Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Zolderbaan 5,1 x 1,8 meter in klassieke Marklin stijl (nu wel)

Gestart door Timaximus zaterdag 07 maart 2015, 16:16:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Veel plezier alvast en we kijken ernaar uit wat je ons gaat laten zien  :thumbup:
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Gelukkig, onze bouwer is weer terug, word weer genieten.
Gewoon met een bak thee en een rum-boon dit lekker volgen. :D
Gr
Ad
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
 @citaat
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. :P

Groet Michel
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ben vandaag niet veel verder gekomen dan het plaatsen van de seinen in 'Wisselcomplex Zuid'.

De administratie in Excel bleek ook niet meer te kloppen. Die heb ik eerst bij moeten werken. Deze lijst gebruik ik straks om de seinen op het gewenste decoder adres in te stellen.

Ik heb nog één oud uitrijsein van de vorige digitale serie waarvan het seinvoetje nog niet voorzien was van een stekkertje maar vast gesoldeerd zat op de print. Dat hebben ze gelukkig verbeterd. De dipswitches hadden voor mij niet perse gehoeven maar is wel eenvoudiger in te stellen zo, ook achteraf mits de dipswitches toegankelijk blijven.

Het aansluiten en testen volgt binnenkort.




Klik op afbeelding voor vergrootte versie

Daarnaast ook even een snelle inspectie uitgevoerd onder de tafel om te bepalen waar ik ben gebleven. Voor zover ik heb kunnen zien ontbreken er nog 4 wisselaandrijvingen en moet ik nog redelijk wat terugmeld secties aansluiten in het station 'Centraal'. De hiervoor benodigde materialen zijn wel op voorraad.

Naast hoofdseinen plaats ik ook een redelijk aantal voorseinen. Deze zijn voor mij zelf zodat ik andere seinbeelden beter in de gaten kan houden vanuit een bepaalde zitpositie langs de baan (tafel).

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zo, het installeren, instellen en aansluiten van deze Märklin lichtseinen gaat net zo rap als de rail decoders.

De decoders van de seinen heb ik eenvoudig op de spanlatten onder de keerlusmodule bevestigd met een tyrap.

De 4 uitrijseinen moeten nog geactiveerd worden en de 4 voorseinen worden weer gevoed vanuit de uitrijseinen en hebben geen eigen decoder. Dus nog 4 decodertjes aansluiten en we zijn voorlopig weer klaar met de keerlus module wat seinen betreft.  :)

Ik had vanmiddag wel even ruzie met de twee inrijseinen. Daarvan was de aansluitdraad voor het sein zodanig gewikkeld dat er een complexe knoop in bleef zitten. Dus doorgeknipt en weer aan elkaar gesoldeerd.

Ik was ook even vergeten dat ik twee type voorseinen had besteld, 4 met extra lamp en 4 zonder extra lamp. Nu staan er 3 met, en één zonder. Dus even omruilen wanneer ik het gat voor de draad moet dremelen.





MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vanmiddag komt het binnen!  :)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Eindelijk, het treinbesturings programma is binnen!

WinDigipet 2018 Premium editie.

Nu kan ik eindelijk beginnen met de automatisering van deze baan.

De oude laptop die nog dateerd uit de periode 2004-2007, met daarop WDP 9.2, mag met pensioen.  :)






Klik op afbeelding voor een vergrootte versie


MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Daar ga je veel plezier van beleven! Tekening ziet er veel belovend uit.
Mvg Frank
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zojuist de resterende licht seinen op de rangeer module aangesloten en in de IB 2 onder een apart keyboard gezet.

Ze branden mooi die seinen.  :)

Nu nog een vaste plek voor de laptop creëren.

Zal morgen ook even kijken of ik alvast een klein rangeer programma kan maken voor 'Station Zuid' en 'Wisselcomplex West' in WDP.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ja de seinen zijn prachtig.
Dat was een aanslag op je budget, maar ze horen erbij.


Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Seinen zijn idd prachtig maar kostbaar. Helaas heeft marklin 1 groot nadeel, vind ik, ze kunnen alleen aan de rechterkant geplaatst worden en als je zoals ik links en recht rij moet je wat trukken uithalen.
Succes en ik ben benieuwd hoe het gaat rijden.
Mvg Frank
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Voor deze baan hoef ik er voorlopig nog maar 24 van bij te bestellen, 20 x inrij en 4 x voorsein. Dan heb ik alle gewenste lichtseinen.

Maar dan is mijn budget ook echt op voor dit jaar!   :|

Op de baan komen verder ook nog wat oude vormseinen van Viessmann te staan. Dat scheelt weer.  :)

Parallel aan het automatiseren van de baan en alles wat daar bij komt kijken proberen we ook al her en der wat aan te kleden. Ik zie veel collegae bouwers die pur platen gebruiken voor het vormgeven van taluds en zo. Dat lijkt mij ook wel wat. Misschien maar één (probeer) pak van aanschaffen.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Mag ik vragen waarom je voor Digi-Pet hebt gekozen?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
@citaat @citaat gelukkig is t jaar bijna voorbij en heb je over dik 2 weken weer nieuw budget >:-D.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dat klopt helemaal Hans.  :)

Maar dat hou ik voorlopig apart voor de 'Insider' en eventuele rijtuigen aanvulling set.

Ik heb uiteraard weer voor WinDigipet gekozen. Gewoon omdat het de meest eenvoudige en gebruikersvriendelijke applicatie is voor het besturen van je modeltreinbaan. Geen gedoe en snel resultaat.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik vroeg het mij oprecht af omdat het een behoorlijk prijzig pakket is. Nu vind ik dat kwaliteit gerust geld mag kosten. Daaraan toevoegende dat je over een prijs complete topics vol zou kunnen schrijven waarom een pakket duur of goedkoop is. Zoveel mensen, zoveel meningen  :thumbup:

Ik ga toch van de gelegenheid gebruik maken een aanvullende vraag: waarin onderscheid dit pakket zich van de andere programmatuur. Ik kan mij herinneren dat ik flink wat tijd kwijt was destijds om KL een beetje aan de praat te krijgen. Dit terwijl ik mij niet als digibeet beschouw.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Mijn ervaring met WinDigipet

- Het tekenen van je sporenplan werkt sowieso heel prettig en snel. Je veranderd ook heel makkelijk objecten.
- Het instellen van de digitale adressen en overige kenmerken van je seinen, wissels etc. gaan eenvoudig en snel zo ook de terugmeld adressen.
- Het opnemen van de rijwegen gaat heel makkelijk, gewoon je muis er overheen halen en klaar.
- Treinritten samenstellen is ook bij elkaar rapen met je muis.
- En bovenal is de gebruikersinterface gewoon heel helder en snel te doorgronden.

En nu praat ik nog steeds zoals ik de oude versie 9.0 uit de periode 2005 ongeveer heb ervaren. Deze nieuwe versie heeft t.o.v. van de oude versie wel wat verbeteringen en uitbreidingen gekregen.

Al met al een mooie applicatie met een nette prijs. Het is die ?449,- zonder meer waard.

Maar zoals je zelf al zegt; iedereen moet dit voor zichzelf bepalen. En Koploper bijvoorbeeld heeft net als WinDigiPet een uitgebreid gebruikers forum voor support. Dus er is altijd hulp.

Ik heb uiteraard ook naar Koploper gekeken, sterker nog ik heb het diverse keren gedownload en geïnstalleerd. Maar ik kreeg gewoon niet het gevoel van 'zo we gaan ff een spoorbaan er inzetten en rijden'. En dat gevoel had ik medio 2005 met WinDigiPet wel gelijk. Volgens mij was het Walter Wissels die mij dat pakket heeft geadviseerd. En ik heb dat als goed advies ervaren tot op de dag van vandaag.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Hallo allen,

reactie naar taal, of iets dergelijks verwijderd, we zitten hier niet op een Nederlands dictee forum,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dank voor de uitgebreide toelichting Timaximus  :thumbup:
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Graag gedaan!

Verder vandaag de hoofdbaan in WDP gezet. In principe kunnen we nu rondjes rijden buiten het station 'Centraal' om.  :)

Naast het spelen met WDP ook wat netwerk werkzaamheden afgerond. Om met WDP verder te kunnen moesten er nog 10 terugmelders aan het LocoNet gehangen worden.

