Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

OMBOUW ANALOG DIGITAAL

Gestart door HOBBYIST maandag 19 januari 2015, 19:38:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
OMBOUW ANALOG DIGITAAL
HOBBYIST
gast

OMBOUW ANALOG DIGITAAL
Hallo, na jaren een analoog bediende spoorbaan opgebouwd te hebben zou ik nu toch naar digitaal omschakelen, ook al omdit dit nogal wat meer mogelijkheden biedt. Ik ben evenwel leek op dat gebied, wat heb ik minimaal nodig (los van locs) om te kunnen beginnen ? Kan ik mijn bestaande rails behouden ? Alvast bedankt voor tips en tricks.
Re: OMBOUW ANALOG DIGITAAL
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: OMBOUW ANALOG DIGITAAL
Je rails kan je houden. Je hebt een digitale centrale nodig en decoders in je locomotieven. Maar voordat je verdere vragen stelt stel ik voor dat je eens een kijkje neemt in onze wiki.
Re: OMBOUW ANALOG DIGITAAL
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: OMBOUW ANALOG DIGITAAL
Welkom Hobbyist,
De ombouw kan in fases,
Locs ombouwen naar digitaal, kan niet analoog / digitaal op dezelfde baan.
Nodig hiervoor ombouw sets in loc en regel apparaat, digitale centrale.

Sturing van de treinen sein beinvloeding<>centrale aansturing.
Nodig hiervoor positie melding en protocol voor treinen loop. Dit kan los van het eerste gezien worden.

Bestaande rails kun je handhaven, er zijn geen digitale rails.

Nodig bij meerdere sectoren boosters, rij je met bv. 15 treinen te gelijk tot moet je een verdeling maken gelijk met stap 1

Cees
Re: OMBOUW ANALOG DIGITAAL
Kijk eens hier voor al je vragen: KLIK.

Gr, Ben.
Re: OMBOUW ANALOG DIGITAAL