Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

RJ45 stekkers van Rosoft

Gestart door GTIBert donderdag 22 januari 2015, 19:49:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
En als Wim even duidelijk aangeeft welke pen op de AJ verbonden moet worden met welke pen van de verloop, dan zou je een vaste draadverbinding kunnen maken tussen de AJ en de verloop en de verloop ergens "vast" kunnen plaatsen.

Groet, Anne W
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Plaatje van Michel (Golfer) hier op het forum, het is allemaal al eens bedacht.



En ik heb de verloopjes al eens op de AJ decoders van Gunther gesoldeerd, die liggen nu bij Dennis.

Fraai is het niet maar het werkt en zoals Sprinter zegt heeft het te maken met de draaiing van de S88 aansluiting.

Gr, Ben.
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Anne W,

Ik heb geen AJ-s88 modules, ook geen schema. maar aan de hand van eerder geplaatste foto's met een normale bandkabel als verbindiis ng kun je zien dat er 1 van de aansluitingen 180 graden is gedraaid, de verbinding tussen 2 AJ-S88 is als je ze tegenover elkaar legt (in-uit) is niet rechtdoor overstekend. En daar zit het hele probleem. Heb in mijn vorige berciht al aangegeven dat Bert de modules even kan opsturen naar me, dan los ik zijn situatie op, hij is daar zelf niet handig genoeg voor, dus helpen we hem even een handje.
Meer en betere service kan ik hem niet aanbieden.

Groetjes
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Citaat van: Sprinter op zondag 25 januari 2015, 11:13:45

Meer en betere service kan ik hem niet aanbieden.


:thumbup:
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Beste Anne W

Bedankt voor je reactie.

Ik ben het wel met je reactie eens, ff doorgeven wat de penbezettingen onderling zijn en dan een aangepast kabeltje maken.
Ben benieuwd of er iemand hier antwoord op kan geven.

@Sprinter
Is me ff iets te ver om lang te komen met de stekkers.
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Bert,

Langskomen hoeft ook niet en zal ook niet alle minuut werken, gewoon even opsturen via PostNL dan heb ik alle tijd om het te veranderen, maar je kunt het ook zelf, het voorbeeld staat er, gegeven door Ben.
Aan het op zijn kop monteren van een van de verloopjes zul je niet ontkomen. Hoe de s88 6 polige pin bezetting is dat weet ik wel en dat kan ik voor de AJ-s88 ook wel herleiden uit de plaatjes. Daar zit het hele probleem en dat kun jij niet oplossen iemand anders ook niet, behalve de ontwerper van de printplaat voor de AJ-s88. En dat zal niet gebeuren denk ik zo maar.

De oplossing is je gegeven de helpende hand ook, aan jouw of je er gebruik van maakt, of anders accepteren en er niet meer over zeuren.

Groetjes
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Heren,

Ik denk dat ik er uit ben.
Heb alles vanuit de print mer de goede stekkers erop door gemeten.
Ik kwam toen tot het volgende, zie bijlage.
Ik heb toen de UTP kabel verbouwd 2-1 3-7 4-6 6-4 7-3 1-2 en de draden 5 en 8 niet gebruikt.
De stekkers erop me de pijl in de goede richting.

En de raad het niet, het werkt ook nog, zonder de draai van 180°
Allen bedankt voor het mee denken.

@ Wim, en jij weer bedankt voor het mee zeuren.
Jij zorgt er steeds voor dat de motivatie hoog is. :thumbup:
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Bert, je meting klopt niet.
Vastgelegd en beschreven volgens de opendcc s88n aanbeveling.

Pinbelegung
s88-N: Normung s88 auf Netzwerkkabel (CAT-5, RJ45)
Pin S88 Name Beschreibung                                                 Pin RJ45 Farbe
1 DATA Auslesedaten                                                            2 gn
2 GND Masse für Signale und Versorgungsspannung              3 ws/or
2 GND                                                                                  5 ws/bl
3 CLOCK Taktsignal für die Synchronisation                            4 bl
4 PS (LOAD) Lade die Informationen in den Bus                      6 or
5 RESET Zurücksetzen der Eingangsspeicher                           7 ws/br
6 +5V/+12V Versorgungsspannung für die Rückmeldemodule 1 ws/gn
- RAILDATA *) Gleissignal                                                       8 br
- SHIELD Kabelabschirmung, nicht angeschlossen - -

Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Als je nu kijkt in mijn plaatje bij JP-2
Dan klopt dit met het geen jij in je plaatje laat zien.
Daar onder staat in mijn plaatje weer hoe ik de RJ45 gemaakt heb.
1 naar 2
2 naar 3
3 naar 4
4 naar 6
5 naar 7
6 naar 1
Dus 8 en 5 niet gebruikt.

Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Bert,

Het 5 is te samen met pin 3 de GND aasluiting vanaf pin 2 s88
Maar de aansluiting van de RJ45 connector doet er helemaal niet toe, het gaat om de 6 polige aansluitingen op de AJ-s88 print.

Tussen de RJ45 gebruik je een gewone patch-kabel straight. En die verbind de juiste pinnen.
Heb het idee dat het wat lastig bij je inzinkt. Het is een standaard aansluiting, waarbij er 1 partij zich niet aan de standaard heeft gehouden. Dus is de standaard omzeep.

Groetjes
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Hallo,

waarom de patch-kabels niet rechtstreeks aan de pinnen solderen, als je de boel toch gaat solderen, ben je gelijk van alle verlopen af. Overigens heb ik zelf de meeste lange S88 flatcables vervangen door patchkabels, maar wel de orginele S88 stekkers gebruikt. Geen verloop nodig.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Tja, voor het gemak misschien. Maar ik denk dat ik me er niet meer druk over maak het is tenslotte maar een dingetje van 2,25.
incl 21% BTW.
Groetjes
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Hallo Bert,

De pinbezetting van de 6-polige connectoren die op de AJ print zitten komen overeen met de pinbezetting van andere merken modules.
Als je het aansluitschema van de AJ module wilt hebben ;aat het dan maar even weten.


Mvg,
Peter
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
goedemorgen

Hier werkt het een aantal jaren zonder problemen,
AJ-S88 en rosoft verloopjes...
Dus moet het bij jouw ook wel gaan lukken
Mocht je een plaatje willen hoe het hier zit hoor ik het wel.


Succes
Rudi
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Citaat van: Freak op zondag 25 januari 2015, 22:34:06
Hallo Bert,

De pinbezetting van de 6-polige connectoren die op de AJ print zitten komen overeen met de pinbezetting van andere merken modules.
Als je het aansluitschema van de AJ module wilt hebben ;aat het dan maar even weten.

De pinbezetting zal wel kloppen, alleen is het de vraag aan welke kant zit pin 1 en klopt dat met de andere zijde wat betreft pin 1.
De verloopjes hebben ook gewoon de pin bezetting volgens de 6 polige pin bezetting voor de s88 aansluiting, het probleem zit op twee plaatsen te beginnen bij Bert, die begrijpt niet hoe en wat en het tweede probleem is op de AJ-s88 waarschijnlijk.
Als ik een schema nodig heb vraag ik dat wel bij Albert-Jan.

Groetjes
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Van beide connectoren is de rechter pen nummer 1.


Mvg,
Peter
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Dan hebben we daar de bron van het probleem, maar dat was eigenlijk al wel bekend.

De onderstaande afbeelding geeft de juiste volgorde aan van de iin komende en uitgaande pinbezetting en volgorde van de s88 aansluiting.

Groetjes
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Wim,

AJ-S88 schema staat hier

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37814.0

groet
Rudi
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Lid sinds: 2008

offline
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Dat is geen schema maar een componentenopstelling  :)
Maar al die S88-printen hebben (min of meer) het zelfde schema anders werkt het niet.
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
De 6-polige connector op de print is bedoeld om er een bandkabel op aan te sluiten, niets meer en niets minder. Er is geen norm hoe deze op de print geplaatst dient te worden.
Dus of deze op dezelfde manier, 180 graden gedraaid, onder een hoek van 90 graden, aan dezelfde kant,  tegenover elkaar of hoe dan ook op de print geplaatst zijn maakt niets uit.
Dat het in dit geval niet mogelijk is om op een nette manier een S88 naar S88N verloop op de print te plaatsen is dat is een ander probleem.


Mvg,
Peter
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
dit is gewoon weer een gevalletje van niet nadenken bij het ontwerpen,je wil niet weten hoe vaak ik dit met mijn werk tegen kom! er had gewoon bij een van de soldeer connector een draaiing op het printje moeten wezen!
dit soort aansluitingen noem je ook wel een bus-lijn word ook toegepast bij ISDN EIB
Re: RJ45 stekkers van Rosoft
Beste ????,

Ooit wel eens aan gedacht dat het ontwerp van deze print er eerder was dan het de ontwikkeling van de S88N-bus.


Mvg,
Peter