Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Zolderbaan 5,1 x 1,8 meter in klassieke Marklin stijl (nu wel)

Gestart door Timaximus zaterdag 07 maart 2015, 16:16:49

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Nog niet alle rijweg/loc snelheden zijn geoptimaliseerd in de profiel editor. Buiten de te hoge snelheid is er ook nog geen wachttijd voor deze loc in deze rijweg ingesteld zo te zien. Maar dat maakt voor deze functionele test niet uit.

Verder rij ik ook regelmatig met meerdere treinen handmatig hoor. Deze middag zelfs nog. :)

Ik heb Noch C-Rail ballast besteld.

Zal de telefoon volgende keer horizontaal houden. Als ik er aan denk.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Voor een test beschouw ik dit als meer dan geslaagd. Ook leuk om te zien hoe je met de hand controleert of het koppelen en ontkoppelen wel goed gebeurd is. En dat paneeltje is waanzinnig mooi  :thumbup:
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zo net even de draaischijf aangesloten op de baan. Nu kan ik deze opnemen in de treinenloop. Er komen ook nog twee ontkoppel rails in, mis nu nog 1 94mm railtje om het af te maken. Maar die haal ik wel als ik weer in Vlaardingen ben.

Door deze extra ontkoppelrails kunnen er ook stomers met 5 rijtuigen halteren. Dat zijn nu 4 rijtuigen.

Met de huidige station configuratie kan er in ieder geval wel al gekeerd worden met de stoomlocs. Dus inkloppen maar weer in WDP.  :)

Er kunnen eventueel twee opstel spoortjes komen voor de twee grote stomers die ik heb, de 39010 en de 39050. Maar of ik dat ook ga doen weet ik nog niet. Kan altijd nog. Is in principe een kleine aanpassing mocht het toch doorgaan later.



MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Misschien zou het aankoppelen ook wat langzamer mogen.
Op deze manier worden de reizigers behoorlijk door elkaar geschud.
Ik zou er voor kiezen om de loc ongeveer 5cm voor de wagons te laten stoppen en dan met een sukkel gangetje aankoppelen.
Daarna langzaam optrekken zo dat de reizigers niet nog weer een keer van de bank af vallen  ;) :)
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Mocht ik deze keuze moeten maken voor twee extra opstelspoortjes bij de draaischijf dan zou ik het wel weten hoor lekker vol leggen bij de draaischijf en genieten van het geparkeerde materiaal. :P

Groet Michel
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat gaat helemaal goed komen Tom.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
We gaan het zien Michel.  ;)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
De nieuwe BR 110 (37108) is binnen en staat nu voor de Silberlingen. De E50 (39500) die er eerst voor stond gaat dan de lange container trein trekken die vandaag ook uitgebreid is met de laatste bestelde container wagon met 3 tank containers.

Verder ook een nieuwe decoder (LokPilot V4.0 Multi Prot.) gekocht voor de BR 218 (39180). Deze rijd heel onbetrouwbaar dus maar kijken of een andere decoder helpt. Hoop het want het is wel een krachtpatser die BR 218.

En ook 17 van de 24 bestelde ballast zakken van BUSCH zijn binnen, nu even kijken wanneer we daar wat proefjes mee kunnen doen.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Beste Timaximus,

De gebruiksaanwijzing goed lezen want de 39180 heeft een SDS motor en de bijbehorende print.

Groet, Anne W
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Klopt Anne, moet heel wat CV waardes instellen voor de sinus aandrijving.

Als ik het niet vergeet zal ik ook proberen de huidige CV waardes uit te lezen in de oude decoder.

Om te vergelijken.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Beste Timaximus,

Dan ben ik benieuwd of het nog een Märklin/Esu decoder is of reeds een Märklin decoder, in het laatste geval kon je wel eens in de "uitdagingen" lopen, overigens kun je onder deze lok ook makkelijk een tweede sleper monteren.

