Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1

Gestart door Rieske dinsdag 10 februari 2015, 16:48:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Ik had me onlangs aangemeld bij RailModeller, zij zijn op zoek naar testers voor hun nieuwe software tekenprogramma speciaal voor Mac users
Vanmorgen kreeg ik de link voor de download van de Beta 1 versie toegestuurd.
Gelijk maar wat c-rails gelegd en voor de belangstellende een screenshot gemaakt.
Hebben we hier nog meer testers op het forum? Mogelijk dat we elkaar ergens mee kunnen helpen.



Grt Rieske


Edit: Op de App Store zou de RailModeller Pro versie 5.0.3 al te downloaden zijn. Leuk ik test de 5.0.1 versie. Beetje vreemd, maar wel gratis.
Re: RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Ik werk ermee en tot nu toe bevalt het goed. Het werken in lagen is een zegen en het ontwerpen gaat prettiger met de wijze van invoegen. Maar ok, ik heb het nog maar een dag ;-)Ik heb inmiddels versie 5.05. Het werkt als een Macprogramma en dat bevalt me nu eenmaal beter.
Het snugger ontwerpen bespaart veel ergernis en ook geld en voor tien c-rails heb je dit programma al.
Re: RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Hoi,

Ik werk er al bijna 2 jaar mee. Het bevalt me erg goed, behalve, dat ik voor spoor 1 te weinig rails in de tekening zitten. Je kunt alles heel nauwkeurig leggen. Tot op millimeters of zelfs nog beter. Ik heb de hele baan bij de club ermee getekend met wel 18 verschillende lagen in de tekening, want we gebruiken verschillende ringen en spoorbreedtes, zoals H0, H0m, H0e, etc.
Ook de modules en het onderstel zijn verschillende lagen.

Ik moet nog wel erg wennen aan de nieuwe manier van werken bij versie 5, dus gebruik ik nog veel versie 4.

Groet,
Bert
Re: RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Ik heb vorige week de gratis 5.0.1 gedownload. Maar daar kun je maar 50 stukken neerleggen. Ik neem aan dat die betalende versie meer kan. En dat er geen beperkingen zijn.
Ik blijf namelijk liever op de mac werken dan dat ik voor een baanontwerp een PC moet aanschaffen.

Wie werkt met de betalende versie?

Groet,
RudiO
Re: RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Hoi RudiO,

Het enige verschil zit in het aantal te leggen stukken en de tijdsduur van het produkt. Na enkele maanden werkt de beta-versie niet meer. Ik denk er wel over om deze te kopen.
Ee is pas weer een nieuwe beta online gezet en ik kan weer een tijdje verder.

Groet,
Bert
Re: RailModeller Pro 5.0.1-Beta 1
Ik gebruik Railmodeler op de Mac en ben er zeer tevreden over. Het werken in lagen werkt echt heel goed en de nauwkeurigheid is prima. Er zitten wat kleine ergernissen in. Ik heb de maker op de hoogte gesteld. Je kunt de computer een 'gap' laten berekenen als je een aansluiting wilt tussen twee punten. Dan rekent hij de overgangsrails soms mee. Het is niet voor de hand liggend dat te doen. Het vereist wat oefening, domweg omdat er veel mogelijkheden in zitten maar echt moeilijk is het niet en er zitten veel handigheidjes in verstopt. Zijn geld meer dan waard. We zitten inmiddels bij 5.3.9. Ik vind dit programma het beste. Wat nog ontbreekt is het (automatisch) plaatsen van bovenleiding.