Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Welke soldeerbout ?

Gestart door Hans 2.0 TDI dinsdag 03 maart 2015, 14:20:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke soldeerbout ?
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Welke soldeerbout ?
Op dit moment heb ik een soldeerbout waarmee ik voornamelijk draadjes aan elkaar soldeer, voor het fijnere werk is de punt te dik en voor je het weet plakt alles aan de bout. Ben al aan t neuzen geweest op internet maar tja, wat moet je kiezen he. Graag hoor ik welke soldeerbout jullie gebruiken voor het fijnere werk en daarbij geen kostbare daar ik e.e.a. maar zo af en toe eens nodig heb. Thanks!. Gr, Hans
Re: Welke soldeerbout ?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Welke soldeerbout ?
Hi Hans,

Zou een leuk soldeer stationnetje aanschaffen met een puntige stift en een iets bredere stift en die 30-60 Watt is.
Deze zijn tegenwoordig niet zo duur meer.

Zelf gebruik ik een heel kleine soldeerbout 15W een Weller soldeerstation (analoog zonder display) met meerdere stiften en een hele zware bout van 100W.

groet
Harald
Re: Welke soldeerbout ?
Lid sinds: 2014

offline
Re: Welke soldeerbout ?
Voor het normale en fijnere werk gebruik ik een 15 W Weller waar ik eens in de 5 jaar een nieuwe punt op zet. 15 Watt bouten en soldeerstations vind je zat, let dus op de punt, deze moet kegelvormig zijn en verwisselbaar want die dingen slijten.

Groet Hans
Re: Welke soldeerbout ?
Zoek eens op "soldeerbout" op ons onvolprezen forum en je zal zien dat de vragen al "tig" maal gesteld en beantwoord zijn.
Re: Welke soldeerbout ?
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Welke soldeerbout ?
Hans ik heb onlangs deze aangeschaft.
Kost ongeveer 71 Canadian dollar is plm ? 51,00 gratis verzenden.
Het ding bevalt mij prima.
Ik soldeer zonder enige moeite de smd led's in die seintjes die ik bouw.

grt Piet.
Re: Welke soldeerbout ?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Welke soldeerbout ?
als het enkel voor SMD is dan ben je met deze goedkoop en goed gediend.
Re: Welke soldeerbout ?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Welke soldeerbout ?
Die gebruik ik ook.

Is lekker handzaam met de smd-tjes.

Gr. Marcel
Re: Welke soldeerbout ?
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Welke soldeerbout ?
Allen bedankt voor jullie reakties, weet nu in welke hoek ik moet zoeken. Gr, Hans
Re: Welke soldeerbout ?
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Welke soldeerbout ?
Heb me aangesloten bij Belletj en Loc1200 en gisteren soldeerbout ontvangen. Vandaag maar s uitproberen. Gr, Hans