Vandaag na enig gestrubbel met de toerit de spoor geometrie wat aangepast. Ik heb het spoor dit keer maar even uitgelegd op de tafel en met behulp van lege seindoosjes enigsins op hoogte gebracht.
Ik kom zo op de foto aardig uit bij de oude oprit achter de spiraal. Nu gaat dat nog veranderen (ervaring) zodra je echt je spoor zuiver op hoogte gaat leggen natuurlijk want al die zakken die er nu inzitten trekken de bogen uit de riedel.
Maar er zit ook een kort stukje recht tussen, naast de spiraal bij de muur, daar kan ik nog smokkelen met andere lengte passtukjes.Het hellingspercentage heb ik even met SCARM bepaald en die vallen onder de maximale waarde van 3%.
De verticale afstand tussen de kruisende sporen wordt weer 10cm.
Verder ook de rolbrug onklaar gemaakt door de motor er uit te knippen. Als ik dat niet doe dan is die brug volgend jaar nog niet omgebouwd. En als ik hem nu wil gebruiken binnen de treinenloop moet ik wel eerst de nieuwe Faulhaber er in bouwen.
Legenda sporenplan rechts:Grijs=helling 2,1% (van +17 naar +20cm boven maaiveld),
Rood= vlak op 20cm boven maaiveld,
Blauw=helling 2,6% (van +13 naar +20cm boven maaiveld).
Legenda sporenplan links:Blauw zijn bogen R=643,6mm,
Rood zijn bogen R=1114,6mm,
Magenta is boog R=515mm,
Groen is boog R=437,5mm,
Zwart is rechtstand.
MvG,
Timaximus