Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.

Gestart door Ronald69 vrijdag 30 januari 2015, 16:49:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Na een jaar van baanplannen maken, veranderingen aanbrengen en de plannen voorleggen aan de leden zijn wij begonnen met de bouw van onze nieuwe modulebaan.
De oude baan was rail technisch dusdanig versleten zodat wij voor 2 opties stonden:
1. Oude baan strippen en opnieuw opbouwen.
2. Geheel nieuw bouwen.

Nadat wij optie 1 uitvoerig besproken hebben met de leden kwamen wij tot de conclusie dat er beter nieuw gebouwd kon worden.
Nieuw bouwen betekende dus een gedegen railplan bedenken, met welk systeem gaan we rijden, enz.
Digitaal rijden zou gaan betekenen dat een aantal leden zouden afhaken omdat het ombouwen een kostbare geschiedenis zou gaan worden, analoog rijden zou gaan betekenen dat wij terug in de tijd geworpen zullen worden en na rijp beraad is gekozen voor het Dinamo/Dynasis systeem welke ook onder onze Grote "station Zwolle" baan is gemaakt en er een versie beschikbaar is gekomen voor module banen.

Baanplan:
Thema: Duitsland, TP II/III/IV, middelgrote stad/voorstad.
Railmateriaal: Peco code 100
Besturing: Dinamo/Dynasis.



De leden stelden als voorwaarde dat er begonnen zou worden met 10 modulebakken, deze af te bouwen om daarna met de uitbreiding verder te gaan.

Stand van zaken:



De rails liggen op zijn plaats



De eerste gebouwen


De vorderingen zijn ook hier te volgen: http://www.facebook.com/VVMRZ



Grt, Ronald.
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Tijdens de afgelopen open dagen hebben de treinen inmiddels hun eerste rondjes gereden:








Tot de volgende update.

Grt, Ronald.
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Verhelderende afbeeldingen... :-(

AAhhh, nu fraaie opnamen :important: :thumbup:
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Goed.... Je kan hier even een treurig bericht zetten dat het niet goed gaat....


Of je stuurt Ronald even een persoonlijk bericht dat het fout gaat. Zodat hij het kan aanpassen. Dat werkt denk ik beter. Die pb hoef je trouwens niet meer te sturen. Dat heb ik al voor je gedaan :)

@Ronald69: Goed bezig. Was leuk om te zien afgelopen weekend!

Groeten Ronald.


Edit Gerard: Citaat van vorig bericht verwijderd, hier kun je lezen waarom.
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Sorry dat ik je verdriet heb gedaan, door je vriendje niet correct (volgens jou) te behandelen.
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Wim,

Foto's zouden nu wel te zien moeten zijn.

Grt, Ronald.
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
 :thumbup: :important:
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Dat ziet er gelikt uit! Vooral die moduleovergangen  :thumbup: :thumbup:
Waarmee bouwen jullie je perrons? Zijn dat nu gipsmuurtjes langs de zijkant of houd ik mezelf voor de gek...  ;)
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Simon,

De perrons zijn opgebouwd uit hout en de zijkanten met styreen strippen, opstaande randjes zijn ook van styreen.

Grt, Ronald.
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: De VvMRZ bouwt aan een nieuwe modulebaan.
Dag Ronald,


Dankjewel voor de info. Lijkt me ook de goedkoopste/eenvoudigste oplossing, alhoewel het nogal veel werk ik ;)
Zal r eens over nadenken, ga namelijk zelf binnenkort ook beginnen aan de perrons.

Ik ben benieuwd naar jullie verdere updates  :thumbup: :thumbup: