Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Zolderbaan 5,1 x 1,8 meter in klassieke Marklin stijl (nu wel)

Gestart door Timaximus zaterdag 07 maart 2015, 16:16:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat klopt Barry, ik steek de bijgeleverde details er ook niet (meer) op. Ik heb het in het verleden bij twee locs wel gedaan en daar is de helft alweer van verdwenen langs de baan en daarna in de stofzuiger. Maar ook fragiele onderdeeltjes die er al af fabriek op gezet zijn, zijn er al af bij diverse treinstellen.  :|

Ik moet nog een keer kijken of ik die kan nabestellen.

Maar treinen zijn er nu eenmaal om mee te rijden! En dan lopen ze soms cosmetische schade op.  B)

De tweede stuurstand rijtuig is overigens netjes binnengekomen vandaag. Hij rijd nu rond met de E103, en met de remblokken er nog op zonder de irritante piep. Dus het kan wel.  :)

MvG,

Timaximus

Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
In onderstaand schema staan de verschillende treinritten zoals deze nu in WDP worden gezet weergegeven. Ik streeft naar een zo uitgebreid mogelijke dienstregeling maar wil het zo wel afbakenen. Want anders blijf je er steeds maar meer treinritten inzetten en dat is ook niet de bedoeling. Af en toe een poosje naar een automatische treinenloop kijken vanuit je stoel is ook leuk natuurlijk.

Ik heb in het station 'Centraal' de pendels met en zonder omloop naast elkaar gezet. De omlopers zijn 3 of 4 rijtuigen lang en de overige pendel treinen hebben 5 of 6 rijtuigen. Behalve de TEE die in 7 rijtuigen lang. De hele korte treinstellen zoals de hamburger, koploper etc. krijgen op spoor 7 en 8 hun bestemming.

De industrie sporen krijgen 3 goederen treinen te verwerken waarbij er altijd achterwaarts gerangeerd gaat worden. Het rangeer spoor ligt er overigens nu nog niet. Dat is tijdelijk weggehaald i.v.m. de werkzaamheden aan de tafel.

In halte 'Zuid' en de 'Passerel' kan er ingehaald worden waardoor er een nog dynamischer treinenloop mogelijk wordt. In halte 'Zuid' houd ik spoor 3 en 4 voorlopig als opstel spoor voor de goederen treinen.

Op de foto onderaan staan de 6 passagiers treinen waar ik de komende tijd mee ga rijden. Daarna volgen de goederen treinen. :)





MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Het is leuk je locs laten omlopen, maar als er alleen een koppeling aan de tender kant zit, dan heb je toch echt een probleem. Daar kwam ik pas achter na één keer omlopen. Ja als je locs 13 jaar geleden hebt gekocht dan weet ik niet exact meer wat de kenmerken daarvan zijn. Wel grappig om er zo achter te komen.  :)

Dus wat doe je dan, nou je plaatst een draaischijf. Want die heb je toch liggen.  :D

Dat andere draaischijf avontuur, bovenop de spiraal, gaat dan niet door uiteraard. Dan blijft die hoek gewoon lekker open en overzichtelijk en vooral goed toegankelijk.

Het restant aan seinen en de stuurstand zijn ook binnen gekomen. Dus alles wat daar nu bij ligt zoals dat Viessmann spul en de wissel stellers en lantaarns moet nog deze winter onder de baan. Nou ja moet, het zou in ieder geval prettig zijn want dan is dat hoofdstuk ook klaar.

Het Märklin stuurstandrijtuig 43335 heeft een ingebouwde decoder met wat interessante schakelingen voor verlichting. Mooi ding en dit keer gespoten in matte kleuren.

De E10 loc en de laatste LED strip voor de Silberlingen inbouw laat nog even op zich wachten.







MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zojuist even in SCARM het geplande spoor van spoor 1 en 2 in station 'Centraal' naar de draaischijf en vice versa getekend.

Het is de bedoeling dat de korte omlopers gewoon over de overloop wissels omlopen en de lange omlopers en de stoom locs via de draaischijf.

