Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

faller 2015

Gestart door AC rocks DC donderdag 22 januari 2015, 11:13:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
faller 2015
AC rocks DC
gast

faller 2015
Re: faller 2015
Spoorman
gast

Re: faller 2015
Blijft toch het merk van de plastic meuk, vinden we dit anno 2015 nou nog wel mooi? :(



Gr, Ben.
Re: faller 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: faller 2015
Hoi Ben, ik heb net een pakket gebouwd van de Schillerstrasse en ook ik vind het in bv in vergelijk met de Goethestrasse niet zo gedetailleerd.

Jammer dat Faller alleen de kleur van het plastic veranderd. Terwijl ze ook leuke dingen hebben uitgebracht zoals de DDR flat van 2014.

Vincent
Re: faller 2015
Lid sinds: 2009

offline
Re: faller 2015
Ik zie toch wel mooie dingen hoor. De hangbrug, de kuipermakerij, het alpenhuis. En het past altijd.

Gr henk
Re: faller 2015
AC rocks DC
gast

Re: faller 2015
ik vind dat moderne station wel iets hebben
mits wat verbouwingswerken hetgene dat ik in gedachte had voor mn toekomstige baan
Re: faller 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: faller 2015
Ben het met je eens dat het moderne station ook prima lijkt te zijn. Zelfs op de Nederlandse baan kun je het kwijt zolang je maar niet het DB logo opplakt.  :) Voor de rest heb ik ook, net als bij Vollmer, het idee dat er dit jaar minder nieuwe producten zijn ten opzichte van voorgaande jaren.

Groeten,
Herman
Re: faller 2015
nobody
gast

Re: faller 2015
Vollmer had dit jaar andere besognes dan het ontwikkelen van nieuwe modellen. Wees blij dat het merk blijft bestaan.
Re: faller 2015
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re: faller 2015
Het valt mij al een paar jaar op bij Faller dat periode IV er zeer bekaaid vanaf komt. En dat ook de aanduidingen niet altijd kloppen, zoals bij de Car System startkit met de Jägermeister-bus (periode V??).
Re: faller 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: faller 2015
Weer leuke Neuheiten. Met name het moderne DB-station is erg fraai.


Citaat van: staal op donderdag 22 januari 2015, 12:06:07
Hoi Ben, ik heb net een pakket gebouwd van de Schillerstrasse en ook ik vind het in bv in vergelijk met de Goethestrasse niet zo gedetailleerd.

Jammer dat Faller alleen de kleur van het plastic veranderd. Terwijl ze ook leuke dingen hebben uitgebracht zoals de DDR flat van 2014.

Vincent

Net als fabrikanten van modeltreinen, maken ook fabrikanten van scenery-artikelen zoveel mogelijk gebruik van dezelfde mallen. Logisch, want anders zou de hobby onbetaalbaar worden. Dit resulteert altijd in kleur- en vormvarianten.


Citaat van: Spoorman op donderdag 22 januari 2015, 11:26:03
Blijft toch het merk van de plastic meuk, vinden we dit anno 2015 nou nog wel mooi? :(

Ja, want van plastic modellen kun je op een eenvoudige wijze zeer fraaie en realistische modellen maken. Kwestie van een beetje schilderen en weatheren.
En Henk heeft het hierboven ook al gezegd; het past bij Faller altijd. Daarnaast is de service uitmuntend en ontbreekt er eigenlijk nooit een onderdeel in een bouwpakket! Binnen de fabriek in het Zuid-Duitse Gütenbach wordt bij de eindcontrole ieder bouwpakket op een weegschaal gezet. Wijkt het gewicht ook maar iets af, dan wordt de set weer uit elkaar getrokken om te kijken wat er aan de hand is. Voordat de set op de weegschaal komt, is ieder deel van de set ook al meerdere keren gecontroleerd. Het zorgt voor een uitstekende kwaliteit en uitmuntende bouwpakketten.

Hieronder een voorbeeld van de Duitse website themt.de. Het toont aan hoe realistisch je een Faller-model, in dit geval artikel 130203, kunt maken. Op de eerste foto zie je het model zoals geleverd door Faller, op de tweede foto het bewerkte model (© Themt.de):

Re: faller 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: faller 2015
Natuurlijk begrijp ik dat je mallen moet blijven gebruiken, maar deze mal die ik bedoel is nu wel erg uitgemolken.
(Als je dan toch een (nieuw) stadsgebouw wil uitbrengen; Pola 164 Klempnerei)
Re: faller 2015
Spoorman
gast

Re: faller 2015
Citaat van: RMW op donderdag 22 januari 2015, 18:57:39

Citaat van: Spoorman op donderdag 22 januari 2015, 11:26:03

Blijft toch het merk van de plastic meuk, vinden we dit anno 2015 nou nog wel mooi? :(


Ja, want van plastic modellen kun je op een eenvoudige wijze zeer fraaie en realistische modellen maken. Kwestie van een beetje schilderen en weatheren.


Tja, jij praat alles recht. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Als je een redelijke prijs betaalt voor een bouwdoos zou het moeten zijn: plakken en klaar. Er zijn merken genoeg die dat wel voor elkaar krijgen met hetzelfde plasticspul b.v. Auhagen. Edit: zie net dat dat ook niet alles is.

Maar ieder z'n meuk meug. ;)

Gr, Ben.
Re: faller 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: faller 2015
Citaat van: Spoorman op donderdag 22 januari 2015, 20:32:42
Tja, jij praat alles recht.

Nee hoor, ik weiger alleen pessimistisch te zijn. Ik wil graag genieten van mijn hobby en juist dat lijken steeds meer mensen niet meer te doen/kunnen.


