Bedankt!
----------
In tegenstelling tot onze vorige banen wil ik nu wat langere baanvakken toepassen, variërend tussen de 6,5 en 9m.
De baanvakken in de keerlus variëren tussen de 4 en 5,9m en het verbindingsspoor tussen de twee wisselstraten (donkergrijs) is 2,3m.
De verdeling van de baanvakken wordt dan conform onderstaande afbeelding.
De verschillende lengtes van de baanvakken en de verschillende snelheden van de treinen zouden geen probleem mogen vormen omdat er voldoende bufferzone en alternatieve routes zijn.
Voorbeeld is een rit vanaf het centrale station op laag 1 naar het station (welke ik heb geïllustreerd met kleurenbalken met de gegeven lengte).
De keerlus kan als buffer dienen zodat een trein kan wachten als deze uit het paarse baanvak van 8,9m komt (keuze A of B ).
Zodra een trein van de buffer gebruik moet maken binnen deze rit zal de trein zijn weg moeten vervolgen naar het groene baanvak. Dit resulteert in extra rijlengte (2,3m) zodat het volgende blauwe baanvak leeg is zodra de trein het einde van de groene baanvak bereikt (uitgangspunt).
Vanaf het blauwe baanvak rijden treinen direct naar een beschikbaar spoor binnen het depot of rijden nogmaals een ronde via de keerlus.
Optioneel kunnen treinen ook via een wissel van rijrichting via het blauwe baanvak naar het groene baanvak, waarna de trein vanuit het groene baanvak direct naar een beschikbaar spoor binnen het depot/station rijdt of nogmaals een ronde via de keerlus.
MvG,
Timaximus