En dan met name de stoom locs zonder een koppeling aan de voorzijde zoals de BR01 en BR05  :)

Wanneer ik aan de draaischijf ga beginnen weet ik nog niet, eerst de andere zaken maar afronden. Je bent vanuit enthousiasme snel geneigd om het andere te laten vallen zodra er weer een tafel uitbreiding op stapel staat. En ik kan (O)pa zijn advies en vaardigheden in deze ook wel gebruiken.

Maar goed in onderstaand sporenplan heb ik een extra ontkoppel rail geplaatst voor de langere treinen die via de draaischijf omlopen. Dan kan de trein samenstelling i.p.v. 4 rijtuigen uit 5 rijtuigen bestaan. De blauwe stukken krijgen terugmelding via massa detectie en de rode stukken krijgen terugmelding via stroom detectie. Die paar aansluitingen zijn precies nog beschikbaar op de aanwezige terugmeld modules.





MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hoi Tim

dat wordt weer een leuke maar ingrijpende klus. De sporen is één ding maar een draaischijf in WDP aan de praat krijgen is nog iets anders. Welke aandrijving en controle gebruik je voor de draaischijf? Afhankelijk daarvan is de programmering in WDP een uitdaging, maar niet onmogelijk. Ik zelf heb het al gedaan met de sturing van Märklin zelf, Litfinski, PiCommit en Muet. Ik kreeg het bij alle vier aan de praat, maar Muet was wel de beste qua geluid en visuele effecten (naveren), maar ook de ingrijpendste qua fysieke ingrepen.
Wat het ook wordt, ik wens je veel succes.

groetjes

Luc
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik vind dit echt waanzinnig knap hoe je dat voor elkaar krijgt met het programmeren van al die treinroutings. Respect!
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hij heeft al op twee banen in WDP gezeten. Dat ging prima en gewoon met de standaard draaischijf decoder van Märklin.

Het oprijden is wel een kwestie van kalibreren en nog eens kalibreren. En het krijgt een extra controle actie alvorens hij mag draaien. Is dus een uitbreiding op de eerder besproken HMI voor het ontkoppelen en weer aankoppelen bij het omlopen.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat programmeren van al die treinroutes is wat werk maar niet zo ingewikkeld zoals het misschien lijkt. Het is vooral veel van hetzelfde met hier en daar wat aanpassingen. Maar wel heel leuk om te doen.

Het is nu vooral een uitdaging om een dienstregeling te maken die vloeiend loopt. Want als je een trein op een bepaalde tijd laat vertrekken dan is het mooi als daardoor andere treinen die al rijden er zo min mogelijk last van hebben. In de zin van zo kort mogelijke wachttijden.

Omdat de 4 uitrij wissels toch een aandrijving krijgen, mede doordat sommige ultra lichte rijtuigen ontsporen, kunnen er ook twee treinen tegelijk vertrekken of aankomen in het station 'Centraal'. Dat vind ik zelf wel een mooie uitbreiding op de treinenloop.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag zijn de drukknoppen binnengekomen voor de 'HMI' bij het ontkoppelen, omlopen en weer aankoppelen van de treinen in station 'Centraal'. Ik verwachtte ze overigens pas half februari.

Ze zijn wel 'cheap', zowel qua prijs als uiterlijk en wat grof. Het zijn onderdelen voor speelautomaten.  :)

Maar voor datgene waar ik ze voor ga gebruiken zijn ze ook uitermate geschikt.

Binnenkort maar even een schakelpaneeltje in elkaar zetten. De extra benodigde schakel module van Uhlenbrock (63410) is ook besteld.



MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ben benieuwd hoe deze fraaie drukknopen is je schakelpaneel staan Timaximus.

Groet Michel.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik ook.  :)
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Heb de verlichte drukknoppen voor het schakelpaneel in een plaatje Triplex geboord.

Alleen het 12e gat ging mis, de lepelboor hapte in de onderliggende Multiplex plaat en maakte van het gat in het dunne Triplex iets met veel hoeken en te groot om af te dekken met de kraag van de schakelaar.  :|

Maar niet getreurd daar plakken we gewoon een stukje Triplex aan en voorzien het geheel dan van een raamwerk.  :)

Zal van de week even de eerste 10 knoppen aansluiten op de oude Schakelmodule van Uhlenbrock (63400) en koppelen aan de betreffende treinroutes in WDP om te kijken of het echt gaat werken zoals ik denk dat het gaat werken.

