Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan

Gestart door Lupus donderdag 12 februari 2015, 20:06:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een klein weekje een Artitec DE 2 full sound. Ik moet hem nog showen in nieuwe aanwinsten. Aangezien ik nog steeds geen vaste baan heb ik vandaag ff snel een baantje neergezet en een ms 1 aangesloten.
De eerste keer dat ik de DE 2 op de baan zette brandde alleen het licht (frontsein), lok opgezocht op de ms1 maar niet gevonden. Vanuit de winkel te horen gekregen dat het adres 3 betrof maar deze pakte hij niet. Voor de zekerheid een mfx marklin lok op de baan gezet en deze werd gelijk herkend. De handleiding er bij gepakt, boel gereset maar nog steeds geen beweging. Meerdere keren op adres A 3 aangemeld en net zo vaak weer verwijderd. Nu ook geen frontsein meer. Het forum doorgespit en op google maar niets gevonden wat mij verder kon helpen.

Nu is mijn vraag wat ik fout heb gedaan of fout doe. Of heeft iemand de oplossing paraat?

In de winkel heb ik hem getest en alles deed het. Dus de lok is niet defect of zo.

Mvg
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Is de decoder wel geschikt voor mfx, of M4?
Zo niet dan moet je deze handmatig aanmaken.
In het boekje staat vast wel het default adres.
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Hoi,

Het is geen versie met MFX, dus de DE2 meldt zich niet aan bij de MS1. Artitec heeft een Handleiding gemaakt voor het gebruik met de MS1: Gebruik van de Artitec DE2 met loksound V4 in combinatie met Marklin mobile station. Dan zal je er mogelijk wel uitkomen.

Succes!

Groet Ronald.
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Ronald bedankt voor de link. Ik had al op de site van Artitec gekeken maar had deze nog niet gevonden. Wel grappig dat ie op het adres van een big boy moet.
Ik ga het proberen en ben beniewd!

Mvg
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Te vroeg gejuigd... Alles gedaan wat in de handleiding stond maar helaas pindakaas geen beweging, helemaal niets.

Wel vreemd dat de aller eerste keer wel de frontseinen brandden maar nu helemaal niets.

Iemand nog andere suggesties..?

Mvg
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Bij een van je acties heb je mogelijk het Motorola-adres aangepast... Terug naar de winkel en daar even vragen of ze de decoder via DCC willen resetten.

Groet Ronald.
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Weer een goede reden om naar de trein shop te gaan  :D
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
De DE 2 is gereset in de winkel maar helaas bleek dat er een antislip bandje vervangen moest worden. Dus helaas achter moeten laten. Kan mijn ms1 meenemen volgende keer en dan wordt ie in de winkel toevoegt, leuke service. Nu dus ff zonder en verplicht even wachten. Als ie retour is zal wat foto's maken en hier posten.

Mvg
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Is zo'n asbtje vervangen dan zoveel werk, dat je deze moest achter laten?
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Citaat van: Kappa op donderdag 19 februari 2015, 19:34:57
Is zo'n asbtje vervangen dan zoveel werk, dat je deze moest achter laten?

Inderdaad, beetje raar dat een antislipbandje vervangen zo`n tijd in beslag neemt.
Ik denk dat het gewoon aan het adres instelling ligt trouwens.
Re: Artitec DE 2 full sound meldt zich niet aan
Kon niet in de winkel en moest opgestuurd worden. Na de reset test rondje gedaan in de winkel en deed het prima. Winkelier had ook niets kunnen zeggen, ik had het in ieder geval niet gezien van het bandje. Als het allemaal maar goed gebeurd en goed komt en daar heb ik wel vertrouwen in.

Mvg