Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?

Gestart door Anne W vrijdag 30 januari 2015, 14:29:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Citaat van: brietdijk op donderdag 01 oktober 2015, 12:06:28
...
Nog een mooi voorbeeld is het meest bekende en gebruikte baanplansoftware Wintrack.
Het heet niet voor niets WINtrack, anders heette het wel iTrack  :D :P

Groeten,
Ton.
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
 :thumbup:
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Je kunt ook klik proberen
Grt Rieske

Citaat van: Yeoman op donderdag 01 oktober 2015, 16:10:33
Citaat van: brietdijk op donderdag 01 oktober 2015, 12:06:28
...
Nog een mooi voorbeeld is het meest bekende en gebruikte baanplansoftware Wintrack.
Het heet niet voor niets WINtrack, anders heette het wel iTrack  :D :P

Groeten,
Ton.
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Ik heb geen moeite om met een apple te werken. Ik heb ook windows geiinstalleerd en werk met wintrack en windigiped op mijn apple. Ik hoef hier niet speciaal n andere computer voor aan te schaffen maar dat is natuurlijk mijn eigen gemak :).
Mvg Frank
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Ton, lekker bijdehand :D :P Maar waarom wel Microsoft office voor osx? :D

Rieske, ik heb idd ook railmodeller en dat werkt ook prima.

Frank, ik heb ook Windows 7 & 8 op mijn iMac draaien. Dit eigenlijk alleen maar voor wintrack.
Binnenkort nog eens Windows op een oude macmini installeren, want die Windows pc heeft af en toe kuren.
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Citaat van: brietdijk op donderdag 01 oktober 2015, 12:06:28
Waar ik en denk ik meerdere mensen soms van balen, is dat veel software ontwikkelaars alleen software voor Windows maken.

Rocrail werkt zowel onder Windows, Linux als Mac. De HSI-88 doet het bij mij prima in combinatie met Rocrail op een Linux Mint PC. En het is nog gratis ook.

Albert.
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Het grote martktaandeel van microsoft is vooral te wijten aan de bedrijfswereld. Ik vraag me echt af of "buiten de bedrijfswereld", echt nog zo'n hoog percentage van de gebruikers op windows zit.
In mijn kennissen-kring is iedereen stilaan over op Apple. Ook zijn er vele die met linux experimenteren en niet meer terug willen naar de microsoft wereld.
Stap maar eens een universiteit of aula binnen. "in mijnen tijd" zag je alle mogelijke merken, en "hier en daar" eens een uitzondering met een apple. Nu zie je zo'n aula "oplichten" door de witte appeltjes, met hier en daar nog een uitzondering van een ander merk :-) Voorstelling van windows 10, die persconferentie, de zaal zat vol met appeltjes :-)

Ik ben ooit zelfs van bank verandert, omdat men de pretentie had om alleen internet explorer en safari te ondersteunen. Geen firefox of chrome enz ... Nuja, ondertussen biedt die bank wel hun diensten in andere browsers ook aan ...

Ach, als het echt niet anders kan, draai ik hier wel eens een windows programmaatje in Parallels op de Mac. Ziet er dan net uit als een MAC app, en werkt soms zelfs sneller dan op een gewone PC.
(voorbeeld => voor m'n werk gebruik ik microsoft visual studio, op mijn 6-maanden oude lenovo thinkpad van m'n baas, is dat ding aanzienlijk trager dan op mijn anderhalf jaar oude macbook !)
Dus Wintrack draaien we hier ook genoodzaakt via parallels. (alhoewel ik eens moet uitkijken naar een osx alternatief, scarms ofzo, maarja, de "kennis" van die wintrack dateert nog van m'n windows tijdperk :-)

Nuja, windows/mac osx/linux, is eigenlijk een héél andere discussie, maar wilde toch even m'n ei kwijt :-)



groeten,
Kris
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Osx is heilig bij mij. Net wilde ik ff wat spelen met de baan. Je raad het al, die kl*te Windhoos start niet meer op. Eerst een uur systeemherstel zitten afwachten. Weg kostbare tijd!!
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Een veel gehoorde klacht bij dual-boot op een Mac.
Ergens doet dat 'veel geprezen' OSX (feitelijk gewoon BSD unix) toch iets raars met een vreemde partitie.
En dat ligt dan allemaal aan Microsoft volgens de volgelingen van Jobs.

grt Piet.
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Mijn ervaring werkt windows beter op een Mac dan op een windows machine :D.

Onder Parallels werkt windows probleemloos bij mij. Gebruik het alleen voor Wintrack.
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Wat is de definitie van een "Windows Machine"?
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Je begrijpt wat ik bedoel he?
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Nee, anders vraag ik 't niet.
Re: Welke functionaliteiten "missen" de diverse fabrikanten van software?
Nee ik ook niet echt.

Edit Walter overbodig citaat verwijdert.