Hallo Herman,
Bedankt voor je reactie. Ik geef ter overweging nog het volgende aan. In het filmpje is te zien dat de trein ivm met de weersomstandigheden met aangepaste snelheid over de baanvakken rijdt.
Als de trein op tijd vertrekt uit A, hoe waarschijnlijk is het dan dat hij op tijd in B aankomt ? Op lange trajecten heb je, als de condities gunstiger worden, meer mogelijkheden om de vertraging te beperken, op de korte trajecten lukt dat vrijwel niet. Kortom, je kunt aan het begin wel op tijd vertrekken, op het eind op tijd aankomen gaat niet lukken. En dan heb ik het nog geen eens over de aansluitingen. Bovendien is de dichtheid van ons spoorwegnet eerder te vergelijken met het Ruhrgebied in Duitsland en ook daar rijden ze niet zonder problemen.
Tenslotte, ik beweer niet dat alles nu zo ideaal loopt, maar om nu te beweren dat, gesteld dat alles technisch en organisatorisch op orde zou zijn, het spoor onder alle omstandigheden zonder vertragingen zal rijden gaat mij toch iets te ver.