Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Meerdere Webcams op de modelbaan

Gestart door Raaijmak zondag 08 februari 2015, 23:11:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Meerdere Webcams op de modelbaan
Ik houd mij bezig met modelspoorbouw en wil een aantal webcams plaatsen . Nu wil ik de niet zichtbare delen graag bewaken. Gezien de prijs heb ik gekozen voor webcams, met USB aansluiting . Met het programma WEBCAMXP kom ik niet verder dan 5 webcams. Als er meerdere zijn aangesloten hebben er een aantal een conflict met elkaar volgens mij. Voor zover ik na kan gaan zijn er verschillende merken van webcams met het zelfde stuurprogramma. Volgens mij gaat hier de regel op wie het eerst komt wie het eerst maalt. Want als ik na een aantal USB webcams geselecteerd(meestal 4) heb komt de melding deze USB webcam is al in gebruik. Ik gebruik nu verschillende merken.
Wat doe ik verkeerd. Wie heeft hier ervaring mee.
Gr, Anton Raaijmakers
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Geen ervaring, maar wel interesse. Zelfs met de private of pro blijkt volgens de info op de website dat je maar vier camera's kan controleren.
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Kijk eens bij deskshare.com
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Hey Anton,

Als het is om enkel je modelbaan te bewaken, waarom ga je dan niet voor een DVR systeem? Voor amper 200 euro heb je een volledige set met 4 camera's. Het enige wat je nog moet hebben is een scherm en dat heb je voor nog geen 100 euro. Later kan je er nog een HD aan toevoegen en dan kan ook alles opgenomen worden.

Groetjes

Christian
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Dank u voor de tip. Vorig jaar een interessante toepassing gezien op een Franse modulebaan. Foto genomen met kleine camera. Foto wazig, gevolg geen info meer.
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Een dvr camera systeem kun je ook op je pc (via software)of tablet (via tablet) ontvangen met meer dan 4 cams is dit waarschijnlijk ook voordeliger dan losse in cams .

Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
oa..... http://www.lightinthebox.com/nl/c/dvr-kit_5042

Ruime keuze denk ik zo.

Mvg: Alex
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Kijk, lees de volgende link eens >> Klikken

Dit programma is gratis en je kunt er oneindig veel webcams mee op je monitor zetten, ik heb IP webcams op een eigen range dus kan ze zelfs zoals je in mijn handtekening ziet op een website zetten.

iSpy is zeker een aanrader dus.
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Dit is interessant om te volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Citeeroa..... http://www.lightinthebox.com/nl/c/dvr-kit_504

Enkel rekening houden met al dan niet dure invoerrechten uit China/hongkong. Idem voor Miniinthebox of zo. Blijkt dezelfde firma te zijn.
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Lid sinds: 2009

Spoort nog steeds niet...

offline
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Ik heb het ook met veel interesse bekeken, maar zie staan dat het verzonden
wordt van uit het europese magazijn (?)

Iemand ervaring met aankopen daar?

Arnold
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Ik , maar vooral mijn lieve dochter (dus vooral zij) , koopt daar zeg maar maandelijks iets.
Nu zijn het wel vaak bedragen onder de 100 euro , en we hebben het meestal binnen 14 dagen in huis.
Waar het vandaan komt ???
Eerlijk gezegd nooit naar gekeken.
Zij koopt er oa kleding en schoenen , en ik vooral auto onderdelen.....kabeltjes adopters led lampjes etc.

Mvg: Alex
Re: Meerdere Webcams op de modelbaan
Al mijn webcams komen daar vandaan, niks geen problemen ermee.