Hallo mede In- en Outsiders,
Sinds afgelopen week ben ik de trotse bezitter van bovengenoemde set! Ik kocht deze set op nostalgische gronden. Vroeger, meer dan 20 jaar geleden onderhand, fotografeerde ik deze imposante treinen, 25 tot 30 wagens en meestal getrokken door een NS 1300 of 1600, in het eggie. Het was, bij doorkomst te Naarden-Bussum, een pracht gezicht! En ja, ik kan het niet laten dit te vermelden, vaak in het gezelschap van (de toen nog "kleine") Martijn (Acido) de Vries. Oh, wat was dat een mooie tijd.
Omstreeks die tijd, we hebben het over de begin jaren 80 van de vorige eeuw, moet Roco ook ooit begonnen zijn met het produceren van de VAM-wagens. In mijn "mottenballenvloot" vond ik een Roco VAM-wagen met bedrijfsnummer 5669 126-2. De wagen verkeert in uitstekende staat maar de originele verpakking en officieël catalogusnummer heb ik helaas niet meer. Mocht er iemand zijn die mij (één van) beide kan geven: ik ben dankbaar!
Tussen het laatst genoemde model en de set zit een, voor mij, belangrijk technisch verschil.
Vraag aan de "Roco-kenners" onder ons: de set 45933 is compleet met kortkoppeling uitgerust; mijn "mottenballetje" niet, hoewel het daar ogenschijnlijk wel op is voorbereid. Is er de mogelijkheid om mijn "5669 126-2" technisch gelijk te maken aan "de set" uiteraard met na te bestellen orginele Roco onderdelen? Zo ja, graag nummers van die onderdelen en dan graag ook de tip waar die eventueel te bestellen zijn.
Alvast dank voor de reacties, tips en eventuele oplossingen!
Waarom dit alles? Ja, iedereen maakt wel is een foutje. Ik was altijd nogal "merk (M*) vast" en heb toen mijn intentie om dan "maar" op z'n minst voor Roco VAM-wagens een uitzondering te maken toch weer laten varen. Daar heb ik nu dus spijt van. Dat moge duidelijk zijn.
Dus: dankbaar neem ik tips of aanbevelingen aangaande dit onderwerp met graagte in ontvangst!