Groet, Anne W
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik heb de originele decoder er al eens uitgehaald en hij lijkt verdacht veel op de ESU decoders.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Als het een "Marklin/Esu" decoder is dan verbaast het me een beetje dat de lok onbetrouwbaar rijdt, er rijdt bij mij weinig meer onbetrouwbaar door toepassing van een 2e sleper onder de lok zelf of in de 1e wagon.

Groet, Anne W
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Na een draaischijf decoder met Alzheimer (Märklin 7687 oude versie) en een draaischijf decoder die de draai kwijt is (Fleischmann 6915 - Turn-Control) is de draaischijf weer 'back in business'. Met een verse Märklin 7687 nieuwe variant.  :)

Bij het ophalen ook maar gelijk een 47809 meegenomen. Deze 'China Shipping' wilde ik nog aan de container staart toegevoegd hebben.

En omdat ik toch al aan het verzamelen ben ook maar de ontbrekende Diesel (39902) besteld na het thuis brengen van (O)Pa. In plaats dat ik hem nou gelijk mee had genomen bij de MTE. Maar goed dan heb ik hem volgende week in huis, ook goed.

Verder de draaischijf netjes geïmplementeerd in het station 'Centraal'. En begonnen met het opnemen in WDP. De variatie in trein bewegingen begint zo gestaag te groeien.

En nu kunnen we eindelijk de boel gaan aankleden, beginnend in het station 'Centraal' en zo linksom naar boven toe.



MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Leuk weggewerkt, zo in die hoek. Een eyecatcher!

Vraagje: werk je eigenlijk met gewone of met slanke wissels?

Groeten,
William
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
I.V.M. ruimte gebrek heb ik allemaal normale wissels R2.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Je hebt een leuke baan Timaximus. Het programmeren in WDP is leuk maar vraagt veel precieze instellingen. Ik kan er mij urenlang mee amuseren.
Verder plezier met je (toekomstige) aanwinsten.

mvrgr

Luc
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Timaximus,

De draaibrug ligt er mooi bij zo in de ronding van het uiteinde van de baan. :) :thumbup:
Net wat William schreef een eyecatcher.

Groet Michel
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik ben zelf ook tevreden met het resultaat van de draaischijf.

Nu kunnen de stomers 39010 en 39050 tenminste ingezet worden op de baan. :)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik heb even de trein scenario's welke nu in WDP worden ingevoerd wat inzichtelijker gemaakt. Om te voorkomen dat ik verzand in de scenario's probeer ik mij zo veel mogelijk aan dit story board te houden.  :)

Op al deze scenario's kan je namelijk ook weer vele varianten maken. De bekende valkuil.  ;)



Scenario's fase 1


MvG,

Timaximus

Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat zijn toch al wat scenario?s , en zoals je al zei opletten dat je niet verzuipt in de sub&subsub scenarios 👍🏻
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hij rijdt heel mooi de BR 290 (39902). En geluid maakt ie ook, wel iets te hard. Mogelijk kan je dat instellen, althans dat hoop ik.  :)

Verder hebben ze hem ook iets te lang in de zon laten staan. De rode verf is wat schraal geworden.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zo, ondanks het nutteloos gestoei met de LoPi v4.0 M4 decoder toch nog wat kunnen spelen met de treintjes. En ik heb besloten om de ESU LokProgrammer en de ESU Decoder Tester aan te schaffen. Zeg maar als afsluiting van dit modeltrein seizoen. :)

Verder de afgelopen dagen ook nuttig werk verricht aan de baan.

Alle vorm seinen zijn nu aangesloten, de laatste 2 op de hoofdbaan en de laatste 6 in het station 'Centraal' voor de sporen 9 t/m 11 (goederen).

Ook de laatste 2 terugmeld punten in de baan aangebracht om de treinenloop verder te optimaliseren. En twee terugmeld punten vlak voor de Wisselstraat aangebracht voor de omlopers. Dit is een kort stukje spoor tussen twee wissels in. Hierdoor blijven de hoofdsporen voor het station vrij en kunnen er beperkt tegelijkertijd treinen aankomen en vertrekken en omlopen in het station. Daarvoor heb ik nog wel een extra bloksein nodig.

