Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

aanschaf Dremel

Gestart door railfocus zaterdag 07 februari 2015, 16:06:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
aanschaf Dremel
railfocus
gast

aanschaf Dremel
Hallo doe-het-zelvers,

Ik zou graag een Dremel aanschaffen, maar kan niet zo goed beslissen welk type. Ik ga er tante M rails mee doorsnijden en mee schroeven (met heel kleine diameter, 1,2 mm). Welk type met welke accessoire-set kan ik het best nemen?
Bij voorbaat dank voor het antwoord!

Mvg, Railfocus
Re: aanschaf Dremel
Beste

Ik ben heel tevreden van mijn Dremel met draad( dus geen herlaadbare).
Om vijsjes ermee vast te schroeven draait een dremel te snel ; enkel geschikt om ermee te slijpen, schuren, boren, zagen, frezen en dergelijke.
Er zijn honderden hulpstukken te koop, kijk maar eens op de website van Dremel.
Groeten uit Antwerpen.
Re: aanschaf Dremel
railfocus
gast

Re: aanschaf Dremel
Hallo Jorg,

Dank voor je antwoord! Ik had al op de website van Dremel gekeken, maar ik kwam er niet uit, vandaar mijn vraag.
Maar die is nu beantwoord en zoals gezegd: hartelijk dank daarvoor!

Groet, Railfocus
Re: aanschaf Dremel
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: aanschaf Dremel
 :) Toch nog even een aanvulling;
Ik heb ook een Dremel met draad, volgens mij al een jaar of 30 oud.
Nooit last dus van accu's die niet meer werken, die dingen gaan toch stuk na een jaar of wat.

Dirk-Jan
Re: aanschaf Dremel
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: aanschaf Dremel
elk voordeel heeft een nadeel, toch gekozen voor de draadloze.
Tja je moet dat ding zo nu een dan opladen. 8o
Re: aanschaf Dremel
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: aanschaf Dremel
Zelf heb ik sinds n halfjaar er ook een, maar ik had die daarvoor teruggebracht.
Het min. aantal toeren/minuut was 10.000 en dat vond ik teveel. Nu heb ik er een vanaf 5.000 toeren/min, en dat bevalt me beter.


Gr Simon
Re: aanschaf Dremel
Lid sinds: 2010

offline
Re: aanschaf Dremel
Hoi!

Citaat van: railfocus op zaterdag 07 februari 2015, 16:06:01
Ik ga er tante M rails mee doorsnijden en mee schroeven (met heel kleine diameter, 1,2 mm).

Het is wat Simon aangeeft: Ik weet niet of dat zo'n verstandig is... Een gemiddel dremel maakt iets te veel toeren.

Groet Ronald.
Re: aanschaf Dremel
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: aanschaf Dremel
Ik heb er eentje van de gamma, koste 15 euro is regelbaar en heeft een flexibele slang.
Daarmee heb ik mijn rails doorgeslepen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: aanschaf Dremel
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: aanschaf Dremel
Afgelopen week is hier een nieuwe dremel binnengekomen (4000), als vervanger voor de 'namaak' dremel die ik nieuw had gekregen van iemand en na een paar keer gebruiken ermee stopte. En ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben, ik had al eerder gewerkt met een 30/40 jaar oude dremel (die het nog prima doet), en merk duidelijk kwaliteits verschil.

De originele behoud zn toerental namelijk veel beter (in rust+onder belasting) en verder is het vervangen van het accessoires ook veel makkelijker (geen sleuteltje nodig).

MIjn conclusie is dus mocht je een dremel nodig hebben voor een paar keer slijpen/boren e.d. en wil je niet teveel uitgeven koop een namaak, wil je je leven lang genieten van een dremel, koop een originele, is 1x wat duurder maar zal langer meegaan.
Re: aanschaf Dremel
Aliebengalie
gast

Re: aanschaf Dremel
Oeps.
Ik heb zelf het tegendeel meegemaakt met 2 orginale dure dremels.
Beide binnen de garantie stuk , de een zelfs na 1 dag , en echt niet te zwaar belast.
Bij mij komt er geen dremel meer in.
Hou het liever bij de Aldi/Gamma dingen.
Een compleet set met beugel slang en hulpstukken voor weinig.
Maar is mijn persoonlijke mening.
Voor het werk wat ik er mee doe zijn ze prima , en heb er al langer plezier mee dan de 2 orginale.
Maar ik begrijp prima dat andere hier ook anderen er een andere ervaringen mee hebben.

Immers je moet met alles gewoon mazzel hebben....of het nu een echte , of een namaak dremel is :thumbup:

Mvg: Alex
Re: aanschaf Dremel
Lid sinds: 2009

offline
Re: aanschaf Dremel
Ik heb twee dremels, met een draadje en een oplaadbare. Gebruik ze al een aantal jaren met veel plezier. Voor het slijpen zou je een haaks hulpstuk kunnen nemen of een "slang" (flexibel verlengstuk). Ik gebruik het meeste de draadloze, omdat deze een variabel toerental heeft, makkelijk in gebruik is en de acculading lang mee gaat.
Als je veel wilt slijpen kunnen je misschien beter dremel met snoer nemen. Constante snelheid.
Re: aanschaf Dremel
railfocus
gast

Re: aanschaf Dremel
Allen bedankt voor de reacties! Het is denk ik waar wat hier gezegd wordt: je moet mazzel hebben met een produkt, Dremel of namaak Dremel. Ik denk dat ik voor de echte Dremel ga; ik wil er graag lang plezier van hebben.

Mvg, Railfocus
Re: aanschaf Dremel
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: aanschaf Dremel
Hoi

Ik gebruik inmiddels mijn 2e Dremel, mijn 1e was aan overbelasting overleden. Toch maar weer een Dremel aangeschaft omdat ik redelijk wat  accessoires heb zoals een boorkolom (super handig), een flex verlengstuk en een bovenfrees.

Ooit eind jaren 70 een 12 volt superklein boormachine met een spankopje van 2-3 mm aangeschaft die nog regelmatig wordt gebruikt vanwege zijn klein omvang.

Groet Matje