Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)

Gestart door GWS donderdag 12 maart 2015, 15:57:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Voor hen die eens een uitstapje willen gaan ondernemen. Porsche Museum opent omstreeks mei haar deuren. Zie onderstaande links. Er is van alles aanwezig, maar het meest interessant is toch wel een modelbaan van 3000 m rails en bergen met een hoogte van 5 meter. Dus: is het aanschouwen waard.

Klik op onderstaande links om meer te zien.
http://www.modellanlagenbau.de/                                          (modelbaan Porsche museum)

          (Märklin-baan voor Hans Peter Porsche)

http://www.modellanlagenbau.de/index2.html                                     ( via Brima direct naar video Porsche)

http://www.berchtesgadener-land.com/info-service/ausflugsziele/museen-ausstellungen/porsche-traumwerk      
(site: Anger bouwwerk Porsche museum)

http://www.berchtesgadener-land.com/cdn/uploads/hpptw-folder.pdf      (Folder Porsche museum)

http://www.hanspeterporsche.com/                                                       (Site van HP Porsche)

Tenslotte nog even dit: kijk ook op de site van Märklin: daar ziet U twee video's over dit museum, omdat  Märklin  zoals blijkt ook nog 'sponser' is.

Veel kijkplezier. Is misschien leuk als vakantieuitje voor de aanstaande zomervakantie voor de echte treinliefhebbers.

Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Gerard,
dit zijn hele leuke nuttige linkjes, bedankt voor het plaatsen.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Op mijn verlanglijstje van te bezoeken banen, had ik dit al staan.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Dag Gerard,

dank voor het plaatsen van de links! Wat een prachtige en grootse modelbaan. Voor iedereen maar met name de Alpen-/ Zwitserlandfan is het absoluut de moeite waard om de filmpjes en foto's van de bouw van de baan te bekijken.Bekende elementen zoals station Alp Grüm en het Landwasserviadukt van de Rhaetische Bahn komen voorbij. Genieten geblazen  :P

Groet,

David
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Vandaag een bericht ontvangen van de aanstaande OPENING.

      
Eröffnung am 21. Juni 2015
Hans-Peter Porsche TraumWerk


EIN TRAUM. EIN GEDANKE. EIN WERK. DAS TRAUMWERK


Das Hans-Peter Porsche TraumWerk ist der wahr gewordene Traum eines leidenschaftlichen Sammlers mit einem weltweit bekannten Namen ? der zugleich Qualitätsmarke ist. Eine neue Modelleisenbahnwelt, die private Sammlung von Blechspielzeug vergangener Jahrzehnte bis hin zu legendären Fahrzeugen werden an einem eigens dafür geschaffenen Ort ausgestellt. In unmittelbarer Nähe zu Salzburg wurde das Hans-Peter Porsche TraumWerk vor der eindrucksvollen Kulisse der Berchtesgadener Berge errichtet. Die moderne Architektur, inspiriert durch die Form einer Rennstrecke und Modellbahn, gleicht einer liegenden Acht. Sonderausstellungen und Außenspielflächen mit einer Parkbahn runden das TraumWerk Angebot für Groß und Klein ab.

Es ist uns eine besondere Freude, Sie von nun an regelmäßig über das Hans-Peter Porsche TraumWerk auf dem Laufenden zu halten.

Mit herzlichen Grüßen aus Anger/Aufham
Ihr Team vom Hans-Peter Porsche TraumWerk    

Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Filmpje


Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Twee video's van Märklin TV Extra over deze modelbaan:

http://www.youtube.com/watch?v=zzgvHXnyyIs

http://www.youtube.com/watch?v=T5iVAUDpT3Q


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Miniatur Wunderland in Hamburg (al twee keer geweest maar blijft iedere keer weer een belevenis) en de Porsche baan  moet ik zeker naar toe.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Citaat van: Maarten Marklin op zondag 12 juli 2015, 16:17:12
Miniatur Wunderland in Hamburg en de Porsche baan

En als je dan toch bezig bent, dan kun je ook meteen de prachtige Schwarzwald-Modellbahn (400 m2) in het Zuid-Duitse Hausach bezoeken: KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
De baan in Hausach ben ik ook pas geweest.
Zeer de moeite waard


http://forum.3rail.nl/index.php?topic=56694.0
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Thanks! Weer een adres erbij. Ken je ook modellbundesbahn in Bad Driberg en Loxx in Berlijn? Daar wil ik ook steeds naar terug. Je raakt er niet uitgekeken.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
De baan van HP Porsche en de baan in Berlijn staan nog op mijn lijstje.
De andere genoemde banen waren zeer de moeite waard.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Helemaal met Ceess eens en de rest staat ook op mijn lijstje.

groet
Harald
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Die baan in Berlijn heet Loxx, en je moet het zoeken in het winkelcentrum genaamd Alexandrium vlakbij de Alexanderplatz.