Ik neem ook gelijk de rolbrug mee in deze treinenloop. Hopelijk krijg ik dat weer aan de praat, net als in 2006-2007. Dat was best Cool om te zien, loc wissel vanaf halterspoor naar en van een rolbrug spoor.

En ook het beroemde schakelkastje met de vele schakel commando's wordt weer in gebruik genomen.  :)



Foto vorige baan.



Klik op afbeelding voor een vergrootte versie


MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Nu ben ik er wat scherm betreft al op vooruit gegaan, namelijk van 13" naar 17" maar liefst.

Echter zou en multi monitor opstelling geen kwaad kunnen. Maar waar laat ik dat?  :)

En neem je dan 'touch screen' schermen of blijf je nog gewoon schakelen met de muis?

Of toch voorlopig maar een 'Uhlenbrock Daisy II Funk set' met extra handset kopen en het enkele 17" scherm voorlopig voor lief nemen? Werkt immers prima.  ;)



Huidige werkplek (tijdelijk)


MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Mooie werkplek en erop vooruit gaan met een grotere beeldscherm is altijd goed. :thumbup:
En eet smakelijk. :P

Groet Michel
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Timaximus

@citaat; laat de koeken smaken  :)
Ik heb voorlopig één groot scherm. Later wil ik er minstens 2.

mvrgr

LUC
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Prima (tijdelijke) werkplek zo met koffie en broodjes  ;)
Dat schakelkastje vind ik ook geweldig, leuk dat je die weer wilt gebruiken  :thumbup:
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zojuist proef gereden met 4 treinen vanuit halte ?Zuid?. Uiteraard reed de BR85 in een stootblok. Het zijn altijd die BR85 die roet in de ruimte gooien. En de ?krokodil? reed gewoon niet! Zijn af en toe net echte treinen, die rijden ook vaak niet.  :D

Na een correctie in rijweg 5, die voor de BR85, reed deze vrolijk mee in poging 2.

Ik moet wel de vrijgave van de rijwegen optimaliseren, met name in de wat langere rijwegen.

Verder soms spookmeldingen in de spiraal. Lijkt of de terugmelders (stroomdetectie) soms blijven hangen. Ff schoonrijden helpt.

Nu de resterende 13 terugmeld secties in station ?Centraal? aanbrengen en we kunnen ook daar halteren.

We zijn dus lekker bezig.  :)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Nog even terugkomend op de Marklin lichtseinen. Deze kan je prima links plaatsen met het k-rail houdertje op een 4mm dik stukje mdf of iets dergelijks. Ik ga dat zelf ook zo uitvoeren in station ?Centraal?. Anders moeten er 4 rangeerseinen op paal komen in het perron en dat wil ik niet.

MvG,

Timaximus.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Deze middag de resterende raildecoders van de wissels in de hoofdbaan opnieuw gecodeerd met de dip switches. Uiteraard vergat ik dat de oude raildecoders er een andere tabel op na houden. Dacht ff dat ze defect waren. Dus opnieuw onder de tafel. :)

Het was wat dubbel werk maar ze doen het weer. Had ook even ruzie met een kruiswissel waarvan de aandrijfstang haperde.

Ook de test ritten met succes afgerond. De helix werkt mooi als buffer.

Ik had al tientallen ritten aangemaakt maar heb zojuist toch de baan er weer opnieuw ingezet. Nu nog ff de bestaande rijwegen weer koppelen aan dit nieuwe sporenplan.

Er komen her en der nog wat terugmeldsecties bij dus ik moet de rijwegen later toch weer bijwerken, dan kan je net zo goed het sporenplan in WDP ook ff wijzigen. Wat overigens heel vlotjes gaat in WDP.

Wordt vervolgd...

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag de rijwegen weer hersteld op basis van het nieuwe spoorschema. Nu nog handmatig de treinenloop fine tunen tot deze naar wens. Met name de snelheden van de verschillende locs per rijweg moet ik nog optimaliseren.

