Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin 3476

Gestart door Chimeara woensdag 22 februari 2006, 15:01:22

Tijdperk|| en 5 gasten bekijken dit board.
Marklin 3476
Lid sinds: 2006

offline
Marklin 3476
Momenteel ben ik in onderhandeling met een verkoper over een Marklin 3476 (BR601) in digitale uitvoering. De kleuren zijn wit/ turkois.
Binnenverlichting is schakelbaar.

Het teinstel is wel gebruikt dus niet geheel nieuw maar wel in de OVP.
De nieuwprijzen varieren een beetje maar voor ?239,95 heb je al een nieuw exemplaar.

De vraagprijs is ?150 à ?160, hetgeen ik aan de hoge kant vind.
Kan iemand me iets zinnigs zeggen over de waarde van dit treinstel?
Natuurlijk is het "wat de gek er voor geeft" maar ik wil geen gek zijn en ook niet proberen de verkoper te beroven.

Alvast bedankt voor de reacties.
Marklin 3476
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Marklin 3476
Hoi Chimeara (Wat is eigenlijk je echte naam?),

Toevallig heb ik gistern de Kolls catalogus gehaald van 2006. Zoals je weet staan hier alle prijzen in van alle Märklin artikelen die zijn uitgebracht. Dus ook die van jou overigens is het de BR610,... tenminste dat staat in m'n boekje  :roll:

Kolls prijs: ?110,00. De locomotief is 3 jaar in productie geweest 1994-1996 en is met samenwerking van de firma  Fleischmann gemaakt.

Groeten,
Herman
Marklin 3476
Lid sinds: 2006

offline
Marklin 3476
Hallo Herman,

Bedankt voor de snelle reactie.

Persoonlijk was dat ook ongeveer mijn limiet.
Ik weer contact opnemen met de verkoper.
Het is idd de BR610 (typo)  :oops:

Mijn Echte naam staat overigens altijd onder aan mijn posts :)
Marklin 3476
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Marklin 3476
De prijs is trouwens gebasseerd op een:
- In nieuwstaat verkerende locomotief
- + in nieuwstaat verkerende verpakking

Groeten,
Herman
Koll
thomas
gast

Koll
Koll prijzen zijn gebaseerd op de Duitse waarde...de waarde van oude modellen zijn zonder verpakking en mogen licht bespeeld zijn volgens de richt prijzen van de Koll...je moet echter wel ff weten dat de prijzen zo als de Koll ze aan geeft voor de Duitse markt is.. in Nederland zijn de prijzen rond de 20% hoger zijn dan de Duitsland..dat wil echter niet zeggen dat je dat dan er ook voor moet betalen...prijs bepaal je zelf en niet de Koll....mvg Thomas....
Marklin 3476
Lid sinds: 2006

offline
Marklin 3476
Helemaal gelijk. De prijs bepaal je zelf, samen met de verkoper. Als je er niet uitkomt omdat de verschillen te groot zijn gaat de koop niet door.

Dat de Nederlandse prijzen wat hoger liggen vind ik niet erg maar het verschil moet niet te gek worden. Ik heb ook al wat op de Duitse E-0bay gespeurd en dat is een goede richtlijn, denk ik.
Marklin 3476
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Marklin 3476
Je moet inderdaad de waarde's wel met een korreltje zout nemen,... al zijn de locomotieven naar mijn indruk echt geen 20% duurder hier...

Groeten,
Herman
koll waarde
thomas
gast

koll waarde
ik persoonlijk gebruik meestal de Koll als ik de trein al in bezit heb,maar het is wel gemakelijk om een beetje de richtprijs te weten en vind ik de Koll wel handig voor.maar ik laat me niet door de Koll beinvloeden...ik vind de lok of wagon mooi en de prijs  lijkt mij ook dus probeer ik hem dan te bemachtigen(te kopen)...en wat de waarde betreft dat bepaal je altijdt zelf want jij hebt de centen..mvg thomas........
waarde
marklinfan
gast

waarde
ik reken ongeveer 2/3 van de nieuwprijs maar je moet er altijd zelf over beslissen want je moet kopen wat je zelf leuk vind
Marklin 3476
Lid sinds: 2006

offline
Marklin 3476
en wat winkelprijzen betreft ... ik was laatst in Hamburg (ja, minuatur-wunderland) en daar in een winkel waren de modellen duurder als hier  :D