Daarnaast heb ik alle 4 de uitloop wissels in de Wisselstraat in het station 'Centraal' voorzien van omstellers zodat er nu ook tegelijkertijd treinen kunnen aankomen in en vertrekken uit het station.

Dit geeft weer een iets complexere maar mooiere treinenloop.

De 5 laatste terugmeld punten bij de draaischijf moet ik nog aanbrengen. Maar de draaischijf is er op het laatste moment bij gekomen dus ik weet nog niet of ik dit nog voor de zomer stop realiseer. Ook moeten er nog 12 wissel lantaarns gemonteerd worden.

Maar ik ben zoals elk jaar weer een beetje uitgekeken op de modelspoor werkzaamheden en concentreer mij eerst even op de locatie voor de laptop en overige schakel- en bedieningscomponenten.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zomerstop, nu al...? 🙄😩
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
@citaat

En ik maar wachten op de eerste ballast-activiteiten ;-).

Groeten,
William
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
 @citaat @citaat
😂😂😂
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ja ja mensen, op een gegeven moment ben je wel weer even klaar met de werkzaamheden aan de baan. Zeker als de geplande targets van het seizoen gehaald zijn. :)

Ik ga zelf nog wel even door met de BR218 (39180) en misschien bouw ik nog de verlichting in de 'Silberlingen' met de stroom voerende Fleischmann Profi koppelingen. En in WDP moeten de recente wijzigingen ook nog aangebracht worden.

Dat ballasten komt volgend modelspoor seizoen wel. De zakken liggen in ieder geval klaar. ;)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
 ;)
Geplande targets? Dit lijkt op werken!. We praten toch over een hobby :help:
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Wat doe je dan tijdens de « zomer »-stop , als ik vragen mag?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Tijdens de 'Zomerstop' doe ik vrijwel niets tot helemaal niets met de modeltreinen.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Wat ik wel doe, als ik niet met de modeltreinen bezig ben.

Op dit moment 'Apocalypse City' van LEGO movie 2.

https://www.youtube.com/watch?v=NAPmjtASRsk

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag even de tafelpoten en de Multiplex plaat gehaald voor de nieuwe locatie voor de
Laptop. Recht boven de draaischijf.

De plaat krijgt nog de contouren van de tafel. En er moet aan de achterkant nog een hap uit de plaat. Hierdoor krijg je een L-vormig tafeldeel.
De uiteindelijke vorm zal een stuk minder lomp ogen dan de plaat nu op de foto.  :)

De tafelpoten worden nog, op een wat professionelere manier, gefixeerd met de tafel.  ;)

Ook de 3 oude IB-Switch krijgen een plekje, tussen de IB en de IB-IR. De strook Triplex waarop de IB's en IB-Switchen komen te staan komt aan de tafelkant waar nu de HMI module zat voor het omlopen.

Ik overweeg ook om de HMI module en het oude schakelkastje samen te voegen tot een nieuwe schakelmodule. En dat is op zichzelf al een mooie klus voor volgend seizoen.



MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag de ESU LokProgrammer opgehaald. De eerste ervaring is positief. Het vergemakkelijkt het programmeren van de DCC decoders aanzienlijk.

Maar met de IB2 is het eigenlijk ook geen probleem om de DCC decoders uit te lezen en te programmeren. Gaat alleen iets omslachtiger.

De decoder van de BR 110.1 (37108), een mFx en DCC van Märklin lukt wel via de IB2 en de LokProgrammer. De BR 290 (39902), ook met een mFx en DCC decoder laat zich een enkele keer wel uitlezen maar geeft in de meeste gevallen leesfout bij 'Stap 2'.

Dus de Märklin decoders beginnen langzaamaan toegankelijker te worden via apparaten van derden, maar nog niet helemaal.  :)

De Decoder Tester staat nog in bestelling. Maar het experimenteren met decoders en instellingen kan langzaam beginnen. En de tester kan straks ook aan de IB2. De IB2 en de LokProgrammer krijgen elk hun eigen programmeer rail.

En (O)Pa belde om te vragen of hij morgen weer een dagje mocht komen treinen, en dat mag uiteraard.

