Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Krijg decoder niet meer geprogrammeerd

Gestart door Ad48 vrijdag 13 februari 2015, 13:14:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Hallo, ik zit met een probleem. Nadat er gisteren iets mis is gegaan met programmeren op mijn programmeerspoor, krijg ik mijn lokje niet meer geprogrammeerd.

Ik heb de decoder opnieuw uitgelezen, opnieuw geprogrammeerd, maar het is net of de decoder geblokkeerd is. Ik heb hem gereset naar fabrieksinstellingen, ik heb het lokje aangemeld vanuit de loklijst met div. verschillende loknummers, ik heb het handmatig gedaan, maar niets lukt. De decoder is niet stuk want tijdens het programmeren branden de lichtjes, rijd kleine schokjes vooruit, maar daar blijft het bij.
Dit doe ik op een los programmeerspoor.

Het wil maar niet lukken om hem op adres rijdend te krijgen. Zet ik een andere lok op het programmeerspoor dan reageert deze lok gewoon, geluid, rijden, licht, alles is dan te schakelen.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Het betreft een ESU decoder V4, bedient door een Ecos 2.

Gr, Ad
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Hi

Na je reset controleer dan of hij op MM of DCC staat en op welk decoder nr ?

groet
Harald
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
CV8=8 ingeven en dan komt hijop motorola/DCC op adres 3 te staan.Danmeot je hem toch kunnen benaderen.Heb dit ook al gehad en dan heb ik  het oke gekregen via mijn locprogrammer en een update van de decoderfirmware.
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Harald,
Hij staat op DCC en type lokpilot V4.0

Johnny,
Ik heb hem gereset, maar hij doet dan nog niets.

Gr, Ad
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Adres 3 ?
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
als je hem reset via ingave op progarmmeerspoor cv8=8 dan komt hij in fabrieksinstellingen.Standaard is dat adres 3.Als ik zo een probleem heb dan heb ik mijn locprogrammer om het op te lossen.Zoek anders iemand in je buurt die dat ding ook heeft.
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Harald, adres 3 lijdt tot conflicten daar er al een lok op adres 3 rijdt, dit geeft de Ecos ook aan. Ik heb adres 1 ingevoerd, dit adres had de lok eerst ook.
Maar er gebeurt niets!

Gr, Ad
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Ad,
Ik heb ook ooit een programmeerprobleem gehad met de CS1R, ik hoop niet dat bij jou het zelfde aan de hand is.
Ik kreeg niks meer in een ESU-decoder geprogrammeerd en dacht dat de decoder defect was.
De CS1 open geprutst: 3 opgeblazen IC´s en ook nog een dubbel-transistor defect.......
Ik kon dit gelukkig zelf herstellen; de componenten had ik zelfs al liggen, op één na.

grv Huub

Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
hij heeft een Ecos 2...
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
ff overlopen want ik denk dat je de weg kwijt bent :

1  loc op programmeerspoor naar fabrieksinstellingen zetten door CV8=8 te versturen naar loc vanuit je ecos
2  loc laten staan en CV1= X naar de loc versturen.X is dan het door jou gewenste adres.Owel in MM of DCC
3  loc laten staan op programmerspoor en proberen te bedienen met het ingegeven adres.

Als je al een loc op adres 3 hebt dan moet je dus de nieuwe loc een ander adres geven.Zodra je deze dan op de gewone uitgang , je rails, (waarmee de baan wordt bestuurd) zet , moet hij gewoon rijden zoals je andere locs.Indien dit niet werkt is er wat mis of doe je het verkeerd.
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd
Citaat van: Wim op vrijdag 13 februari 2015, 17:44:37
hij heeft een Ecos 2...
Ik denk echter dat er niet zo heel veel verschil zal zijn, maar echt weten doe ik het niet  ;)
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd - opgelost
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Krijg decoder niet meer geprogrammeerd - opgelost
Heren, het is opgelost! Ik zag bij instellingen, tweede tabblad instellingen, cv1 waarde 0 staan, deze veranderd in 1 en schrijven, dit laatste heb ik denk ik steeds vergeten. Ik denk dat dit het was, hier kwam ik achter omdat ik de instellingen van een andere lok nakeek en toen er mijn oog opviel.

Blij dat het weer opgelost is, bedankt voor het meedenken.

Gr, Ad