Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin 3015 krokodil in rode doos.

Gestart door Anthonymarklin zaterdag 10 januari 2015, 16:03:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 3015 krokodil in rode doos.
==> Klik.

Deze loc werd vandaag opnieuw aangeboden door een andere verkoper aan ?400, althans hij gebruikt dezelfde foto's.
Ik vind het een beetje raar, maar ik kan hem gaan afhalen dus dat stelt me al een beetje gerust.
Kan er iemand me vertellen hoeveel deze effectief waard is, en waar ik op moet letten als ik hem ga afhalen?
Ben bang dat achteraf zou blijken dat die doos een replica is en dat de loc veel jonger is en niet meer origineel bijvoorbeeld.
Kortom, ik ben er niet helemaal in thuis en zou graag raad willen vragen.

groeten,
Anthony

EDIT Ad: Link ingekort
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
Hoi Anthony, als hij dezelfde foto's gebruikt als in de advertentie die je laat zien zou ik zeer voorzichtig zijn! Indien de verkoper van kwade wil is zal hij wel aanbieden dat je mag ophalen, maar dat is dan natuurlijk niet de bedoeling. Hij zal de komende tijd niet kunnen en hem toch willen versturen, nadat je betaald hebt. Of hij zal om een aanbetaling vragen, er zijn namelijk meerdere gegadigden. Die aanbetaling is dan vaak een geringer bedrag waarvoor iemand niet snel aangifte zal gaan doen.
Als de verkoper niet van kwade wil blijkt te zijn en je hem gewoon kunt afhalen en testen, dan veel plezier met deze lok!

Vriendelijke groet
Frank
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
Dan zou je toch de Koll moeten raadplegen. Daarin staan alle versies van de 3015 en er bestaan 11 types. Dus goed opletten!!
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
ben is verder gaan kijken, hij bied ook de thalys 37791 en een 162-delige set m rails aan.
Deze werden ook aangeboden door de verkoper van de krokodil op mp en wederom zelfde foto's.
Ik ga er toch maar van afzien hoe groot de verleiding ook is, dezelfde 162 m rails is toch iets te opvallend :-)
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
Heb de advertentie gezien maar staan nu verkocht bij
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
Ik heb hem een mail gestuurd en gewoon gevraagd hoe dat zit. Dat hij het maar uitlegt dan, maar dat klopt hier niet.
Die oude krokodil zal nog even op zich laten wachten dan.
Toch bedankt voor de reacties!
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
Anthony,
Voor een oudje is de kleur groen te donker, kan aan de belichting liggen, en de lampbeugels te smal.
Cees
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
Die lampbeuegels zijn niet te smal, vanaf de 5de versie kreeg de CCS800 al smalle beugels.
Dus voor een 3015, die pas veel later kwam, is dit ok.
Het moet wel een 3015 uit 1959 zijn, want vlak daarna kwamen de lichtblauwe dozen met piepschuim inleg.
Let op dat het dak zilvergrijs moet zijn en niet echt zilverkleurig, zoals de versie na 1965.
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
ondertussen is die loc al bijna 5x aangeboden, telkens in het Antwerpse...
Ook al een advertentie gezien van iemand die is opgelicht met die krokodil.
Heb al is gevraagd aan die verkoper om ermee te stoppen dat het vooral niet opvalt, en nu plaatst hij dit zoekertje naast die krokodil. http://www.2dehands.be/hobby/modelbouw-schaalmodellen/modeltrein/grote-hoeveelheid-marklin-rails-alles-223706979.html
Ik gaf de titel in op marktplaats en vond niets. Nu dacht ik echt dat hij het eindelijk eens slimmer had aangepakt. Tot ik ook zocht in beschrijving, en dan vond ik deze advertentie.
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m896087962-grote-hoeveelheid-marklin-rails-en-rollend-materiaal.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Hij moet nog veel leren  :D
Jammer dat hij toch minstend 1 slachtoffer heeft gemaakt, wordt bijna altijd binnen het uur door mij gemeld aan 2dehands...
Re: Marklin 3015 krokodil in rode doos.
als je iets niet vertrouwd en het toch wilt proberen,vraag dan of je de verkoper via PayPal kunt betalen! en doe PayPal dan via een creditcard kun je altijd je geld terug halen!