Ik kan bij het aftekenen van de hardhouten Multiplex plaat wel wat extra handjes gebruiken. Decouperen kan ik zelf.  ;)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Kleine update: krijg net mail dat de Decoder Tester binnen is en klaar ligt. Als ik in de gelegenheid ben om hem op te halen zodra ik opa thuis heb gebracht kan ik dit weekend even kijken of ik de decoder uit de BR218 kan proberen uit te lezen als deze uit de loc is.

De DCC decoders van de 37108 en de 39902 heb ik op de programmeerrails uit kunnen lezen. Maar dat zijn geen sinussen.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag hebben we de nieuwe laptop locatie gerealiseerd. En de strook voor de oude Uhlenbrock besturingscomponenten voor het handmatig rijden.

Verder hebben we de draaischijf 4mm verhoogd qua ligging zodat deze nu mooi strookt met de C-Rails van het station 'Centraal'.

Dus al met al aardig wat werk verricht.

Wat rest is nog een stopcontact voor de laptop voeding. En nog een voeding voor de 3e IB (ingesteld als 2e IB Control).

Nu is het zaak om de hele baan grondig te stofzuigen en te reinigen, want dat is al een poosje geleden.  :)

Ik haal de ESU53900 van de week wel. En ik wil nog een Loksound Decoder kopen om er mee te experimenteren in de BR218. Vooral de voorkeurs geluiden toepassen lijkt mij wel leuk.







MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
grappig om te zien hoe een ieder de hobby op zijn manier beleefd, hier wordt er helemaal los gegaan met digitaal, bij de ander met scenery en detailering
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Een mooie laptop plek Timaximus. :) :thumbup:
Ook je overzicht foto's zijn weer een plezier om naar te kijken.

Groet Michel
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hallo Tim,

Dat ziet er weer geweldig uit! Lekker zo door gaan, huizen, bomen en gras voegen op jouw baan niets toe! :D

Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik heb nog wel knotwilgen uit de periode 2003-2007. Die wil (O)Pa wel ergens neerzetten.  :)

Misschien in de 'Passerel'.

Voor gras, met uitzondering van het onkruid langs de baan, heb ik geen ruimte gelaten inderdaad.

Op een station na zal er inderdaad niet veel huizen of andere gebouwen neergezet worden. Dat wil ik juist met posters doen. Misschien wat keetjes hier in daar langs het spoor van een aannemertje. Dat vind ik dan weer wel leuk. Of een CVL. :)

En her en der wat wegen met lantaarns vind ik ook wel goed.

Voor mij hoeft dat semi realistische scenery helemaal niet. Maar mijn collega wil dit wel dus die mag het bepalen. Ik rij er wel langs met de treinen en toeter ff.  ;)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Heel ordelijk zeg...😳👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag kort gespeeld met de ESU LokProgrammer en de ESU Decoder Tester.

Als proef even de oude decoder uit de Marklin Koploper er op geprikt en uitgelezen. Dat ging vlotjes en het blijkt een LoPi v3.0 M4. Het programmaatje dat bij de LokProgrammer zit is overzichtelijk en op de Decoder Tester kan je het een en ander volgen met de indicatie LEDs.

In de koploper zit nu een ESU LoPi v4.0 DCC omdat na het eenmalig rijden op DCC via de IB2 met deze oude decoder en vervolgens weer terug gezet op Motorola de Koploper brak reed. En we twijfelden toen nog of deze decoder wel DCC verstond. Maar dat doet een Lopi v3.0 M4 toch? Dit is alweer een poos geleden besproken in dit topic.

De decoder uit de BR218 laat zich niet uitlezen. Alleen de decoder info verteld dat het een ESU is maar niet welke. Het zou mij niet verbazen als de decoder technisch wel uitgelezen kan worden maar dat dit niet gebeurt vanwege gemaakte afspraken tussen Esu en Marklin. Op de decoder zit een sticker met de datum uit 2008 en de firmware is al wat ouder volgens de decoder info dan die van de oude LoPi v3.0 M4 uit de koploper. Ik vermoed zelf dat de decoder van de BR218 een Loksound v3.0 M4 is gezien de geluiden die op deze loc zitten.

