Ik weet dat kortsluiting veroorzaakt wordt door de + en - met elkaar te verbinden, maar dat hoort normaalgesproken toch niet te kunnen door simpelweg een wissel ertussen te steken?
Dat het in de wissel zit, dat leek mij inderdaad ook, maar waarom?
Met 2-rail kan ik het me nog voorstellen, maar niet met 3-rail.
Zoals ik al zei heb ik er ook een andere wissel tussen gestoken, zelfde verhaal. Aan de wissels zie je ook nergens geen verbinding tussen + en -
De betekenis van je cryptogram gaat overigens even aan me voorbij
EDIT: Het is zojuist opgelost, er schoot mij een mogelijke oplossing te binnen.
Het zat in de aandrijving blijkbaar, zodra ik de aandrijving eruit schroef, is het opgelost.
Deze heb ik omgebouwd, eindschakelaars eruit gehaald, ik vermoed dat het doorgesoldeerde contact, net contact met de behuizing van de aandrijving maakt en daarna op zijn beurt met de metalen delen van de wissel.
Dat kan dus blijkbaar ook nog.