Het is een roodachtig gebouw en ja het staat ook in model op de baan :D

Wel moet je naar de 2e etage van dat winkelcentrum dacht ik, want eronder zit een groot restauratie gedeelte, en natuurlijk het winkelcentrum ;)

Heb er ook foto's van al zijn ze niet allemaal even scherp, want ze zijn met mijn mobiele telefoon geschoten, en met die camera had ik niet de tijd genomen om dingen in te stellen.

Maar als er liefhebbers voor zijn, wil ik ze wel plaatsen in een bestaand of een nieuw topic voor deze baan die zeker de moeite waard is :thumbup:

Wie weet bezoek ik tijdens de reis naar Goppingen ook wel dit bouwwerk van Hans Peter Porsche, of anders een andere keer, en dat zal wel een andere keer worden, dacht echt dat het meer in Stüttgart lag of in de regio maar het ligt veel verder dan dat :P

En wie niet weet wat dit inhoud........klikje doen

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Hallo mede forummers,

Voor degene die wat meer info willen van de modelbaan Loxx hier heb ik vorig jaar een bezoek aan gebracht
en heb ik de volgende foto's gemaakt Foto's Loxx

Het is gemakkelijk te vinden vlakbij Bhf. Alexanderplatz en het gebouw kan je niet missen het is nl. geheel rose.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Ik heb een paar jaar geleden al fotoos op het forum gezet van loxx.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Vandaag in het Hans Peter Porsche Museum geweest, was zeker de moeite waard. Veel oude treinen te zien van de begin periode van Marklin.
Om de modelbaan goed te bekijken ben je wel een tijd onder pannen. Zelf vindt ik het Oostenrijkse gedeelte het mooist, het Duitse is ook mooi, maar er reed vandaag niet zoveel treinen in het Duitse gedeelte. Er is ook nog een gedeelte waar een aantal Porsche´s staan, ook is er een shop aanwezig, waar je T-shirts, boeken, modelauto´s en treinen kan kopen. De treinen zijn alleen op aanvraag te koop, antwoord via e-mail, duurt ongeveer 1 week. Op moment was het veel spoor 1. In de toekomst gaan ze ook online een deel uit de verzameling van Hans Peter Porsche verkopen.

Groeten uit Oostenrijk
Bert
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
 :thumbup:
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Hierbij dan ook mijn bijdrage van LOXX
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Nog een reeks
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
De volgende reeks
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
De laatsten
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Dat ziet er prima uit, misschien volgend jaar combineren met het bezoekje aan Guppingen  :)
Ik heb ooit op de Ima een stuk van het schaduwstation gezien dat was een van de 52 modules  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Mooie plaatjes. Weer een doel om naar toe te gaan.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Iedereen bedankt voor de foto's, vooral Jørg, want het zijn foto's die wij nog niet hebben gezien op dit forum. Het is zeker een bezoekje waard.  :thumbup: :thumbup:
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Foto's zijn gemaakt in februari 2012 bij onze citytrip naar Berlijn, het vroor toen -15 gr, berekoud, daar is de naam van Berlijn van ontstaan.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Hoi Jørg, mooie foto's.  :thumbup:
Die laatste staat in schril contrast met het huidige weer. :-)
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Ad

Dank je.
Idd een heel verschil van temperatuur, ik had toen kledij aan geschikt tot -50 gr, gekocht voor onze Kerst in Lapland trip van paar jaar eerder.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Hi

Mooie foto's en zin om daar zeker eens langs te gaan, alleen niet met een Porche  >:-D

en Jørg, hoe kom je aan Berekoud <> Berlijn
De naam Berlijn (+Cölln) is mogelijk afgeleid van het Slavische woord 'berl', dat moeras betekent (Wikipedia).
Daar kan het uiteraard ook koud zijn.

groet
Harald
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Harald

Klopt met wat je schrijft.
In de verschillende souvenierwinkels in Berlijn stond dit op postkaarten en affiches dat de naam Berlijn afgeleid was van het woord beer.

In de Wikipedia over de vlag van Berlijn staat het volgende
"De in de vlag afgebeelde beer is de beer uit het wapen van Berlijn en symboliseert de stad. Mogelijk verwijst de Duitse naam van het dier, Bär, naar het eerste deel van de naam van de stad. De beer kwam al voor het eerst in 1280 in een Berlijnse zegel voor."

