Zoals gepland vandaag de spiraal voorzien van de op- en afritten op de rangeer laag en de hoofdbaan op laag 0.
Het 'kolossale' geheel staat afgesteld op zijn definitieve plek. Vanmorgen waren we nog wat sceptisch over het gevaarte maar nu alle op- en afritten zijn aangebracht valt het best mee. De bereikbaarheid van de baan er achter is voldoende. Het vloeroppervlak is niet echt het probleem maar het schuine dak wel.
Maar goed 'overall' mogen we niet klagen.
De spiraal rijst nog omhoog zodra de rubber op laag 0 wordt aangebracht en mogelijk wat meer om extra doorrijhoogte te krijgen in de afrit naar laag 0.
Wat we op de spiraal gaan toepassen aan geluidsisolatie is nog in onderzoek.
In de bak komt of het rubber ondertapijt of dezelfde geluidsisolatie als op de spiraal.
De bak tussen spiraal en rangeer laag wordt nog voorzien van 4mm dik MDF stroken die waterpas komen te liggen. Daardoor wordt het schuine aanzicht van de bak, die in helling ligt, gemaskeerd.
Ook zorgen deze 'wangen' voor het opsluiten van de bak tussen de rangeer laag en de spiraal. De bak kun je er wel aftillen maar verschuiven niet. Mogelijk zagen we de C-Rails door of slijpen de nokken er af bij de oplegpunten, ook beneden.
Bij het oplegpunt op de spiraal plaatsen we nog twee PVC pilaren.
MvG,
Timaximus