Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden

Gestart door Georges donderdag 12 maart 2015, 23:46:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Ik heb meerdere 7281 lantaarns en ze werken goed op één na. Ik heb de lantaarn doorgemeten en constateer dat de massa niet boven aan komt waardoor de lampjes niet willen branden. Hoe kan dit want aan de onderkant meet ik wel massa aan het soldeer en het vastzetlipje van de bedrading maar aan de lantaarn zelf niet?

Groeten Georges
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Hallo Georges.
Zelf heb ik afgelopen weken ook tientallen soorten lantaarns en seinen gecontroleerd en een aantal gerepareerd.
Bij de meesten waren gewoon de lampjes stuk dus eenvoudig vervangen maar bij een aantal was het een massa contact probleem.
Eerst, zoals je al gedaan hebt, meten of er stroom op staat daarna controleren of deze stroom ook staat in de houder waar het lampje in komt.

Vaak is het ook even het lampje aandraaien of aansluiting iets aandrukken.

Succes en dat het licht over je werk mag gaan schijnen! :idea: :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Hallo AlbertJan,

Bij mij zit het niet in de lampjes. Als ik in de kapjes de + en - meet heb ik geen meting. Als in de kapjes de + en in de voet de soldeer van de - doe heb ik wel meting. Dus hoe kan dit?

Groeten Georges
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Hoi Georges.
Dan geeft het metaal van de lantaarn de massa niet door.
Omdat je wel stroom meet op het soldeer en niet in de lamphouder, dan zal de massa van de lantaarn geen contact maken met de lamphouder.
Je kunt de lamphouder proberen massa te laten maken met de lantaarn. (misschien zit er wat verf tussen)

Succes.
AlbertJan.
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Die conclusie had ik ook al maar hoe doe je dat?

Groeten Georges
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Hoi Georges.
De lamphouder (fitting) zit meestal met een klein schroefje vast, draai dit schroefje los en meet in het (blanke) schroefgat nog eens de stroom.
Indien er geen stroom op staat dan is het de onderste (soldeer) bevestiging en anders de bovenste.
De veroorzaker blank maken en opnieuw aansluiten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Re: Lampjes van lantaarn 7281 willen niet branden
Goede morgen AlbertJan,

Lekker vroeg bezig :-). In deze zit bovenin geen schroefje. Ik zal de massa nog eens grondig onder de loep nemen want het moet tenslotte toch op te lossen zijn. Hij deed het in het verleden wel.

Groeten Georges