Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

metalen marklin poppetjes

Gestart door m-re zondag 25 januari 2015, 09:28:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
metalen marklin poppetjes
Hallo allemaal,
Ik kwam een tijdje geleden wat metalen marklin poppetjes tegen in een bak met meer poppetjes.
Het zijn er niet heel veel maar een paar zittende poppetjes en volgens mij 1 staand poppetje ook zitten er een paar metalen stoeltjes bij en een bankje.
Kunnen jullie mij misschien helpen met hoeveel het ongeveer waard is (ze zijn nog in een nette staat)

Groeten,

Remco
Re: metalen marklin poppetjes
Lid sinds: 2007

offline
Re: metalen marklin poppetjes
Hallo Remco.

is moeilijk te beoordelen zo. Marklin heeft diverse series van deze figuurtjes gemaakt. Sommige zijn heel veel waard, andere niet zo heel erg veel.
Een foto zegt meer.

groeten
Martin
Re: metalen marklin poppetjes
Hallo Martin,
Hier dan maar even 2 foto's.
Heeft u een idee hoeveel ze waard zijn?

Groeten,

Remco
Re: metalen marklin poppetjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: metalen marklin poppetjes
Hoi Remco.
In tegenstelling tot de oudere setjes "Eisenbahnfiguren" zijn de zittende wat nieuwer en ook minder waard.
De zittende zijn uit setje 0226 (1964-1968) en is maar een paar Euro waard, het staande figuurtje ken ik niet van Märklin.
Het complete setje 0226, 10 zittende figuren met stoeltjes brengt compleet 15-35 Euro op.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: metalen marklin poppetjes
Hoi AlbertJan of Remco,

Ik heb er thuis ook nog 2 gevonden, geen idee of het van M is of een ander merk.
Staan deze (indien van M) gewoon in de KOLL? Of waar bepaal je de cataloguswaarde anders?

Ik zal vanavond ff een plaatje uploaden, wellicht dat jullie het zo weten of het M is of niet.

groet