Ook de diverse seinbeelden heb ik zo veel mogelijk benut, dat wil zeggen sein op groen bij wissels als deze in rechtstand worden bereden en sein op groen/geel als het wissel gebogen bereden wordt.

Ben best content met de seinen. Binnenkort weer verder met plaatsen.

Als alles mee zit komt (o)pa ook even treinen. Maar dat hangt af van hoe hij zich voelt zaterdag.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag bezig geweest met de rolbrug. Het is wat werk om alle rijwegen en voorwaardes er in te zetten. Maar ik heb de referentie ritten er in staan en die lopen best aardig.

Er zaten nog enkele draadjes foutief aangesloten. Dat heb ik eerst moeten corrigeren voordat ik verder kon met de rolbrug.

Het is ook een hoop werk om de locs met elk hun eigen rij karakteristiek even netjes te laten rijden op en rondom de rolbrug. Dat gebeurt met de profiel editor.

Uiteraard zijn er vele mogelijkheden voor het zelfde resultaat in WDP dus je moet af en toe keuzes maken. Ik heb het dit keer iets anders er in gezet. De beweging van de brug zit nu niet in de rijweg zelf maar is zelf ook een rijweg met snelheid 0, en dus ook geen verplaatsing van de loc zelf.

Voor de rijwegen op de rolbrug maak ik gebruik van 4 terugmeld punten. Hiermee is het mogelijk om op de brug zelf ook een micro rijweg te hebben van waar uit je weer kan vertrekken. Maar goed ik ga weer te veel in detail.

Voor het startschot van de test ritten gebruik ik een beldrukkertje (terugmelding via massa detectie).

Ook worden er nog extra terugmeld punten aangebracht in de rijwegen voor het station voor extra schakel voorwaardes. Hiervoor zijn nog voldoende terugmeld aansluitingen (massa) beschikbaar.

Zodra het naar mijn zin is maak ik wel een kort filmpje.  :)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Wederom verder gegaan met de rolbrug in WDP te zetten. De krokodil kan nu netjes rangeren vanaf halte spoor 4 naar rolbrug spoor 4 en 5. Zodra ik wat minder last heb van de vuile rails zal ik een filmpje maken.  :)

Nu de routine er in staat en de rest kopieerwerk is voor de andere sporen ben ik ook begonnen met het plaatsen van de 8 vormseinen op de hoofdbaan. 6 voorseinen die ik zelf gebruik om andere seinbeelden te controleren. Achter de spiraal bijvoorbeeld plaats ik geen seinen. Maar de twee voorseinen op het bruggen tracé tonen die zelfde informatie. Hetzij met een ander 'seinbeeld'. en nog twee blokseinen. Allen van het merk Viessmann.

De twee voorseinen naast de spiraal op de foto werken inmiddels en de andere twee sluit ik misschien vanavond aan als ik zin heb. Ik moet ze nog wel ff opnemen in de rijwegen maar dat is en fluitje van een cent.


Seinen S5.13 en S5.14 (rechts) branden. Seinen 5.11 en 5.12 (links)


De kerstbonus was binnen dus direct de resterende 24 Märklin lichtseinen en de voorlopig laatste Uhlenbrock terugmeld module (2rail) besteld bij de MTE.  :P


Ik heb nog geen afzegging van de 'scenery man' dus morgen is (O)pa ook weer van de partij.  :thumbup:

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
De twee voorseinen op het bruggen tracé toch maar even aangesloten. Een hapert, maar hij lijkt langzaam los te komen. Zijn 13 jaar niet meer gebruikt die Viessmann seinen.  :)

Morgen kan (O)pa misschien een rand maken langs het parade stuk 'De Put'. De benodigde buigtriplex en Plexiglas is op voorraad.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Wellicht is de vraag al eerder in dit topic gesteld: wat heb jij voor ondervloer waar de rails op ligt?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Rubber ondertapijt ligt er op de tafel. Welk merk en type staat ergens een paar pagina's terug. Iets met 'Royale' in de naam.  :)

-------

Verder was het vandaag weer een gezellige dag. (O)pa had het goed naar zijn zin na een hele lange tijd afwezig te zijn geweest op de treinen zolder.

