Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Laatste rit van een Belgische mcn

Gestart door Gerard maandag 16 februari 2015, 19:24:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Laatste rit van een Belgische mcn
Gezien op facebook: een Belgische mcn rijdt Oostende binnen tijdens zijn laatste rit voor zijn pensioen:

https://www.facebook.com/video.php?v=904679359562882

Ze maken er wel werk van met die knalseinen en rookpotten, ik denk dat dit in Nederland niet zou kunnen of mogen.
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Lid sinds: 2007

Kruibeke

offline
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Dat mag hier ook niet, maar gelukkig kan  het wel, het moet kunnen.
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Prins Carnaval komt in Den Bosch altijd met de trein, meestal een museumtrein. Dan liggen er ook wel een paar knalseinen op de rails, maar zeker niet zoveel als in dit filmpje. En dat zal dan wel met 'zeer speciale toestemming' gebeuren.
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Spectaculair filmpje, bedankt voor het delen!
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Bedankt voor het plaatsen van het filmpje  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Gaaf filmpje, een mooie manier om af te sluiten.

Dick
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
In Oostende schijnt dit een normaal ritueel te zijn als een mcn binnenkomt bij zijn laatste rit voor zijn pensionering. Kijk maar eens op de facebook-pagina van "Vriendenkring treinbestuurders Oostende", https://www.facebook.com/pages/Vriendenkring-treinbestuurders-Oostende/234005283296963?fref=nf, daar vind je nog meer van dit soort filmpjes en fotoreportages.

Ik kwam deze fb-pagina bij toeval tegen en vond het de moeite waard om even door te geven.
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Gerard die rookpotten zijn noodfakkels, die zijn in België verplicht. Hiermee kun je een nevenspoor sperren als er een ongeval is gebeurt. Dan verklaar je je in nood. En die afwisselde frontseinen is het Belgisch en Frans gevaarsein, in Nederland doen we dit door middel van twee rode lichten met één, twee of drie witte/gele lichten
In Nederland heb je andere attributen om het nevenspoor te sperren en andere treinen te stoppen.

Het ziet er zeker gaaf uit, hoop ook ooit zo een station binnen te rijden.

Gr Mike
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Dank voor dit leuke filmpje; waar die "Belgen" al niet goed in zijn! Dat zal nu in NL ook weleens gaan gebeuren. Leuk gebaar om een einde(?) in te luiden!

Heel erg geslaagd gebaar van collega's!

Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Citaat van: mikeloper op dinsdag 17 februari 2015, 17:05:16
Gerard die rookpotten zijn noodfakkels, die zijn in België verplicht. Hiermee kun je een nevenspoor sperren als er een ongeval is gebeurt. Dan verklaar je je in nood. En die afwisselde frontseinen is het Belgisch en Frans gevaarsein, in Nederland doen we dit door middel van twee rode lichten met één, twee of drie witte/gele lichten
In Nederland heb je andere attributen om het nevenspoor te sperren en andere treinen te stoppen.
Bedankt voor je toelichting :thumbup:
CiteerHet ziet er zeker gaaf uit, hoop ook ooit zo een station binnen te rijden.
Ik hoop het ook voor je maar ik vrees dat je daar nog even op zal moeten wachten :wink:
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Citaat van: Gerard op maandag 16 februari 2015, 21:42:10
Prins Carnaval komt in Den Bosch altijd met de trein, meestal een museumtrein. Dan liggen er ook wel een paar knalseinen op de rails, maar zeker niet zoveel als in dit filmpje. En dat zal dan wel met 'zeer speciale toestemming' gebeuren.
Check, 11 stuks om 11:11, zo ook afgelopen zondag  :D

Officieel gezien vallen die knalseinen in NL onder de wapenwet  ;)
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Dat valt me dan niet tegen, maar hier tel ik er toch wel een paar meer :)
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Op wie z'n baan mag ik dit komen naspelen?
Ziet er leuk uit. Ik heb regelmatig hetzelfde ritueel gezien in Frankrijk.
Zoek op de jijbuis eens naar :'dernier train' dat zijn ook knallende filmpjes.

Gr Joost
Re: Laatste rit van een Belgische mcn
Wel jammer dat de redelijk nieuwe desiro's alweer onder de graffiti zit he :(

Dennis (die regelmatig met die bakken reist)