Maar goed we hebben er weer wat digitaal speelgoed bij om mee te prutsen.  :)

Ik ben overigens een leek op decoder vlak hè, en dit is zoals ik het nu zie. Dus als mijn veronderstellingen niet kloppen. Don't shoot me!  ;)

In de bijlage is de bovenste de oude LoPi v3.0 M4 uit de Koploper en de onderste is de decoder uit de BR218.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Timaximus,

Die oudere ESU decoders kan je lezen/schrijven met een oudere versie (2 of 3) van de Lokprogrammer.
Zijn te downloaden op de ESU site. Je kan meerdere versies van Lokprogrammer software op dezelfde PC zetten. (evt de melding m.b.t. overschrijven van software met Nee beantwoorden)

Groet,
Erik
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat uitlezen is gelukt met versie 2.7.9.

Alleen de losse CVs uitlezen werkt (nog) niet als ik op die knop klik. Ik ga even puzzelen of dat mogelijk te maken heeft met windows 10. Tabblad blijft verder helemaal leeg.

Ik zie verder wel de mFx instellingen etc.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Onderste foto 7-2-2136 als production date  8o

Mvg Gert
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Klopt, het uitlezen wordt ook afgebroken als ik de laatste versie van de LP software gebruik. Niet ondersteunde decoder is de response. Dus die data beschouw ik als corrupt.

De oude versie leest hem wel helemaal uit zonder foutmeldingen maar heeft een gedateerde UI.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Naast het spelen met de decoders ook een nieuwe planstudie gestart.  :)

Het betreft een rangeer uitbreiding langs de muur aan beide kanten van de schoorsteen.

De uitbreiding zou dan moeten aansluiten op spoor 12, het uitloopspoor waarop ook gerangeerd wordt van en naar spoor 9 t/m 11 op station 'Centraal'.

Het plan is om de oude op en afritten van de vorige baan te gebruiken in straal R4 en R5 en wat rechtstanden. Zo krijg je een enkelsporig baanvak van ca. 10 meter lang tussen hoofdbaan en het rangeer gebied.

De realisatie zal naar verwachting pas na de zomerstop plaatsvinden.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hierbij de proefopstelling van het stukje luchtspoor voor het goederen tracé.

Door hergebruik van oude helling delen van de Triplex van ca. 6 mm kan de basis redelijk snel opgetuigd worden. Ik probeer daarbij zo veel mogelijk R5 delen te gebruiken.

Zodra de basis staat leg ik er spoor op. Dan pas kan ik exact zien wat er nodig is aan spoor materiaal. De C-Rail collectie is daarvoor uitgebreid genoeg.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat wordt weer een mooie maar bovenal goed doordachte uitbreiding!
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik denk zelf ook wel dat het een mooie uitbreiding wordt. En bovenal een functionele. Nu hoeven er alleen nog posters tegen de muur met vergezichten en klaar is de scenery.  :D

Dit geldt ook voor de twee muren aan de andere kant van de kamer.

En blijft alleen de aankleding direct langs en tussen de sporen overeind. En dat is wat ik graag wil.

Verder heb ik niets aan de schap langs de muur links van de schoorsteen. Ligt nu wel vol met spullen maar een echt praktische opberg plek is het niet. Dus daar kunnen mooi 4 lange opstelsporen komen en rechts van de schoorsteen 2 plus een rangeer spoor.

En spoor 12 wordt ook weer in ere hersteld als het gaat om een eind bestemming. Was bij de vorige tafel de oprit naar het station.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Citaat van: Timaximus op zaterdag 07 maart 2020, 16:04:46
Ik denk zelf ook wel dat het een mooie uitbreiding wordt. En bovenal een functionele. Nu hoeven er alleen nog posters tegen de muur met vergezichten en klaar is de scenery.  :D

De muren een stak hemelsblauwe kleur geven lijkt mij ook mooi. Dat geeft een mooi contrast met je baan  ;) .