Vandaar mijn bewering.
Groet
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Hi Jørg,

Ok is duidelijk.

groet
Harald
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Hoi Jørg,
bedankt voor het plaatsen van de foto's.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Ben er vorige week samen met mijn vrouw geweest.
Het is een prachtige baan waar veel geld inzit.
De achtergrond was ook erg mooi, die werd door middel van Beamers op de muur geprojecteerd maar was dynamisch met het opkomen en ondergaan van de zon geprogrammeerd waar je ook luchtballonnen, zwermen vogels, helicopters, vliegtuigstrepen in de lucht, vuurwerk en bliksemschichten voorbij zag komen gekoppeld aan bijpassende geluidseffecten.
Vond alleen de gebruikte dennenbomen niet mooi maar verder is het een indrukwekkende baan.
Heb er ook foto's gemaakt maar was erg lastig fotograferen vanwege de lichtomstandigheden en ook de vrij hoge glas afscherming van de baan
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
De laatst gevonden film op YT over de baan van HP Porsche in Anger



Wederom veel kijkplezier en zie wat je te wachten staat bij een bezoek aan Anger!
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Nog een impressie van een bezoeker; met dank!




Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Wat is het toch een schitterende opstelling met oog voor detail. En die bewegende luchten, wow! Misschien toch maar eens proberen om op de terugweg van skivakantie hier langs te rijden.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Patrick,
Het zou inderdaad wel een uitkomst zijn, om daar na een vakantie langs te gaan. Maar nu de praktijk. Veelal is het zo, dat de skivakantie eindigt in het weekend en dan verlangt het hele gezin weer naar 'huis'. Dit is althans mijn eigen ervaring, toen we nog een gezin waren. Ze zijn nu allemaal opgegroeid in een eigen gezin en dan zou het kunnen, maar dan zijn er weer andere dingen, die je er niet toebrengt om zo'n uitstapje te gaan doen.
Zo zijn er nu een aantal, die nu - na de IMA-dagen via Göppingen - naar Anger rijden en er een bezoek aan vastkleven.

Ik wens jullie in elk geval veel kijkplezier in het HP Porsche museum en kijk uit naar de foto's!
Bedankt nog voor jouw reactie.
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Hmm, dat valt een beetje tegen. Het Traumwerk ligt nog behoorlijk wat oostelijker dan ik dacht... Om nou op de terugweg bijna 3 uur "om te rijden" vanuit Fiss zal denk ik niet zo enthousiast ontvangen worden door het gezin. Jammer....
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Mooie filmpjes.
De achtergrond vond ik erg fraai.
Heb ook foto's gemaakt en die staan ook hier op het forum.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=57336.0
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Prachtige filmpjes Gerard. :thumbup: :thumbup:
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Citaat van: PaT op dinsdag 15 september 2015, 11:02:31
Hmm, dat valt een beetje tegen. Het Traumwerk ligt nog behoorlijk wat oostelijker dan ik dacht... Om nou op de terugweg bijna 3 uur "om te rijden" vanuit Fiss zal denk ik niet zo enthousiast ontvangen worden door het gezin. Jammer....

Kijk, dat heb ik als voordeel. Ik heb familie in Salzburg waar ik altijd langs ga voor en na de wintersport. En ervoor altijd een aantal dagen van te voren. Heb ik tijd genoeg.  >:-D

En spaart een hoop ellende van rijden terwijl iedereen rijdt.  ;)
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Beste 3rail forummers,
Vandaag heb ik de foto's uitgewerkt van een blad, welke ik heb ontvangen van "Mixmediastore" op de onlangs gehouden beurs 'Eurospoor 2015'. Het is een special: "Mythos Modellbahn" met als hoofdthema Hans-Peter Porsche Traumwerk. Het is een uitgave van VGB (U allen waarschijnlijk wel bekend). Kosten: ? 12, inclusief een DVD van de opbouw van de modelbaan; duur is 23 minuten. Aantal pagina's: 115. Voorzien van vele foto's en beschrijvingen.
Verdeling:

Interview / TraumWerk / Overzicht
Österreich: Semmeringbahn / Arlbergbahn & Tauernbahn / Neubaustrecke
Schweiz: Gatthard Nordrampe / Gotthard Südrampe
Deutschland und Region Bedensee: Porsche Werk / Freilassing / Stiegl-Brauerei / Friedrichshafen Stadt / Traktorenwerk / Friedrichshafen Hafen / Meersburg / Bregenz.

Hieronder een aantal foto's.

In het kort:
400 m2 Märklin-Anlage
180 Zuggarnituren
4 Regionen / 3 Epochen
Spielzeugsammlung
Oldtimer-Unikate
1.6 km Parkeisenbahn

Mijn mening:
Zeer waardevol blad met vele uiteenzettingen en zeer vele foto's. Goede uitgave, die zeker de moeite van het bestellen waard is. Het geeft eveneens een goede beschrijving van alles wat er te zien is en of zal zijn, indien je erheen gaat. Je bent zeker heel goed voorbereid, als je dit blad met aandacht hebt doorgebladerd en gelezen. Daarna het "Traumwerk" een bezoek brengen.
Geeft ook veel kijkplezier!

Suk6!

Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Speelgoedmuseum Hans Peter PORSCHE in Anger (Berchtesgaden)
Nog een foto.