Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Sein Viessmann 4500 repareren?

Gestart door Annemia donderdag 05 maart 2015, 13:40:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sein Viessmann 4500 repareren?
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Sein Viessmann 4500 repareren?
Er is al wel een oud draadje over dit onderwerp, maar aangezien dat al (te) lang geleden is, hierbij mijn vraag.

Weet iemand hoe ik dit sein uit elkaar kan halen om te repareren?
Wat is het probleem. eerst waren de blauwe draadjes afgebroken. Weer aangesoldeerd. toen wilde het sein niet schakelen. Van alles geprobeerd. WD40 erbij gedaan. Gewacht. Tegenaan getikt. Om een lang verhaal kort te maken. Gisteren schakelde het sein redelijk goed.
Vandaag weer geprobeerd. Nu hoor je duidelijk de schakeling, maar de arm wil niet omhoog en als je daarbij geholpen hebt, gaat het omlaag uiterst langzaam.
Daarom zou ik het sein open willen maken om te zien of ik iets gangbaar kan maken. Maar hoe maak ik het open en wel zodanig dat het ook nog weer in elkaar kan (en werken).
Re: Sein Viessmann 4500 repareren?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Sein Viessmann 4500 repareren?
Ik heb wel eens wat cleaner in het ding laten lopen, hij schakelt nu als de beste, maar wel heel snel, m.a.w. de remweerstand van het zuigertje, wat nu te hoog is, wordt dan te laag.

Recentelijk heb ik ergens gelezen dat er ook nog een stelschroefje zit waarmee je de remweerstand kunt beïnvloeden.

Groet, Anne W
Re: Sein Viessmann 4500 repareren?
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Sein Viessmann 4500 repareren?
Citaat van: Anne W op donderdag 05 maart 2015, 18:02:53
Ik heb wel eens wat cleaner in het ding laten lopen, hij schakelt nu als de beste, maar wel heel snel, m.a.w. de remweerstand van het zuigertje, wat nu te hoog is, wordt dan te laag.

Recentelijk heb ik ergens gelezen dat er ook nog een stelschroefje zit waarmee je de remweerstand kunt beïnvloeden.

Groet, Anne W

Wat bedoel je met "cleaner"??

Er zit inderdaad een schroefje aan de onderkant. Ik heb dat wat uitgedraaid, toen geprobeerd en ook wat verder ingedraaid om te kijken wat er dan gebeurde.
Op zich heeft het niet erg veel effect, maar uitdraaien lijkt iets gunstiger. De arm beweegt wel naar de goede positie, maar veel te langzaam vergeleken met het andere sein dat ik ook heb.
Re: Sein Viessmann 4500 repareren?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Sein Viessmann 4500 repareren?
Remmenreiniger of electroclean of zoiets, maar als hij beweegt dan even zo laten denk ik, wellicht dat hij in de loop van de tijd weer wat sneller gaat

Groet, Anne W
Re: Sein Viessmann 4500 repareren?
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Sein Viessmann 4500 repareren?
Zo nu en dan het sein een paar keer laten bewegen en nu doet hij het weer beter. Gaat nu eigenlijk heel mooi omhoog en omlaag.