Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Vrije bouw van een tijdje geleden...

Gestart door Barry donderdag 22 januari 2015, 14:38:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vrije bouw van een tijdje geleden...
Vond toevallig 3 foto's van een baantje wat ik enige tijd geleden in onze woonkamer had liggen.
Geen plan, maar gewoon vrije bouw, vandaar sommige gekke kronkels om het sluitend te krijgen...:-)

De verzameling is inmiddels uitgebreid met extra rails, digitale controllers en extra locs en wagons.
Bij gebrek aan vaste baan mogelijkheden, hoop ik binnenkort weer een soort gelijke vrije bouw baan te maken met de huidige collectie....
......if the wife allows off course ;-)

Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
 :) Ik vind het wel kunnen zo, een man moet nou eenmaal ook eens wat ruimte in zijn leven hebben.
Gewoon een weekje laten liggen, misstaat in het geheel niet. :-)

Dirk-Jan
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Geinig. :thumbup:

Ik zie baanontwerpen op dit forum gemaakt in Wintrack o.i.d. waar wel over nagedacht is maar die er hetzelfde uit zien. :D

Gr, Ben.
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Vooral die tunnel is mooi gemaakt :)
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Ik vind ook dat je dit rustig kan laten liggen, leuk plan en idd mooie tunnel. Met beetje beleid kan je vrouw best met de stofzuiger er tussendoor toch ?  :D. Gr, Hans
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...

Hoi Barry !

Als je je vrouw belooft, dat je niet met je zondagse broek op je knieën gaat zitten, vindt ze het vast goed  :P
Vergeet niet om foto's te maken !!!

Erg leuk om te zien, namelijk  :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Voor dit weekend (de vrouw werkt ;-)) een klein baantje dit keer met alleen maar C-rails.....moet echt meer bij gaan komen  :P
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Speel ze!!!!

Grtz Tony
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Klein maar fijn baantje. ;)
Veel speelplezier toegewenst. :thumbup: :thumbup:
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Gelijk heb je, anders waar heb je laminaat voor nodig? Anders ligt dat toch maar stof te happen, kan je beter een baan leggen  ;). Wat je misschien ook zou kunnen overwegen is een standaard mdf plaat te kopen en daar een baan op te leggen, rails vast te schroeven en nadat je uitgereden bent deze staand achter de kast op te bergen. Zou dan wel de plaat aan de onderzijde iets verstevigen met latten. Een snelle tijdelijke oplossing...

Groet,

Tom
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Ha die Barry.
Heerlijk om af en toe de wieltjes van de treinen weer eens te laten draaien! :thumbup:
Altijd goed en plezierig om "de beentjes" weer eens te laten strekken! :D

Veel plezier met rijden, de komende dagen dan hè!?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Bedankt voor de leuke reacties. Altijd leuk om alles weer eens wat rijtijd te geven.

@Tom, ik ben nog druk met uitbreiden en wil wachten met zaken vast zetten tot ik over een paar jaar een echte vaste baan kan maken.
Tot die tijd vermaak ik mij met digitaal onder de knie krijgen, opknappen, beurzen, oefenen met ontwerpen en vooral shoppen voor nieuwe aanwinsten.

Ga nu snel weer verder, vanaond moet het weer in de dozen :-(
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Heb via MP wat wagonnetjes voor weinig op de kop weten te tikken dus de baan ligt er nog om wat testrondjes te kunnen rijden als ze binnen zijn.... >:-D
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Zo'n mooie bruine kast vraagt om een prominente plek in een kamer. Ik zou hem op een podium zetten van ca 25 cm hoog. precies tussen de muren en een 80cm voor de kast, zodat je daar op kunt staan als je iets uit die kast wilt hebben. dat er dan onder het podium een ruimte ontstaat voor een lade waar een baan op kan liggen is natuurlijk maar bijzaak.

werken met hoogtes in vloeren si echt de trend van 2015  ;)
Re: Vrije bouw van een tijdje geleden...
Wim, ik heb het geprobeerd maar de huis CEO had er toch een genuanceerd ander beeld over :-)
Ik blijf het voorlopig even doen met af en toe een tijdelijke baan hebben 'we' besloten....haha
Gr, Barry