Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Programmeren met de ESU Lokprogrammer - Sound vraagje

Gestart door Treinengek Junior zondag 01 maart 2015, 22:37:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Programmeren met de ESU Lokprogrammer - Sound vraagje
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Programmeren met de ESU Lokprogrammer - Sound vraagje
Ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen vandaar dat ik het voorlopig hier neerzet.

Ik heb een vraag over de Lokprogrammer. Als ik nu een loc heb (of eigenlijk sounddecoder) met voorgeprogrammeerde geluiden, kan ik dan functies functiemappen en wijzigen aanbrengen zonder dat deze verloren gaan ? Ik bedoel, als ze wel verdwijnen heb ik dus geen originele geluidsdata want die zat in de decoder. Of kan ik deze 'Backuppen' ?

Ik zie altijd het icoontje 'Sound update' (die muzieknoot met die pijl voorwaarts erbij) en denk dat als ik daarop klik hij de originelen wist.

Wie gaat mij hiermee kunnen helpen ?
Alvast bedankt !
Re: Programmeren met de ESU Lokprogrammer - Sound vraagje
Je kunt in de Lokprogrammer verschillende mappen aanmaken. Sla het origineel op in een map en maak een nieuwe map aan voor de wijzigingen die je aanmaakt. ben je niet tevreden met de wijzigingen dan kan je alsnog de "oude" map weer op je decoder laden.
Re: Programmeren met de ESU Lokprogrammer - Sound vraagje
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: Programmeren met de ESU Lokprogrammer - Sound vraagje
Dat wist ik, maar slaat hij daarbij ook alle geluidsbestanden op ?
Ik dacht altijd dat hij een soort van 'snelkoppeling' maakt naar standaard ESU geluiden. 'Sound Pack'

En bijvoorbeeld decoders als van Roco E10. Zijn dat ESU decoders ? Kan ik daar nieuwe geluiden in schrijven ?