Vandaag de ruwbouw van het viaduct afgerond.
De geplaatste plaatjes zitten nu nog los, zodat er nog naar hartenlust gemodificeerd dan wel geoptimaliseerd kan worden waar nodig. Ook zullen de voedingskabels nog netjes weggewerkt worden. Later als de klep helemaal naar mijn zin is worden de K-Rails doorgeslepen.
De aansluiting van de klep op de spiraal was het meeste werk. De oplegging is uitgevuld met een Powerplex plaat van 4mm. In theorie zou er geen hoogte verschil moeten zijn omdat de sandwich even dik is als de klep. Echter door het lijmen van de klep is er toch wat verschil in dikte hetzij gering. Dit wordt later nog uitgevlakt als alles op de twee oplegpunten ook gelijmd dan wel vastgeschroefd zit.
Om het oplegpunt bij de spiraal wat stijver te maken heb ik een extra kolom erbij gezet.
De K-Rail ligt vast met een aantal K-Rail schroeven. Het afschroeven volgt later.
Het vastkitten van de randen ging vandaag niet omdat de kitspuit foetsie is.
De tube montagekit heb ik nog wel en hij was, voor zover ik kon zien, nog bruikbaar. Vandaar de brede schildersband nu op de foto.
Ik heb gebruik gemaakt van 3 volle Flex lengtes. Twee heb ik in tact gelaten en een derde doormidden geslepen. De aansluitrails liggen net op de brug en worden later doorgeslepen net als de twee halve rails aan de kant van de keerlus module. Voor het doorzetten van de voeding tussen de hele Flex lengtes en de twee halve Flex lengtes heb ik twee van die doorverbindingsplaatjes vlak gemaakt en er onder simpelweg gelegd.
Ik focus mij nu eerst op de kolom onder de brug, zodra die klaar is zal ik eerst de rest van de baan aansluiten zodat we tussen het klussen door toch kunnen rijden. Die drang wordt steeds groter namelijk. Ook bij zoonlief.
Aansluitend gaan we weer verder met de afbouw vanaf bovenaf en wordt het viaduct beweegbaar gemaakt. Hoe dat gerealiseerd gaat worden ?
wordt vervolgd Klik op de afbeelding voor een vergrootte versie.Filmpje (gefilmd door Yuan 6jr.)MvG,
Timaximus