Die oude schakelmodule van Uhlenbrock (63400) heeft alleen geen knipper mogelijkheid dus ik zal de lampen uiteindelijk op de nieuwe schakelmodule (63410) moeten aansluiten, maar die moet ik nog ophalen in Vlaardingen. De oude schakelmodule gebruik ik dan wel ergens anders voor met drukknoppen en lampjes.

De reden dat ik de LED wil laten knipperen is om de aandacht te vestigen op het feit dat er een handeling van mij gewenst is.





MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Mooi schakelpaneel. :thumbup:

Groet Michel
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Schitterend gemaakt dit paneel! De afwerking geeft het echt een charmante aanblik  :thumbup:
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Het is nog niet af he.  :)

Er moet nog een raamwerkje onder zodat je een bakje krijgt waarin alles weggewerkt is.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Citaat van: Timaximus op dinsdag 14 januari 2020, 20:03:28
De reden dat ik de LED wil laten knipperen is om de aandacht te vestigen op het feit dat er een handeling van mij gewenst is.
Valt het niet meer op als je LED laat knipperen in een ongewenste situatie?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Citaat van: Timaximus op zaterdag 11 januari 2020, 10:49:22


Wat zijn eigenlijk die groene bogen? Zelf op maat gemaakte stukken?

Groeten,
William
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
De groene bogen zijn K-Flex.

Korte stukken.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ah, dus je mixt c en k rails ; voor de draaitafel zeker?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ja voor de draaischijf.

Normaal doe ik dat rechtstreeks met de overgangsrail maar nu moet er een klein boogje in.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik heb bewust witte knoppen genomen en wil die laten knipperen om extra aan te geven dat er een check verlangt wordt. Het is geen verplichte handeling. Je kan het omlopen of het vertrekken ook gewoon uitstellen.

Maar gewoon alleen laten branden (zonder knipper) als er een check nodig kan natuurlijk ook. Valt alleen iets minder op als je naar de treinenloop aan het kijken bent.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
 @citaat Nu snap ik het :thumbup:
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
En als je dan de knipperende knop bediend hebt, gaat de led dan continue branden zolang de actie (omlopen etc) actief is, en weer uit als de actie is afgerond?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat kan dus nu ik die oude schakelmodule nog heb. Ik kan de 6 lampen van het omlopen laten knipperen en continue laten branden op basis van de treinacties in WDP. Dat is wel een leuke om toe te passen.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Timaximus,

je kan in WDP toch een bericht op het scherm laten verschijnen als een actie vereist is? Dat kan je combineren met je drukknoppen.

Luc
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Het is juist leuk om i.p.v. alles via het computer scherm te regelen ook schakelpanelen langs je baan te hebben waarmee je ook interactie hebt met je treinenloop. Ik vind dat wel cool al die knoppen en lampen die signalen geven.

MvG,

Timaximus

Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Is inderdaad leuk
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vanmiddag alle draden en weerstanden t.b.v. de LED en schakelaars gesoldeerd. Duurde even maar het werkt. Nu alleen nog even een koffertje maken van vuren latten voor het paneel en dan kunnen we hem aansluiten op de Uhlenbrock modules (63400/63410) en opnemen in WDP.

Verder wat ritten gemaakt met de BR218 met daarachter een van de nieuwe staarten met containers en schuifwand wagens.

Dit jaar wil ik nog een container trein samenstellen met de BR 290 DB AG (39902). De containers voor achter BR 290 DB AG worden de range (47800/1/3/5/6/8).

Verder de nieuwe Tee RAM (insider) aan de collectie toegevoegd (is besteld). Hopelijk komen er voor de TEE Ram ook aanvullende rijtuigen zoals bij de VT11.6 (BR 602) (de TEE RAm bestaat uit max. 4 bakken).

Het zijn in ieder geval beide waanzinnig mooie treinen en de huidige TEE, de VT11.6, rijdt hier ook fantastisch. En ik ga er vanuit dat de RAM ook wel mooi zal rijden.







MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dacht altijd dat de TEE RAM alleen als 4-delige combinatie heeft gereden?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Als dat zo is dan blijft het een kort treintje. :)

Aanvulling:
Staat op Wiki inderdaad set van 4. Zijn er ook niet veel van gebouwd zie ik. En ook het aantal passagiers was beperkt. Lijkt me eerder een luxe vervoermiddel in die tijd.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
De TEE RAm (let op de kleine "m"!) bestond inderdaad uit vier bakken:



(foto: SBB Historic op wikipedia, CCSA 4.0)
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Die TEE RAm staat ook op m?n verlanglijstje ... Is een mooi stuk
Grtz
Wim
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Deze avond even het koffertje in elkaar gelijmd voor het HMI paneel.

Ik heb de koffer een fractie kleiner gehouden dan het paneel.

Zo kan ik het korte stukje met de 12e knop mooi uitlijnen met de rest en het hele paneel rondom mooi afschaven en schuren nadat deze eveneens gelijmd is.





MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat is een heel mooi HMI paneel wat je aan het maken bent Timaximus. :) :thumbup:
Ben benieuwd naar het eindresultaat als het afschaven en geschuren afgerond is.
Welke kleur gaat het paneel worden of wordt het gelakt ?

Groet Michel
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik laat het paneel voorlopig blank.

Zaterdag komt (O)pa ook weer een dagje en die weet wel hoe ik het geheel netjes afwerk.

Morgen lijm ik het paneel op de koffer. Dan zit het zaterdag muurvast.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag samen met (O)pa de draaischijf aan het sporenplan toegevoegd.

En er komt uiteraard nog een nieuwe strook van buigtriplex aan de tafel rand.

Maar nu kan ik alvast de draaischijf mooi opnemen in de treinenloop voor de stoomlocs zonder koppeling aan de voorzijde.  :)

Verder ook alvast de staart voor de BR 290 DB AG (39902) aangeschaft. Alleen de 47805 ontbreekt nog, die staat nog in bestelling.





MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
De 39902 staat bij mij ook nog op m?n verlanglijstje.
Hij is echter aardig aan de prijs.

Hoe ziet hij er in het echt uit? Mooie veroudering?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik heb hem nog niet hè.  :)

Ik heb alvast de staart die er achter moet aangeschaft. Waarvan er nog 1 set ontbreekt, de 47805. Alhoewel misschien wel twee sets want ik wil die 'CHINA SHIPPING' eigenlijk ook nog hebben.

Momenteel is al het spul van Märklin flink aan de prijs.

Eerst de Insider maar binnenhalen en dan de Diesel.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hallo Tim.

Ik kan het niet nalaten om te zeggen: het ziet er weer erg mooi uit! Het zou zonde zijn er landschap bij te maken. :D Ga je de zijkanten ook nog een grijstintje geven? Je bent nog niet aan de 50!

Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
We hadden het er gisteren toevallig over wat we nu precies gaan doen met de aankleding.

Wat betreft steden en industrie kunnen we kort zijn, dat worden achtergrond posters op diverse plekken.

Langs de baan komt eerst ballast en nog eens ballast. Voordeel is dat het spoor dan vast komt te liggen en het daardoor ook makkelijker schoon gemaakt kan worden.

Daarna laat ik (O)pa zijn gang gaan met zijn scenery projectjes.

En komt er her en der nog wel wat groen langs de baan en een berg lantaarns in diverse soorten en afmetingen.

Maar de hoofdtint langs het spoor zal vooral grijs zijn. De tafelrand aan de buitenzijde wil ik juist wit maken uiteindelijk.

Het station 'Centraal' krijgt een passende aankleding en de halte 'Zuid' wordt tevens de stalplaats van de 2 a 3 goederen treinen, spoor 1 wordt dan het doorrijspoor voor de resterende treinen.

Veel meer dan dat wordt het niet omdat de baan toegankelijk en eenvoudig beheerbaar moet blijven zoals die nu ook is.

