Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welke steun voor metalen brugdelen?

Gestart door Georges maandag 19 januari 2015, 21:04:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke steun voor metalen brugdelen?
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Welke steun voor metalen brugdelen?
Ik heb een stuk baan met 5 metalen brugdelen. Ik wil echter geen brugpijlers gebruiken. Hoe los ik dit op zodat ze vastgemaakt kunnen worden? Ik heb er voorlopig klosjes onder gezet maar dat is geen oplossing vind ik.

Groeten Georges
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Hoi Georges,

En brug zonder brugpijlers is als een auto zonder wielen.
Hoe wil je de brug dan wel ondersteunen?
Of maak je er een hangbrug van...

Groeten,
Ton.
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Hallo Ton,

Bedankt voor je leuke reactie :-). Zoals ik al zei gebruik ik nu klosjes hout onder de brugdelen. Wat ik bedoel is, is er een alternatief voor de marklin brugpijlers want ik wil zelf bogen gaan maken maar dan moeten de rails wel ergens op bevestigd worden. Ben ik nu duidelijker?

Groeten Georges
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Hallo Georges,

Je kan die houten klossen ook bekleden met papier of karton wat voorbedrukt is met steen.

Die lijm je erop met gewoon houtlijm, en Faller heeft zoiets wel in het programma.

Wel even opmeten hoe breed dat moet zijn en vouwen naar het model van je klosje hout, en mocht je klosje hout te groot zijn doe dan twee lagen erop.

Kijk ook naar dit filmpje op ongeveer 21 minuten vindt je het verhaal wat ik hierboven beschreef:



Succes met je pijlers bekleden :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Hallo Hans,

Mijn probleem is niet het bekleden van de pijlers doch als je geen marklinpijlers hebt hoe bevestig je dan het brugdeel op het houten blokje omdat de brugdelen 7167 en 7168 aan de onderkant uitsteken en dan op de houten bedding staan?

Groeten Georges
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Hoi Georges,

Heb je het filmpje bekeken?

Daar liggen twee planken onder die brugdelen, maar ook een optie is, om aan de bovenkant van je klosje een uitsparing te maken voor die midden-leider die er nog onder door loopt.
Maar dan wel een klosje nemen die even breed is als die twee gaten die er naast elkaar voor zitten.

Begrijp je zo wel een beetje wat ik bedoel?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Hoi Georges,

Hans heeft al een aardige oplossing geboden.
Zelf heb ik dat vroeger ook gedaan met een blokje hout.
Die dan bekleden met Faller muurplaat, met naadje aan de achterkant.
En bovenzijde donker geverfd, zodat de houtkleur niet zichtbaar is.

Groeten,
Ton.
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Lid sinds: 2014

Pluk de dag om te mogen rijden

offline
Re: Welke steun voor metalen brugdelen?
Hoi Hans,

Nog lekker laat op! Slaap toch niet slecht door mij :-). Natuurlijk heb ik het filmpje gezien en hoe de brug geverfd werd. Ik kon echter niet zien, zoals jij al aangaf, op welke wijze dat hout aan die rail passend werd gemaakt. Inmiddels begrijp wat je bedoelt, gewoon een passend stukje hout maken met uitsparingen voor de uitstekende rand en nadien op het klosje zetten.

Groeten Georges