Dag Hans,
Wederom dank voor je feedback.
Ik had een treinenmaatje in de straat wonen waar ik tegen aan kon praten en naar treinenbeurzen ging maar die is een aantal jaren geleden aan kanker overleden en die mis ik nog tot op de dag van vandaag.
Dus ik ben nog steeds ontzettend blij met je.
De afgelopen maanden heb ik een aantal voorbeelden van (treinbanen met) stoomlokdepots bekeken en ben ik tot mijn huidige resultaat gekomen.
Wat mij daarbij opgevallen is is dat er vanaf het hoofdspoor een aantal sporen, voor de kolenbak, de zandinstallatie en de waterpomp naar de draaischijf lopen.
Dat mis ik in jouw voorbeeld.
Maar goed, je geeft ook zelf aan dat je daar niet zoveel verstand van hebt en dat maakt niets uit.
Alle hulp is welkom.
Zoals ik afgelopen zaterdag heb aangegeven heb ik deze week niet veel tijd, er zijn een aantal privezaken, waar ik niet in het openbaar op in wil gaan, die nu meer aandacht vragen.
En dan heb ik het nog niet eens over het doen van de belastingaangifte, want volgens de reclame van de belastingdienst doe je dat in vijf minuten
Ik ga jouw voorstel weer bestuderen en kom er zeker op terug.
Wat SCARM betreft: op de website van SCARM staan een aantal filmpjes hoe je met SCARM kunt werken en ik vind ze zeker de moeite van het bekijken waard.
Als je met SCARM verder wilt wil ik je adviseren om die filmpjes te bekijken. Ik heb daardoor in minder dan twee maanden tijd het programma onder de knie gekregen en het huidige baanplaan ontwikkeld.
Je idee van de stelconplaten vind ik goed.
Wat ik straks kan uitproberen is om op de rails twee platen te plaatsen waarbij je de naden vervangt door een koperdraad die iets (1 mm??) hoger ligt waardoor je sleper van stroom kunt voor zien.
De "knik" vul je dan op met straatklinkers.
Ik ga ook nog wel eens snuffelen op de website
KLIK: nprojectDaar vind je enorm veel alternatieven om op een betaalbare wijze je baan te bouwen danwel aan te kleden.
Groeten,
Henk