Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Nieuwe C-rail baan, wat aan te schaffen voor besturing

Gestart door Vdub zondag 08 maart 2015, 23:51:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe C-rail baan, wat aan te schaffen voor besturing
Ik ben helemaal nieuw in de moderne modelrailwereld. Heb inmiddels de baan al een heel eind klaar, dwz, de linkerhelft van de zolder ligt al aangesloten.
Nu weet ik niet wat te doen, ik heb inmiddels een PC staan met daarop iTrain(demo).

Wat ben ik nodig voor mijn baan om daar, digitaal, pc-gestuurd de treinen te kunnen laten rijden.
Alle wissels moeten digitaal worden, 1 is er al digitaal alleen staat er nog geen stroom oid op.

Ben ik boosters nodig, zo ja waarom of vanaf wanneer en waar te plaatsen?
Ik ben momenteel vast begonnen met de bouw van de scenery..

De andere zijde van de zolder krijgt straks ook eens stuk rails te liggen, in ieder geval met een keerlus erin.
Re: Nieuwe C-rail baan, wat aan te schaffen voor besturing
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Nieuwe C-rail baan, wat aan te schaffen voor besturing
Mooie layout Matthijs,
Wat ik mis in je verhaal is welke centrale je hebt en of je je baan hebt opgedeeld in secties om terugmelding te kunnen realiseren.
iTrain is een mooi stuk software.
Zelf ben ik meer gecharmeerd van Koploper, maar dat is persoonlijk.
Het booster verhaal:
Dat is een beetje afhankelijk van de grootte van je baan en het gegeven dat je over die grote lengtes spannings verliezen hebt.

Dus misschien kun je die zaken nog even ophelderen.

grt Piet.
Re: Nieuwe C-rail baan, wat aan te schaffen voor besturing
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Nieuwe C-rail baan, wat aan te schaffen voor besturing
Beste Matthijs,