drogen van de rotspasta met grijze verf wat details aangebracht op de rotsen en begonnen met het aanbrengen van "groen".

Als laatste details bomen en een herder met zijn dieren geplaatst.

Op de achtergrond is de SYNAS te zien.

Op en/of aanmerking zijn welkom.
Zal nog even kijken of ik vanavond een foto kan maken van de diorama met de kap erop en de verlichting aan. Door het zonlicht zie je daar nu niks van.
Hartelijke groet,
Ragoem