Omdat ik geen schaduwstation kan maken om treinen op te stellen en ze dus zo nu en dan uit de doos moet halen en weer in de doos moet stoppen wil ik net als sommige collegae laden kasten met schuimrubber indeling onder de tafel zetten. De huidige IKEA opbergdozen zet ik dan op de plekken waar de ladekasten niet geïmplementeerd kunnen worden of ik zet ze op de vliering.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hallo Tim,

Dat voor wat betreft de ballast had ik niet verwacht.
Ben erg benieuwd.

Mooi project en erg leuk om te volgen.
Top.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hoe maak je een schuimrubber indeling in je lade kast?
En is schuimrubber hiervoor makkelijk verkrijgbaar?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik zal t.z.t. eens kijken.

Er zijn zat van die schuimrubber boeren te vinden. Die snijden het dan op maat voor je. De inrichting die ik gezien heb was dakmotief waarbij je materieel schuin ligt of gewoon vakken inrichting waarbij je materieel vlak ligt of staat.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Nou, inderdaad, grijze ballast overal? Ik had stiekem gerekend op grasmatten... Old Skool maar dan in een nieuw jasje.
Zelf ben ik nogal van de scenery en heb ik nooit zo goed de boeken met baanvoorbeelden van Märklin gesnapt; veel rails en weinig thematiek.... Van jullie werk ben echter zeer onder de indruk. Technisch perfect voor elkaar en heel mooi gebouwd.
Ik ga mij verheugen op de sobere aankleding van het geheel!

Groet,

Peter
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Het HMI paneel is aangesloten en ingesteld.

De ontkoppelrails zijn nu vanuit WDP en via de beldrukkers op het HMI paneel te bedienen dankzij de Switch Control.

De drukknoppen voor de HMI acties knipperen netjes via de schakelmodule en de commando signalen van de drukknoppen komen binnen bij WDP via de terugmeldmodule voor massa detectie.

Zodra dit in de treinenloop is geïmplementeerd zal ik een kort filmpje maken van de werking.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Leuk dat t allemaal lukt; ben benieuwd naar t filmpje!
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zoals beloofd een filmpje gemaakt van het omlopen en weer aankoppelen met de HMI handelingen via het schakel paneel.

Het andere schakelpaneel zal ik ook aansluiten waarmee ik de treinritten ga uitvragen.

Verder heb ik alvast 24 zakken ballast voor C-Rail besteld om een begin te maken met ballasten van spoor secties die akkoord zijn bevonden.

Her en der komen er nog wat terugmeld secties bij, die sectie worden later geballast. De rode draad ligt er al naast.  ;)

De resterende werkzaamheden omvat het aansluiten van de laatste Viessmann vorm seinen en het aansluiten van alle wissel lantaarns en sein lampjes. Dat is een klusje waar ik even zin voor moet maken.  :)

De werking van het HMI paneel is heel eenvoudig. Om deze te koppelen aan de treinritten zijn aan de 2 treinritten slechts 1 extra terugmeld contact toegevoegd aan de 'Stel Voorwaarden'. Dit terugmeld contact wordt gemaakt door op de knop te drukken. Aan de vervolg acties zijn de knipper LED gekoppeld. Dit is gedaan met virtuele magneet artikelen die groen of rood geschakeld worden, net als de seinen. De schakelmodule zorgt verder voor het aansturen van de LED in de drukknoppen. Het activeren van de ontkoppel rails gebeurt via de Switch Control waaraan de beldrukkers zijn aangesloten. En dat is het.


https://youtu.be/M6R25aNGT0k


MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Leuk filmpje. Even een tip: als je gaat filmen houdt het telefoontoestel horizontaal. Dat kijkt wat prettiger.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zelf ben ik meer van het zelf lekker rijden, zonder computer , maar ik moet zeggen dit blijft en is indrukwekkend  :thumbup:

Zelf zou ik de loc wat langzamer laten vertrekken met de wagons aangekoppeld, nu zig zagt ie wel heel snel door de wisselstraat  :D

Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Timaximus,

Ik heb met plezier gekeken naar het omlopen van de loc het rijd erg mooi. :)
Ook het schakelpaneel ziet er strak uit nu hij in bedrijf is genomen.
Ben benieuwd naar welke zakken ballast je besteld heb voor de c-rails.

Groet Michel