Hoi René,
Heb met veel belangstelling dit topic voor het eerst gelezen.
Ziet er veelbelovend uit en ben, net als iedereen uiteraard, heel
nieuwsgierigbenieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Maar dat komt wel goed, denk ik.
Eén opmerking/suggestie m.b.t. de bovenleiding.
Wanneer het spoor zo dicht langs een muur loopt, is/was het niet ongebruikelijk
uitleggers te bevestigen aan de muur, i.p.v. masten te plaatsen. De DB was een
armlastige onderneming, dus als ze op wat masten konden besparen, zouden ze
dat zeker niet laten. Er is ook ruimte naast het spoor nodig voor evt. werkzaamheden
aan het spoor. Nu staan de masten m.i. aan die kant "in de weg" daarvoor.
Maar de belangrijkste reden voor deze suggestie is, dat het baantraject er m.i. een
stuk interessanter uit gaat zien i.p.v. met deze "standaard" oplossing (ut zijn idd wel
wat veel masten...) (en voor mij natuurlijk: hoe gaat René dat oplossen?
).
Maar 't is maar een suggestie hoor!
Ik snap de opmerking van Harald over de dieptewerking, maar vind het gegeven
van een spoorbaan in een dal(letje) wel interessant. Dus houen zo! Wel zou ik het
straatniveau nog iets verhogen en de preiserlein tegen naar beneden vallen beschermen
door een interessante balustrade of hekwerk. Weet niet of je zelf al hierover hebt nagedacht?
Anyway, 't zijn maar suggesties...
Succes met verder bouwen!
Mvg, Willem