Samen hebben we de laatste tafel randen aangebracht, dit keer bij het stukje paradebaan. Er komt uiteindelijk ook nog Plexiglas tegenaan maar daar wacht ik nu even mee tot na de scenery.

Ook staat er (eindelijk) een nette 'betonnen' pilaar onder de brug.  ;)

Uiteraard ook een poosje gereden met de treinen.

Nu zal ik zelf de resterende seinen gaan plaatsen, wat inhoud dat mijn tijdelijke werkplek weer verplaatst moet worden.







MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vandaag de 14 resterende terugmeld secties aangebracht in het station 'Centraal' en in WinDigiPet gezet.

Nu is de baan vrij om ook de rijwegen voor in het station aan te maken.  :)

Naar een definitieve locatie voor de laptop en overige besturings elementen wordt nog gezocht.

Hoop deze week de seinen die op voorraad zijn op de baan te hebben staan en werkend te hebben in WDP.

Het is tenslotte bijna kerst dus een reeks brandende LEDjes in de kleuren rood, groen en geel passen daar wel bij.  ;)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Netjes  :thumbup:

Staat de omgekeerde v (ondersteuning) niet erg dicht naast de rails?

Als je het later nog netjes wilt aankleden enz.. is wat ruimte wel handig.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
https://www.youtube.com/watch?v=WZJy9Rst7Fs
PVR Check brugpijler

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Krap, maar het lukt 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
 @citaat krap ? Is zeker 1.0-1.5cm tussen, zo krap is dat niet vind ik....

Trouwens, weer mooi werk geleverd door (O)pa en jou Tim  :thumbup:
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
 @citaat
T lukt , maar veel is anders...🤗
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zelfs als het om zichtbare sporen zou gaan, lijkt het me ruim voldoende. Al is het maar 1 cm, dan is dat toch alweer 87 cm in het echt.
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Vanuit rijrichting gezien 20 en 17 mm tussen rail bedding en kolom.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ruim voldoende toch?
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ik vind zelf van wel.  ;)

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Citaat van: speeltmettreintjes op maandag 23 december 2019, 19:59:40
Zelfs als het om zichtbare sporen zou gaan, lijkt het me ruim voldoende. Al is het maar 1 cm, dan is dat toch alweer 87 cm in het echt.

Das waar, zover had ik niet gedacht  :-)
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Zojuist de Märklin lichtseinen in station 'Centraal' geplaatst. En de Viessmann vormseinen op hun locatie gelegd. Ook de 4 resterende Viessmann vormseinen in de hoofdbaan, 2 voorseinen en 2 blokseinen, pak ik gelijk mee.

De rangeer seinen van spoor 1 en 2 en spoor 3 en 4 en spoor 5 en 6 zet ik tussen de sporen. Daarvoor heb ik standaard sokkel van de Märklin lichtseinen vervangen door de sokkel voor K-Rail.

Nu nog aansluiten en het lichtfestijn kan beginnen.  :)


Klik op afbeelding voor een vergrootte versie

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Ze branden nog niet maar de seinen zijn nu wel weggewerkt in de tafel.

Sommige seinen moeten nog in het rubber ondertapijt afgezonken worden.

De Viessmann seinen zitten wel aangesloten op een magneetartikel decoder. Echter zijn deze decoders nog niet verbonden met de digitale spanning. De 6 vormseinen voor de 3 goederen sporen heb ik nog niet in de tafel geboord. Hiervoor kom ik overigens nog één magneetartikel decoder te kort. Deze zal ik aan de bestelling van de resterende Märklin lichtseinen toevoegen.

Hopelijk kan ik de seinen morgen wel in gebruik nemen.  :)


Klik op de afbeelding voor een vergrootte versie

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Complimenten en een diepe buiging voor jullie..

Gr
Ad
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Dank u! Ook namens de overige crew leden.

MvG,

Timaximus
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Gaat lekker! Straks als alles brandt de lampen uit en seinlichtten aan. Geeft n mooi gezicht.
Mvg Frank
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Zolderbaan 5 x 3 meter in klassieke Marklin stijl - De bouw
Wordt weer supermooi allemaal en een goed teken dat (O)pa ook weer van de partij is! Succes met aansluiten en testen van de seinen!