Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Spanten in Wintrack-11

Gestart door GTIBert vrijdag 30 januari 2015, 15:02:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Spanten in Wintrack-11
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Spanten in Wintrack-11
Ik heb wintrack-11 aangeschaft.
Nu lukt het mij niet om de spanten die ik in mijn plan zet zichtbaar te maken met het print commando.
Ik print naar PDF om niet steeds papier te verknoeien.

Wat doe ik niet goed???
Re: Spanten in Wintrack-11
Hoi Bert,

Om de spanten te bekijken moet je eerst naar de 3D tekening gaan.
In de 3D tekening kan je elke spant aanklikken en dan word het beeld scherm in tweeën gedeeld.
De bovenste helft is de 3D tekening en de onderste helft is het spant. Kan je hem goed bekijken.
Je kunt de 2 delen groter en kleiner maken.
vanaf hier kun je printen en de eigenschappen van je printer aanpassen naar 1:1 printen bijvoorbeeld.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: Spanten in Wintrack-11
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Spanten in Wintrack-11
Hallo Pjedro.

Klopt, ik moest eerst de spanten aan klicken.
Re: Spanten in Wintrack-11
Bert

Ik heb ondertussen reeds gelijkaardig geatwoord op je mail.
Je kan de spanten zelfs aan beide zijden bekijken wanneer de de 3D tekening roteert.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Spanten in Wintrack-11
Lid sinds: 2006

Marklinrijder sinds 1967

offline
Re: Spanten in Wintrack-11
Ik wil toch nog even hierop inhaken. Ondanks dat het al een wat ouder topic is. Ik ben zelf met een nieuwe modelbaan bezig.
En gebruik voor het ontwerp WinTrack 12. Ik heb al een aantal spanten op de juiste plaats ingetekend. En in 3D als DXF geëxporteerd.
Maar wat met dan opvalt is dat bepaalde openingen (dus waar de tracés van de rails liggen) elkaar overlappen ? Hoe moet ik zo'n DXF bestand
wat ik dan in AutoCad open lezen ? Of is dan met het ontwerp op zich wat mis  8o

Met groet,

Guus