Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

hulp gevraagd

Gestart door falcon1 woensdag 18 februari 2015, 13:45:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
hulp gevraagd
falcon1
gast

hulp gevraagd
Hallo,
Ik heb treinen ingetikt en ben zo op jullie site terechtgekomen

Ik heb onlangs de zolder van mijn grootouders opgekuist en heb daar een kist gevonden met 4 dozen.  Er zat een briefje bij waarop er opstond crocodil a0 of ho  1 of l .87 of 1, 87 kan het briefje niet goed lezen was vervaagd. Het zit in een zwarte doos,  Groene  rare Locomotief  ,zeer lang met veel wielen en twee soort van haken van boven met een houten blok erboven die de contour van de trein volgt om het ik denk op zijn plaats te houden en de anderen weet ik niet maar het is een soort van turqoise kleur (staat ook op het briefje maar kan het niet lezen, van elk is er een geopend gebruikt en dan is er nog 2 dozen met de twee zelfde niet geopend dozen nooit gebruikt  , mijn grootvader zou het gekocht hebben in Duitsland en gegeven hebben aan mijn vader en zijn broer, mijn vadz-er heeft met de zijne gespeeld maar zijn broer niet blijkbaar en mijn grootmoeder heeft het opgeborgen. Weet er iemand wat dit is. Bedankt voor de hulp
Re: hulp gevraagd
Lid sinds: 2007

offline
Re: hulp gevraagd
Hallo ?
Welkom.
Veel leden op dit forum kunnen je behulpzaam zijn ..
Beste is om foto's te plaatsen.
Ik weet zeker dat er dan in korte tijd reactie komt.
Lees graag weer.
Groet
Dolf
Re: hulp gevraagd
UncleJack
gast

Re: hulp gevraagd
Waarom heb ik toch steeds dat deuntje in mijn kop:"Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook"...?
Re: hulp gevraagd
Jorg
gast

Re: hulp gevraagd
Welkom op het boeiende forum.
Groeten uit Antwerpen.
Re: hulp gevraagd
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: hulp gevraagd
 :) Als eerste; welkom op dit forum.
Die groene rare locomotief is een Krokodil, een zier geliefd model bij ons.
Waarschijnlijk is het dus die op onderstaande foto. Je moet erg voorzichtig doen met de treinen, het kan behoorlijk waardevol zijn.
Wat we nodig hebben zijn foto's. Die kan je hier plaatsen op de volgende manier;
Als je een bericht maakt, zie je ook onder je bericht "Bijlage" en "bladeren", met daaronder nog wat opmerkingen.
Met de button "bladeren" zoek je dan de foto's op je eigen computer.

Als dat niet lukt, mag je ze ook naar mij toe e-mailen, dan zet ik de foto's in dit topic.
Mijn e-mail adres vind je door op mijn naam te klikken boven die getekende foto van mij.
Wij zijn benieuwd, ook naar de andere treinen.

Dirk-Jan


Re: hulp gevraagd
Lid sinds: 2011

offline
Re: hulp gevraagd
Zeker wanneer er niet mee gespeeld is zou dat aardig waardevol kunnen zijn.
Ik begrijp dus dat je drie van dezelfde dozen hebt?

edit Ik begrijp dus dat je 2x2 dozen hebt. Één set CCS 800 , bespeeld en onbespeeld en één set SEW H 800 bespeeld en onbespeeld. Maar iets zegt mij dat hier een spelletje gaande is. B)




mvg Harry
Re: hulp gevraagd
falcon1
gast

Re: hulp gevraagd
Hallo,
Het is inderdaad die op de foto maar het zit in een zwarte doos. De ongeopende is met een soort  rode was en koordje verzegeld met een stempel erin

Re: hulp gevraagd
falcon1
gast

Re: hulp gevraagd
Ondertussen de andere proberen ontcijferen. Type 1100 denk ik turquoise kleur van 1952  denk ik de 2 kan ook een 7 zijn .moeilijk leesbaar . Ook 1 mee gespeeld en de andere ongeopend nog.
Re: hulp gevraagd
falcon1
gast

Re: hulp gevraagd
op die groene staat er rechts ccs 800 en links marklin en heeft mijn vader het gekregen in 1947
Re: hulp gevraagd
falcon1
gast

Re: hulp gevraagd
op deflap van de  doos staat er ook een nummer de eerste getallen kan ik niet lezen maar dan staat er een kleine o 4 47
Re: hulp gevraagd
Lid sinds: 2011

offline
Re: hulp gevraagd

Maakt u een paar foto's alstublieft. Want er begint bij mij een inniminnie alarmbelletje te rinkelen.
En voordat wij hier verder tijd aan gaan besteden willen wij wel weten of wij niet op een dwaalspoor worden  gedirigeerd. Voor spelletjes zijn er andere fora.
Re: hulp gevraagd
falcon1
gast

Re: hulp gevraagd
Mijnheer. Bedankt voor de reactie, ik zal via andere wegen proberen uit te zoeken.
Re: hulp gevraagd
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

online
Re: hulp gevraagd
Beste,

Er wordt vriendelijk doch dringend om foto's zodat we je kunnen helpen. Maar zolang je die niet toont kunnen we je niet helpen.

Ik vraag me af of je wel geholpen wil worden.