Citaat van: Spoorman op donderdag 22 januari 2015, 20:32:42
Als je een redelijke prijs betaalt voor een bouwdoos zou het moeten zijn: plakken en klaar.

Dat is uiteraard mogelijk met een Faller-bouwpakket. Dat in tegenstelling tot de resin-bouwpakketten, die je sowieso nog moet schilderen. Overigens vind ik 25 Euro voor een vrij groot en reeds op kleur gebracht gebouw niet extreem duur (setprijs: ? 99,99). Bij een nieuw merk als Alsacast betaal je voor een ongeschilderd gebouw ook circa ? 23. Bij Artitec liggen de prijzen doorgaans hoger.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: faller 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: faller 2015
 :) Nou, ik ben en blijf ook een fan van Faller.(en de bouwdozen van Pola die zijn overgenomen al weer wat jaartjes terug)
Bouwdozen altijd tip top in orde en de pasnauwkeurigheid is ook erg goed.
En de plasticlook valt bij de meeste bouwdozen wel mee, de huizen bij reactie 2 zijn niet representatief voor Faller.
En het verweren is te leren, met wat acrylverf en krijt kom je al een heel eind.
Maar ja, ieder zijn smaak. Ik doe ook al een tijdje aan kitbashing met Artitec gevel en muurdelen, dan krijg je weer een heel ander aanzicht van het geheel.

Dirk-Jan
Re: faller 2015
Lid sinds: 2010

offline
Re: faller 2015
Dat moderne station ziet er goed uit! En nog meer losse prulletjes voor een paar euro, dat doen ze ook goed.
Minder enthousiast word ik van de huizen van de Beethovenstraße. Lomp, lelijke kleuren, niet meer van deze tijd. En ongetwijfeld perfect passend en weatherbaar, maar dat heeft hier niks mee te maken.   
Re: faller 2015
Lid sinds: 2010

offline
Re: faller 2015
Citaat van: RMW op donderdag 22 januari 2015, 21:54:33
Nee hoor, ik weiger alleen pessimistisch te zijn. Ik wil graag genieten van mijn hobby en juist dat lijken steeds meer mensen niet meer te doen/kunnen.

Dit vind ik zo'n onzin. Genieten van je hobby en kritisch zijn gaat prima samen. Ik zeg met nadruk kritisch; pessimistisch, dat maak jij ervan. Dat steeds minder mensen genieten van de hobby is ook maar een slag in de lucht. Wie is hier nu pessimistisch?

Maar goed, dit is zwaar off-topic, sorry moderatoren.
Re: faller 2015
Lid sinds: 2013

offline
Re: faller 2015
Citaat van: Spoorman op donderdag 22 januari 2015, 20:32:42
Citaat van: RMW op donderdag 22 januari 2015, 18:57:39

Citaat van: Spoorman op donderdag 22 januari 2015, 11:26:03

Blijft toch het merk van de plastic meuk, vinden we dit anno 2015 nou nog wel mooi? :(


Ja, want van plastic modellen kun je op een eenvoudige wijze zeer fraaie en realistische modellen maken. Kwestie van een beetje schilderen en weatheren.


Tja, jij praat alles recht. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Als je een redelijke prijs betaalt voor een bouwdoos zou het moeten zijn: plakken en klaar. Er zijn merken genoeg die dat wel voor elkaar krijgen met hetzelfde plasticspul b.v. Auhagen. Edit: zie net dat dat ook niet alles is.

Maar ieder z'n meuk meug. ;)

Gr, Ben.

Naast modelspoor hou ik mij ook bezig met modelbouw. Hierdoor ben ik niet beter gewend dan modellen schilderen, bijsnijden, plamuren etc. Het is denk ik een kwestie van de verwachting die eenieder heeft bij een bouwdoos.
Re: faller 2015
godrie
gast

Re: faller 2015
Grappig de Crazy Clown kermismodel in miniatuur.
Re: faller 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: faller 2015
 :) Voor de Amerikaanse baanbouwers nu ook Walthers via Faller;
http://www.faller.de/App/WebObjects/XSeMIPS.woa/cms/page/locale.deDE/pid.14.17.92.663/WALTHERS.html
Zit ook een echte Diner bij, misstaat vast niet op een Europese baan.

Dirk-Jan
Re: faller 2015
Lid sinds: 2009

offline
Re: faller 2015
Die Diner is reeds bij ons op de baan te vinden  :D.
Wel voorzien van neonverlichting langs de dakrand, interieurverlichting, personeel en klanten, en licht aangepaste entrée:




Re: faller 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: faller 2015
 :) :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: faller 2015
Lid sinds: 2013

offline
Re: faller 2015
Voor het geld waar de modellen van Walthers worden aangeboden in Europa kan je met wat creatief inkopen deze vele malen goedkoper binnenhalen.
Re: faller 2015
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: faller 2015
Was het iemand opgevallen dat Faller zijn gekende motor nu gaat leveren in een DC-versie ?!  :thumbup:
Eindelijk denk ik dan. Hopelijk heeft deze motor iets meer koppel dan zijn voorgangers. Eindelijk wordt het ook mogelijk om de motor trager te doen draaien zonder mechanische aanpassingen en kan men de draairichting elektrisch veranderen. Dat maakt het heel wat makkelijker om een kermisattractie te besturen. Ik was al langer opzoek naar een DC-motor die dezelfde 'vorm' van een Faller-motor heeft. Eindelijk gevonden dus !

Catalogusnummer: 180723
Prijs: ?22,99

Re: faller 2015
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: faller 2015
dan hoop ik ook dat de tandwielen ook wat steviger zijn

gr Ed